• Nienna

Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.

Bellanote skrev 2008-03-25 21:57:15 följande:
    anja hur ser man där inne att man får tebax något då? det enda som står på mig är att du har inte rättighet att deklarera för företag! det vet jag väll.. det är ju inte det jag vill..
    Så brukar det stå innan man får tillgång till deklarationen, det gjorde det för mig för nån vecka sen när jag var inne och testade. Minns också att det stod så ifjol när jag var för tidigt ute. Du kanske inte har tillgång till din deklaration än, prova i morgon.
  • Nienna

God morgon! Det ser ut att bli en fin dag idag, får se om man kanske tar ungarna och åker på en skotertur lite senare.

Flamora - Grattis på födelsedagen!

• Nienna
    KKC skrev 2008-03-26 09:15:24 följande:
    Nienna: Jag vill oxå åka skoter!!! avis! åkte massor i påsk men vill mer
    Hehe, jag skulle kunna åka på långturer med skotern varje dag, om bara bensinen inte var så förbenat dyr.
  • Nienna

Grr... Hade svarat på frågorna, men så blev jag utloggad. Men här kommer svaren:

Stort/litet?
    -Litet, bara närmsta familjen, vi blir 29 pers inkl. oss och våra två barn.

Färgtema?
    -Rosa, silver och ivory.

Kyrkligt/borgerligt?
    -Borgerligt utomhusbröllop, nere vid sjön i vår hemby.

Middag?
    -Plockmat och välkomstbål, dubbelmarinerad fläskfilé med potatisgratäng/sallad och sen tårta.

Dans?
    -Det hoppas jag.

Liveband/DJ/egen musik?
    -Spellista på datorn.

Fri bar/Betalbar
    -Betalbar. Vi kommer inte ha någon bartender, utan en sparbössa där folk får betala efter eget samvete. Vi kommer bara ha vin, öl och cider, ingen starksprit = inga groggar som ska blandas.

Klänning??
    -Ja. Bilder finns i min blog: brollopsplanering.blogspot.com Förhoppningsvis kommer den denna vecka.

Bukett?
    -Funderar på ljusrosa gerbera eller så blir det ängsblommor, beroende på vad som blommar just då.

Håruppsättning?
    -Antingen rakt, utsläppt eller lockat och halvuppsatt. Ska göra det själv, ev. med hjälp av mamma/syster.

Brudgummens kläder?
    -Svart kostym, vit skjorta och silverfärgad slips.

Tärnor?
    -Nej.

Näbbar?
    -Dottern på 7 år och sonen på 5 år.

Tårta, utseende och smak?
    -Det blir nog rosa princesstårtor, tänker i så fall köpa silverfärg och måla vårt monogram på. Smak vet jag inte än.

Lägger till att vi gifter oss den 19 juli.

• Nienna
    LottaAnders skrev 2008-03-26 21:17:26 följande:
    Hej.Nykomling.Ska gifta mig 080830.Får jag vara med er?
    Välkommen hit!
  • Nienna

Englali - Låter inte som nån rolig dag, hoppas morgondagen blir bättre!

• Nienna

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-03-26 22:26:11 följande:

Nienna, har du tänkt på hur många likheter vi har i vår planering, haha...Vi ska båda ha rosa, vitt/ivory, silver som färgtema, vi ska båda ha någon form utav rosa gerbera i buketten, vi ska inte ha tärnor men vi ska ha våra barn som näbbar och vi gifter oss SAMMA DATUM... hihi de stora skillnaderna är, litet vs stort bröllop, kyrkligt sv borgerlig men så himla kul att det är såna olikheter men att vi ändå har så lika planeringar
    Haha, jo det är en hel del likheter. Men ärligt talat, kan man ha nåt annat färgtema och självklart måste barnen vara näbbar och gerbera är ju en perfekt blomma.
  • Nienna

Anja - Tyvärr vet jag inte hur det funkar med det där. Sambon ska också göra så, han sålde vår lägenheten ifjol och vinsten har vi lagt in här i huset. Men jag har inte satt mig in i hur det funkar än.

Nä, nu dunkar mitt huvud, det är nog dags att gå och sova.

God natt!

• Nienna

Pumpkin - 5 juli 2008 skrev 2008-03-27 10:44:56 följande:

Wiiihoo, han klarade uppkörningen! Min duktiga älskling
    Vad kul! När jag var yngre ville jag bli lastbilschaufför, med facit i hand borde man kanske ha satsat på det med tanke på hur vi bor nu. Hade nog kunnat få jobb då...

Nä, snart kommer svärmor hit och då tar vi ungarna och skotrarna och åker och pimplar!
Svar på tråden Nu är det nära! Sommarbröllop 2008 är snart i mål.