• Nienna

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Bellanote skrev 2008-03-15 23:32:52 följande:
    jag har både brytningsfel och närsynt så har både plus och minus fel, svårt att förklara jag kan det knappt själv..
    Jag har också två synfel (plus och minus) och mina linser kostar inte mer än vanliga, jag har Toriska linser. Låter väldigt dyrt med 5.000! Är det för en årsförbrukning eller mindre?
  • Nienna
    Bellanote skrev 2008-03-15 23:58:35 följande:
    Nienna vet inte om det är för ett å¨r eller ej.. men har du såna som är tjockare eller så för att de ska ligga still??
    Det vet jag faktiskt inte. Hur länge sedan är det du fick veta att det skulle vara så dyrt, kanske har blivit billigare?

Vet ju inte om det är Toriska linser du behöver, men här kan du läsa lite om dem: www.coopervision.com/nordic_countries/prac/prac_byp_tfs_bg.asp
  • Nienna
    Bellanote skrev 2008-03-16 00:07:57 följande:
    Nienna det var nog säkert 5-6 år sedan jag frågade sist så kanske har hänt lite på den fronten sen sist... sa kolla in den sidan nu
    Gör det.

Nu ska jag gå och sova, i morgon blir det städdag...
  • Nienna
    Bellanote skrev 2008-03-16 00:11:39 följande:
    Nienna beställer du dessa linser via nätet? mitt brytningsfel ligger på ju på -5,4 eller något sådant hur svårt är ditt? är nyfiken på om jag ska in och fråga på något annats ställe och mäta om jag kan ha igen..
    Oj, det var mycket! Jag har typ 0,75 eller 1,75, minns inte riktigt. Ja, jag har beställt på nätet, endagslinser, eftersom jag inte har dem så ofta, har oftast glasögonen.
  • Nienna

Men det skadar ju aldrig att kolla, eftersom det var ett tag sen du fick den prisuppgiften.

• Nienna

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-16 23:59:28 följande:

Shit kolla denna UNDERBARA blogg...www.holysweet.blogspot.com/
    Har varit in där förut, hon gör helt underbara cupcakes, ser ut som små konstverk allihop!
  • Nienna

Här är det riktigt påskväder, får hoppas det håller i sig över helgen, men det får gärna vara kallt på nätterna så att inte snön hinner smälta bort...

• Nienna
    Tosa skrev 2008-03-17 14:21:11 följande:
    Hej hej tjejer.Nu kommer jag in med nåt helt annat än än vad ni pratar om men nu har jag lagt ut bilder på min inbjudningskort...Satt 3 timmar igår och säkert 3 timmar idag för att få ihop dem men blev ändå inte klar för det fattades lite för att göra alla klara Suck !!! Min M2b satt fakstisk också och pulade med dem var faktiskt riktigt mysigt att sitta tillsammans å göra dem.Blir en charm över dem då..Blev faktiskt nöjd med dem Tjingeling
    Jättefina kort! Ska ni ha ringarna i ditt galleri? Det ska vi, har redan köpt dem då de var på rea på vigselbutiken.se.
  • Nienna

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-03-18 09:37:22 följande:

Här sitter jag och försöker hålla mig från att börja asgarva www.familjeliv.se/Forum-5-97/m30418473.html
    Jag skrattar också! Jag är också sån, kastar om ord och bokstäver.

Och nu skrattade jag ännu mer åt mig själv då jag svarade på inlägget och sen undrade varför det inte låg i mina favoriter. Men jag upptäckte ju varför när jag gick in på FL och hittade den bland mina favoriter där.
  • Nienna

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-03-19 11:19:46 följande:

Huga, det ska mkt till innan jag/vi köper ett hus för 3,5 miljoner alltså...
    Mmm, vi betalade ju 350' för vårt, det tyckte jag nästan var för mycket.
Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.