• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Ullrika

Vi planerar att dekorera borden med granris, murgröna och eventuellt lite enklare julblommor som inte känns så juliga. Vi ska i alla fall utgå från det man lätt kan få tag på kring nyår för en inte allt för stor slant.

Nufsan skrev 2008-02-14 14:06:17 följande:
    Hur kommer ni göra med blomdekorationer till festen?Jag har bestämt mig för att så blommor som blommer juli / augusti för att vara på den säkra sidan, gifter mig ju den 9 augusti. På så vis så tror jag att jag sparar en hel del pengar på den biten iaf Känns som jag skulle behöva spara mer än så
  • Nufsan

Ja det är ju smart!

Rönnbär är så vacker att dekorera med!
    Men vet inte om det passar på självaste sommarbröllopet, men om du vill kan du plocka rönnbär sensommar/höst och ha som lite färg , de går ju att frysa in och håller sig fräscha.

Ullrika skrev 2008-02-14 14:25:10 följande:
    Vi planerar att dekorera borden med granris, murgröna och eventuellt lite enklare julblommor som inte känns så juliga. Vi ska i alla fall utgå från det man lätt kan få tag på kring nyår för en inte allt för stor slant.
  • Joakina

BUKETTEN VID ETT SOMMARBRÖLLOP BEHÖVER JU INTE BLI DYR OM MAN INTE VILL. SOMMARENS BLOMMOR KAN LÄTT BLI EN FIN BUKETT.

Ops... stora versaler

Bröllopstårtan behöver inte heller bli dyr. Då vi inte är några tårtmänniskor så lägger vi inte alls krut på den. Vi kommer att beställa vita prinsesstårtor med råsa blommor på , och bygger själva en stege (endera i trä eller av lådor med en vit duk över). Priset är ca en tredjedel per tårtbit....

Snygga Hårnålar kan man lätt fixa av vanliga hårnålar och trä på pärlor från ex ett barnhalsband

Jag tänker prova på att göra egna ljuslyktor attt ställa på borden. Någon här på FL 8minne ej vem) tipsade om att göra av konservburkar. Klippa till som kronor, spraya och limma fast pärlor. Bilderna hon visade var jättefina. Jag ska ge det ett försök.

Någon som har fler tips!

• Nufsan

Är det ngn annan än jag som inte ska gifta mig i en regelrätt brudklänning?

Jag ska ha en enkel vit kort klänning, är jag ensam?

• mmian

Nufsan- Nja, valet står mellan en klänning såsom du beskriver och en enkel hellång klänning utan något speciellt :-9 Jag har lite ångest och svårt att välja

• Nufsan

Har du hittat nån hellång klänning, enkel?

mmian skrev 2008-02-14 16:38:45 följande:
    Nufsan- Nja, valet står mellan en klänning såsom du beskriver och en enkel hellång klänning utan något speciellt :-9 Jag har lite ångest och svårt att välja
  • Ullrika

Jag ska inte ha nån regelrätt brudklänning för det kännas absolut INTE som mig. Jag planerar att införskaffa en klänning i 50-tals stil som skulle kunna passat på ett cocktailparty. Lutar åt att något i vinrött.

Nufsan skrev 2008-02-14 14:48:02 följande:
    Är det ngn annan än jag som inte ska gifta mig i en regelrätt brudklänning?Jag ska ha en enkel vit kort klänning, är jag ensam?
  • Nufsan

Kul och höra att fler inte tänker ha det Började känna mig lite ensam när jag tittat runt i andras trådar och bildgallerier

• Mica o Krille
    anirac1 skrev 2008-02-13 22:44:36 följande:
    Jag har inte lagt ngn budget - vet inte var det slutar Till idag har 18.500 gått åt Det dyraste var ringarna 4.800,- än så länge och vi ska ha varsin men det är inga stenar i min ring ...Sedan kom musiken 2.250 och det är det billigaste jag kan få tag på - en vanlig DJ Tjejen som sjunger i kyrkan ska sjung 4 sånger och då ramlar det på en tusing tillJagade den billigaste blomsteraffären 1500,- Min droppformade bukett med rosor, tärnbukett,bestman och gubbens lilla blomma är med där Frissan ville ha 1450,-Fotografen 2300.- för ca 50 bilder - är väl ok Kompisen fixar trerätters tillsammans med några st för ca 2000,-och det är för 60 personer Lokalen 1200,-Tårtor kostar 1600,-Transport för oss till fotograf och kyrka och fest 500,-En del av maten och alla inbjudningskort Tackkort placeringskort vigselprogram och festprogram och fotografering och filmning får vi som presenterNu är vi uppe i ca 18-19000,-Har just nu sparat 21000,- MEN jag har ingen klänning än och vi ska vigas 6/6 -08 så finns det någon som säljer en brudklänning så säg....Tycker jag har hållt mig till låg budget men det drar iväg iafC
    Vad ska ni ha för mat?
    2000 var ju väldigt billigt, ge mig tips! det jag hjar räknat ut till 50 pers är 3-4000 kr. :-/
  • malous
    Sokkerkakan skrev 2008-02-13 22:26:58 följande:
    Jäklar.. hehe verkar löna sig att bo "på landet" i det här avseendet.. billigt med lokaler.. Här i stockholm verkar det hopplöst.
    Tss, ja, det kunde man ju tro men vi får ändå betala 4000 ör en lokal i ministad i Dalarna. Fast Dalarna kanske inte är landet även om de flesta verkar tycka det.
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-