• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Ullrika

The Bumblebee skrev 2008-01-18 07:19:28 följande:

Är osäker på hur mycket minne som behövs, och hur "stora" USB-minnen som finns. Trodde att det fanns såna med m-y-c-k-e-t minne Men skulle det inte funka med ett USB-minne så har vi iaf alternativet att koppla vår portabla hårddisk (liten behändig sak) till laptopen
    Tycker det låter myyycket smidigare... för då behöver ni inte oroa er för minnesutrymmet och som någon sa tidigare kan folk ladda upp eventuella digitala bilder direkt till er :D
  • malous

Ooo, där skulle jag verkligen akta mig för reklamförbudet med tanke på att du har din egen rekryteringslink. Nu är jag inte moderator men en snabb juridisk bedömning säger mig att det är hal is även om ngn gillar tipset...

Fru 2009 skrev 2008-01-18 14:04:52 följande:

kan tipsa om en sida där man kan spara in lite pengar i alla fall. www.gratisbio.se/Där kan man registrera sig gratis, göra saker som är gratis eller i samband med att man beställer vissa saker från nätet gå via denna sida, så samlar man poäng man sedan kan växla in mot presentkort från 300-700 :- , där man själv får välja var det ska gälla (visserligen bara på vissa affärer och så, men det är många att välja mellan)... Tack vare detta kommer vi bland annat kunna göra våra inbjudningskort och tackkort (exklusive bild) helt gratis...
  • malous

Ja, verkligen! Jag skulle ju aldrig kunna tänka mig min fästman i kostym på vår bröllopsdag eftersom vi har kostym rätt ofta. Och det lär bli ännu mer innan bröllopet eftersom vi snart börjar jobba också. Det är ju så olika helt enkelt.

The Bumblebee skrev 2008-01-18 07:28:30 följande:

Oj, det blir nästan mer uppenbart hur olika smak man har när man ser till brudgummens kläder Jag tror att det kommer att bli vanlig kostym med väst för m2b, men vi har inte provat något ännu. Jag vill att det ska gå i ljusare färger - tycker att linnekostymer är jättefina. ...Vi skrattade så vi fick ont i magen när vi satt å kollade de olika alternativen till mannens kläder. Kan säga som så (no offense om ni andra tycker att det är vackert ) men nån smoking kommer det inte att bli iaf!
  • Limbolight

kalix:
    Har du någon länk?
    Kollade där innan idag och hittade ingenting!
    Inte till pojkar i alla fall!

• 2008-08-09

I helgen börjar jag och blivande mannen hårdträna vals!

På söndag kommer jag åt en dator med skrivare (hemma hos mina föräldrar) så då hoppas jag nästan få färdigt inbjudningarna!

Ska dessutom inhandla det sista som behövs till klänningen, sedan börjar mamma sy den!

Ja, det var vad som händer i vårt bröllopsplanerande just för tillfället!

• kalix

Limbolight - kollade i katalogen... Men jag kanske är lite för "lös&ledig" när det gäller barnkläder... Sid 454 i katalogen, skjorta, längre shorts och kanske en slipover...

• Ullrika

Är det någon av er som har åkt till Gekås i Ullared? Lönar det verkligen sig? Det är ju faktiskt en bit att åka och bensinen är ju inte sådär jättebillig :D

• 2008-08-09
    Ullrika skrev 2008-01-19 12:28:30 följande:
    Är det någon av er som har åkt till Gekås i Ullared? Lönar det verkligen sig? Det är ju faktiskt en bit att åka och bensinen är ju inte sådär jättebillig :D
    Jag har väl en sisådär 90 mil dit så jag har inte ens fått tanken! Men jag skulle göra det på en gång om jag bodde 60 mil närmre!
    Nä jag försöker hitta lite billiga prylar på IKEA, ÖB och Dollarstore istället.
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-