• Godisråttan

Stockholmsbrudar

En tråd för alla Stockholmsbrudar 2008.

Vår gamla tråd är avstängd för svar..

• Svar på tråden Stockholmsbrudar
  • ganka

hej hallå :)
    har följt denna tråd lite granna...
    allt som har med vigseln att göra är så extremt olika...
    prästerna har vissa regler de måste följa, o de som väl bryter mot dem, begår tjänstefel, tyvärr..

hoppas dock att allt löser sig för din/er del godisråttan!!!

Jag o min m2b hade planerat att jag skulle gå in själv, och att han o marskalkerna skulle stå där framme, men det gick inte.
    Prästen vill inte begå tjänstefel, och vi får respektera detta.

Det bästa tipset till alla brudpar är att inte planera vigseln före man kollat upp med församlingen vad som gäller...
    många brudpar som får sina drömmar kraschade, tyvärr..

Godisråttan skrev 2008-02-15 12:17:22 följande:
    Pratade med världens gulligaste två damr först en på sv kyrkan i uppsla och sedan en fr församlingen och hon skulle ordna allt och jag skulle inte oroa mig. Kommer nog dock att byta präst...Är så glad nu!
  • KKC

Matteve: Oj vad svårt! Båda är verkligen jätte fina!! Gå till butiken och prova den andra, ta med den du redan har och prova den med så känner du nog vilken som känns bäst!

• matteve

Jag är helt förälskad i den nya.. den finns i helvit chiffong.. låter sååå fint!

Det värsta är att den inte finns i butik, så jag måste chansa. Men vill verkligen ha den!!!! Vad göra?!

• matteve

Jag menar, det är ju samma kollektion som den jag har, så den borde sitta någorlunda.. eller hur?! Ska ringa på måndag, för då skulle butiken ringa å kolla upp klänningen.

• matteve

haha, jag har varit så inne i mitt klänningsbyte, att jag glömde att säga - går jättebra för mig att ta det senare på onsdag. Föredrar nog det om ni andra kan!

Liten liten kanin skrev 2008-02-15 12:29:16 följande:

Åååå, den nya är verkligen jättevacker den oxå! Gud vad svårt!Ska vi skjuta på fikan på onsdag till lite senare på kvällen? Verkar som att fler kan då. Kanske 17 eller 18? Vad säger ni som jobbar? När kan ni? Jag är ledig dagen efter så för mig får det bli hur sent som helst. Däremot kanske jag kommer lukta brandrök när jag kommer för vi ska ha brandutbildning på jobbet den dan! På tänka på jobbet ja... Nu måste jag åka. Vi ses snart!
  • Indil

Fikat? Jag ska på föräldramöte kl.18:30, så jag behöver lämna er en timme före.
    Men passar en senare tid bättre för alla andra, så hänger jag med en annan gång bara

• Godisråttan

Jag tycker vi tar kl 16 nu som vi bestämt och så kan vi ju ta en till fika ganska snart inpå fast en helg.

• Godisråttan
    matteve skrev 2008-02-15 13:47:01 följande:
    Åh, vet ni vad??!! Jag ringde affären, å hon sa att det gick bra att byta! Jag har ju inte gjort några ändringar på klänningen, så det borde funka. Vad tycker ni?!
    Jag tycker helt klart den första är finast. Den som du redan köpt!
  • matteve

Åh, det gick inte att se länkarna du skrev.. men det låter fint! Du skulle nog bli jättefin i en sådan modell!

Gahh.. jag tror jag ska byta :-O

Godisråttan skrev 2008-02-15 20:16:06 följande:
    Jag har ändrat mig i klänningval!!!!Och är jäääkligt sent ute!!!!Vill ha en med hjä'rtformad överdel typ korsettaktig och mer glitter på och en stor kjol med släp alternativt en lasposa sjöjungrfrumodell. Jag länkar:www.brides.com/fashion/dresses/gallery/weddin.../ellerwww.lasposa.info/ls2008/index_real.html(bild nummer 2)
Svar på tråden Stockholmsbrudar