• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • The Bumblebee

Sokkerkakan skrev 2008-02-13 21:06:36 följande:

2008-08-09 skrev 2008-02-13 17:11:58 följande:Får jag fråga vart ni bor? Tyckte 2000 var billigt för lokal 2 dygn plus porslin..
    En av fördelarna med att inte söka lokal i stan Vi får ha vår lokal från fre-sön, betalar 500 kr inkl. porslin, bord och stolar. Det är en typ av bygdegård. Genuin och mysig precis som vi vill ha det.
    Den enda negativa jag kan komma på är att varmvattenberedaren är liten - så man får inte slösa på varmvatten.
  • The Bumblebee

2008-08-09 skrev 2008-02-13 21:14:38 följande:

Det är ett föreningshus mitt i jämtlands djupaste skogar!
    "Fagert är landet som blev vår lott och arvedel
    Så firom dess fägring nu med sång och stråkars spel..."

Har bestämt att jag måste få ha Jämtländsk Brudmarsch på bröllopet! Är ju surjämte i botten och ränderna går inte ur i första laget Ska ni ha den som ingångs- eller utgångsmusik?
  • 2008-08-09

The Bumblebee skrev 2008-02-13 21:21:47 följande:

2008-08-09 skrev 2008-02-13 21:14:38 följande:
    "Fagert är landet som blev vår lott och arvedelSå firom dess fägring nu med sång och stråkars spel..." Har bestämt att jag måste få ha Jämtländsk Brudmarsch på bröllopet! Är ju surjämte i botten och ränderna går inte ur i första laget Ska ni ha den som ingångs- eller utgångsmusik?
    Jämtlandssången ska spelas instrumentalt då min blivande och hans marskalk går in i kyrkan.
    Alla gäster står upp och sjunger Jämtlanssången när vi går ut ur kyrkan!

Var i vårt fina län kommer du ifrån då?
  • Nienna

The Bumblebee skrev 2008-02-13 21:16:56 följande:

Sokkerkakan skrev 2008-02-13 21:06:36 följande:
    En av fördelarna med att inte söka lokal i stan Vi får ha vår lokal från fre-sön, betalar 500 kr inkl. porslin, bord och stolar. Det är en typ av bygdegård. Genuin och mysig precis som vi vill ha det. Den enda negativa jag kan komma på är att varmvattenberedaren är liten - så man får inte slösa på varmvatten.
    Vi får låna byns bygdegård helt gratis, inkl. porslin, bord och allt som finns. Kommer även att inkvartera några av släktingarna där på övervåningen. Bor också i Jämtland, fast jag är ångermanlänning från början, så jag ska ju eg. inte gilla Jämtland och jämtlänningar.
  • Sokkerkakan

Jäklar.. hehe verkar löna sig att bo "på landet" i det här avseendet.. billigt med lokaler.. Här i stockholm verkar det hopplöst.

• Hannesmamma

Hej allesammans!

VI har ite kommit så långt i planeringen...men vi vill gärna hålla en låg budget.

Vi kommer att gifta oss i vår fina trädgård (låter kanske tråkigt), men en sommardag mellan björkarna kommer det att bli hur fint som helst..

Sen har vi inte kommit mycket längre i planeringen...

//Kram

• anirac1

Jag har inte lagt ngn budget - vet inte var det slutar
    Till idag har 18.500 gått åt

Det dyraste var ringarna 4.800,- än så länge och vi ska ha varsin men det är inga stenar i min ring ...

Sedan kom musiken 2.250 och det är det billigaste jag kan få tag på - en vanlig DJ
    Tjejen som sjunger i kyrkan ska sjung 4 sånger och då ramlar det på en tusing till

Jagade den billigaste blomsteraffären 1500,-
    Min droppformade bukett med rosor, tärnbukett,bestman och gubbens lilla blomma är med där

Frissan ville ha 1450,-
    Fotografen 2300.- för ca 50 bilder - är väl ok

Kompisen fixar trerätters tillsammans med några st för ca 2000,-

och det är för 60 personer
    Lokalen 1200,-
    Tårtor kostar 1600,-
    Transport för oss till fotograf och kyrka och fest 500,-
    En del av maten och alla inbjudningskort Tackkort placeringskort vigselprogram och festprogram och fotografering och filmning får vi som presenter
    Nu är vi uppe i ca 18-19000,-
    Har just nu sparat 21000,- MEN jag har ingen klänning än och vi ska vigas 6/6 -08 så finns det någon som säljer en brudklänning så säg....
    Tycker jag har hållt mig till låg budget men det drar iväg iaf
    C

• The Bumblebee

2008-08-09 skrev 2008-02-13 21:25:38 följande:

Var i vårt fina län kommer du ifrån då?
    [/citat]

Vi bodde i östjämtland, Hällesjö utanför Kälarne. Har haft min pappa i (Torvalla) och utanför (Granbo) Östersund hela livet. Så där är vi å hälsar på emellanåt
    Nienna skrev 2008-02-13 22:07:40 följande:
    [citat]
    The Bumblebee skrev 2008-02-13 21:16:56 följande:Vi får låna byns bygdegård helt gratis, inkl. porslin, bord och allt som finns. Kommer även att inkvartera några av släktingarna där på övervåningen. Bor också i Jämtland, fast jag är ångermanlänning från början, så jag ska ju eg. inte gilla Jämtland och jämtlänningar.
    Vi har helt ombytta roller alltså Jag är en jämte i Ångermanland. Vad himla bra att det finns övernattningsmöjligheter i er bygdegård, det gör det inte i vår. Vår förening har som tur är ett lägenhetshotell i byn, där studenter hyr lägenheter under skolåret. Å i juni ramlar de flesta hemöver - så då kan våra gäster bo där
  • Nufsan

Nu har jag fixat en frisör som ska fixa frissan, vet inte vad hon tar än bara, men hon ska göra det hemma så det borde ju bli lite billigare än på frissan.

Ngn som vet om man får betala mer om man har en avancerad frisyr eller?? Jag ska ha utsläppt men lockar!

• Nufsan

Hur kommer ni göra med blomdekorationer till festen?

Jag har bestämt mig för att så blommor som blommer juli / augusti för att vara på den säkra sidan, gifter mig ju den 9 augusti. På så vis så tror jag att jag sparar en hel del pengar på den biten iaf Känns som jag skulle behöva spara mer än så

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-