• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • RDF

Kommer med lite tips på fiiiiina klänningar till bra priser!

www.hiphopboutique.com/
    Jag har beställt en där som kostade 1050:- inkl. frakt. Den har inte kommit än men det finns en bild i mitt galleri.

Blommor kanske man kan få billigare på Plantagen eller Blomsterlandet. Jag har tänkt att kolla med dem iallafall. Nu har jag ju hittat en bukett jag vill ha, annars kan man ju gå in ett par dagar innan och be dem göra en fin bukett av de blommor de har hemma för att hålla kostnaden nere.

• Blondie77

Såg att det är fler än jag som kör med plastglas efter maten! Såg också att någon frågade hur många man ska köpa...mitt svar är många!!!!! Jag har arrangerat många fester i mitt liv för allt mellan 30-40 personer och räkna med att folk väldigt ofta ställer ifrån sig ett glas med lite kvar i botten och hellre tar ett nytt! Särskilt om man bjuder på bål eller har fri bar har det en tendens att gå många fler glas för när folk inte behöver betala hämtar dom bara en ny drink istället för att bekymmra sig över vart dom hade sitt glas senast.

• Blondie77

oj det skulle stå mellan 30-80 personer men sak samma ;)

• Sokkerkakan
    RDF skrev 2008-02-05 17:50:59 följande:
    Kommer med lite tips på fiiiiina klänningar till bra priser! www.hiphopboutique.com/Jag har beställt en där som kostade 1050:- inkl. frakt. Den har inte kommit än men det finns en bild i mitt galleri.Blommor kanske man kan få billigare på Plantagen eller Blomsterlandet. Jag har tänkt att kolla med dem iallafall. Nu har jag ju hittat en bukett jag vill ha, annars kan man ju gå in ett par dagar innan och be dem göra en fin bukett av de blommor de har hemma för att hålla kostnaden nere.
    Åååh vilket bra tips!! Jättefina klänningar till billiga priser! Den du beställt är jättefin! Jag är sugen på Bridal wedding dress P-9018
  • förlovad julafton 2007

Vad bra tråd!

Vi vill verkligen hålla kostnader nere men det är så svårt när man blir många...ca 100 gäster har vi tänkt oss....(kanske 15000-20000 är helt orimligt då?)

Någon som har tips för billig catering eller buffé i skåne i trakterna kring Lund.
    Även mysig festlokal för billig peng dit man får lov att ta med egen mat och alkohol + gärna öppet längre än till 01.00?

MVH

• GladaEmma

Hej "Förlovad julafton 2007"

Bra buffé till rimliga priser kan du få från Nyströms Gastornomi. Vi använde Lasse till vår klassåterträff och maten var suverän.

Ang lokal tycker jag det är svårt. Vi bor i Malmö och letar också efter bra alternativ. Vi har tittat en del på Söderslätts bygdegård utanför Vellinge. Där köper man dock maten genom dem, men då har man ju även fördelen med att det i priset (ca 280 per kuvert för trerätters) ingår dukning, servering, diskning och städning. Ett annat tips med samma stuk och pris är Hemvärnsgården i Kyrkheddinge utanför Staffanstorp.

Vi kanske kan hjälpas åt att hitta något bra ställe!? =)

Mvh Emma

• KKC

hej tjejer!

skulle behöva tips på billiga fotografer i sthlm!

även på billiga lokaler i sthlm... har kollat byggdegårdar men de har såklart stängt i juli *grr* är ju annars kalas billigt :)

• förlovad julafton 2007

Åh tack Glada Emma för tipsen. Ska kolla lite på det. Bra idé att hjälpas åt med att hitta lokal, ska genast meddela om jag hittar något intressant. Ska ni ha många gäster? Var gifter ni er helst (i Malmö?)

Kram Helena

• 2008-08-09

Hej alla brudar!
    Var det någon mer än jag som såg bröllopsbonanza igår? Fick ett mycket bra budgettips!
    Vi kommer att ha vår fest i en bygdegård/föreningshus = ganska tråkiga väggar..
    Detta hade vi tänkt lösa med att hänga upp vita lakan i lite volanger. Men igår visade de att man kunde använda vit fiberduk istället! Väldigt smart, och mycket snyggare än lakan! Men det bästa är ju att det verkar vara ganska billigt!
    Verkar som att priserna skiljer sig ganska mycket dock, så bäst att kolla runt lite.

• Ullrika

Fiberduk?!? upplys en ickeförstående vad är detta?

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-