• grabbarna

ny tråd för budget runt 15-20 000:-

jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

• Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • Mica o Krille

Ja det är ju jätte smart!
    Synd att vi inte har en bärbar bara... Hade jag också gjort det!
    Känns jobbigt att dra med sig både skärm, tangentbord... Dator,, ja alla stora klumpiga saker.

• SusanneLee

Låna en bärbar dator av någon?

• The Bumblebee
    SusanneLee skrev 2008-01-17 12:04:18 följande:
    Låna en bärbar dator av någon?
    Så ska nog vi göra. Låna en laptop alltså. Men annars så kan man ju gömma undan datordelarna så inte gästerna behöver se det. Där vi funderar på att ha fest finns det ett hörn som perfekt för "dator-kurragömma"
  • kalix

Kommer nog också antingen låna en laptop eller gömma datorn i ett hörn någonstans...

• lillamaa

en positiv sak med sk "budget" bröllop är att de, för det mesta, blir väldigt personligt

• kalix

Man tänker och funderar väl också en del på vad man vill ha och vad man lika gärna kan skippa... Så mer personligt tror jag alla gånger att det blir

• Jessica o Daniel

Jag hoppar in i denna tråden för vi har oxå tänkt att vi inte ska spenda allt för mkt på vårat bröllop,de viktigaste är att vi får gifta oss..!så vi har tänkt att laga våran egen mat (är kock),så de blir kallskuret o potatisallad typ,sen tänkte vi ha festen i trädgården hos svärföräldrarna med ett partytält över..tycker det blir mer personligt då..! kanske inte behöver säga att vi gifter oss i sommar,antingen den 28/6 lr 5/7,har inte riktigt fått svar av prästen än,men nått av de datumen blir det,jag är så lycklig.

• 2008-08-09

Japp vi tar med oss datorn, har en laptop så det är enkelt! Antingen kopplar vi in den i ljudanläggningen som finns där, eller så tar vi med oss m2b:s grejer.

Idag fick jag en olustig känsla runt det här med "budget-bröllop"....tänk om man sitter där på festen och ser att gästerna tycker/eller får höra bakom ryggen, att någon tycker att det verkar "snålt" ??...Usch, livrädd för det...
    Måste verkligen satsa på att göra festen så bra som möjligt med så lite medel som möjligt.

• The Bumblebee

2008-08-09: Jag hoppas att våra vänner känner oss så pass väl att de inte alls tänker i såna banor. Att festen känns "snål" menar jag. Tror verkligen inte att någon förväntar sig nåt exlusivt. Då är de inte de vännerna som vi trott iaf

Jag fann mig själv drömma om brudklänningar inatt, eller yra snarare Det var olika modeller hit å dit och spets å volanger - nästan läskigt! Dags att göra nåt annat än att fundera på bröllop kanske

• malous

Ja, sådant är jag också rädd för. Vi sparar därför hellre på andra saker än festen och känslan av den. Faktum är att nästan ingen av våra mer ekonomiska idéer är ngt vi kunde valt dyrare av och ändå fått det vi ville ha. T. ex. vill vi ha persisk mat men det finns ingen som lagar det profesionellt i min hemstad där vi vill gifta oss alltså måste vi laga själva så då hoppas jag att vi slipper sådant.

Jag tror inte på det där: om ngn klagar på våra ekonomiska utlägg så borde den inte få komma för jag vill ju vara en bra värd för alla dem jag/vi bjuder in (kanske är jag för självkritisk, vad vet jag).

2008-08-09 skrev 2008-01-17 17:10:28 följande:

Japp vi tar med oss datorn, har en laptop så det är enkelt! Antingen kopplar vi in den i ljudanläggningen som finns där, eller så tar vi med oss m2b:s grejer.Idag fick jag en olustig känsla runt det här med "budget-bröllop"....tänk om man sitter där på festen och ser att gästerna tycker/eller får höra bakom ryggen, att någon tycker att det verkar "snålt" ??...Usch, livrädd för det...Måste verkligen satsa på att göra festen så bra som möjligt med så lite medel som möjligt.
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-