• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • malous

Vi ska ha långa ljus i mässingsljusstakar, vita dukar och vita linneservetter, vita eller gröna rosor tror jag, gästpresenterna (persiskt godis) i pistagegröna eller champagnefärgade organzapåsar. Längre än så har vi inte kommit :). Vi kommer antagligen vara i en hembygdsgård av det större och finare slaget.

eveluscious skrev 2008-01-20 18:07:27 följande:
    Hur ska ni andra dekorera er lokal? Är inte helt klart nu med lokal men det står mellan en typ av lada/loge (med kök) eller en traditionell bygdegård. Vill ha vita vanliga dukar men sen då....vill inte ha låga trista dekorationer och några värmeljus. Hela lokalen ska verkligen genomsyras av festlighet! Tror jag ska knyta sidenband runt foten på glasen....vad mer kan man göra? Midsommarbröllop!
  • 2008-08-09

Hur går det för er allihopa? Våra inbjudningar är snart klara, ska bara försöka hitta något "spänne" att sätta ihop kortet med, sen skickar vi dom i början-mitten av mars nångång.

Igår bestämde även jag och mamma att hon skulle kolla upp om vi kunde ha en annan kantor i kyrkan.
    Det har nämligen "skurit" sig lite mellan kantorn och vår familj, av andra anledningar..och därför vill inte mamma ha honom där på min och sambons stora dag.
    Men mamma skulle ringa den pensionerade kantorn och fråga om hon ville ställa upp, känns bra att få en uppgift mindre!

Angående festprogram....Hur gör ni andra, ställer ni i ordning det mesta och bara väntar med gästpresentationen tills ni fått in alla svar? Annars kan det ju bli jäktigt att hinna fixa det, de sista veckorna..

• grabbarna

jag ska nog börja fila på programmen, man kan ju göra gästpresentationen också det är ju bara att ändra beroende på om dom kommer eller inte.

ja du kantor...känns väl inte helt rätt det här med kantorn så vi funderar lite på att ordna nån som spelar gitarr eller nåt istället

• eveluscious

Funderar på att fixa catering istället...mamma bjuder ev. på det. Har hittat det här företaget som jag bara hört gott om. Problemet är att välja maten...har ett par favoriter. Någon som är sugen på att kika in och säga vilken ni tycker låter godast?

Mina favoriter:
    B. 724 Grillolino 175:-/pers
    B. 723 Mississippi 160:-/pers
    B. 712 Lotten 163:-/pers
    B. 702 Rokko 170:-/pers

• Ullrika

Lotten tyckte jag verkade godast... fast inte nåt lätt val precis...

Nu har svärmor bett att få stå för tårtan... viss säger jag för då slipper jag det besväret

• malous

Här ligger det rätt nere nu när skolan börjat igen. (Och det är däför vi behöver 2 års planeringstid...). Är snart klar med klippandet av linneservetterna iaf och ikväll ska jag se bröllopsbonanza som alla andra antar jag ;).

Festprogrammen ja... Man kan ju göra för dem man är säker på att de kommer direkt och göra de andra sedan. Vet inte hur jag/vi ska hinna med det annars.

2008-08-09 skrev 2008-01-22 20:16:26 följande:

Hur går det för er allihopa? Våra inbjudningar är snart klara, ska bara försöka hitta något "spänne" att sätta ihop kortet med, sen skickar vi dom i början-mitten av mars nångång.Igår bestämde även jag och mamma att hon skulle kolla upp om vi kunde ha en annan kantor i kyrkan.Det har nämligen "skurit" sig lite mellan kantorn och vår familj, av andra anledningar..och därför vill inte mamma ha honom där på min och sambons stora dag.Men mamma skulle ringa den pensionerade kantorn och fråga om hon ville ställa upp, känns bra att få en uppgift mindre! Angående festprogram....Hur gör ni andra, ställer ni i ordning det mesta och bara väntar med gästpresentationen tills ni fått in alla svar? Annars kan det ju bli jäktigt att hinna fixa det, de sista veckorna..
  • KKC

hej här är en till som planerar budgetbröllop :)

hur gör ni era inbjudningskort? panduro eller vet ni billigare alternativ?

• SusanneLee

Beror på vart du bor! Kolla runt i lite olika butiker och på internet. Själv gillar jag Matton här i Stockholm!

• Ullrika

Jag kommer köpa material från mina vanliga scrapbookingbutiker, vet inte om det är någon stor skillnad i vad det kostar men jag har ett större utbud där dock.

Bröllopsbonanza blir det inget med jag ska på klätterträning, dumt med att den är på onsdagar då det är den kväll i veckan då det går flest bra tv program.

Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-