Barnkarusellen
JAg är också jättenyfiken. Är det inte bara båg då? Kan det verkligen finnas dna i mammans urin? Måste man inte in i livmodern och ta prov?
JAg är också jättenyfiken. Är det inte bara båg då? Kan det verkligen finnas dna i mammans urin? Måste man inte in i livmodern och ta prov?
Lappis: ni kan ju vara ett av de där paren som får barn men som det tar 3-4 år för. Men det är ju det som är så frustrerande när man kämpar att man inte vet om det kommer att funka. Jag tror fortfarande att du var gravid den gången när tanten var 5 dagar sen. Du är ju som en klocka annars, men just den gången var hon sen. Lite synd att du inte hann testa så att du hade vetat att du kan bli gravid åtminstone.
Tänkte på Sweetans problem - det är inget liknande hos dig? Har de undersökt det? Just iom det här med svårigheten att det fäster.
Tinga: klart jag och Moa hänger på när ni är i stan. När är varvet nu igen? 7/5? Moa sover på förmiddagen men oftast vaknar hon 10.30 så runt lunch kan jag ses. Alternativt skulle jag kunna ta mig till en hotellbrunch till kl 09 men då behöver hon stå ute, så jag kommer inte på ngt hotell där det funkar så på rak arm.
Var och tränade igår och efter att ha varit magsjuk trodde jag att det inte skulle gå så bra men jag hade hyfsad styrka och kondition kvar. Det rycker i min springtarm också, har ju varit lite kallt och snöigt det sista men nu är det så härligt att det är ljust på kvällen. Nu är jag nere i det jag vill väga så nu tränar jag bara för att jag tycker om det och för att må bra.
Lappis: vaddå egoinlägg, sluta be om ursäkt NU! Det låter def som ett tidigt missfall. Min mamma har haft ett och det var exakt som du beskrev det. Så, du kan bli gravid men det verkar inte vilja stanna. Otur el ngt som inte stämmer? Förstår att du verkligen vill veta!
Tinga: går det uppför vid Avenyn???? Har alltid upplevt det som väldigt platt där... Har inga bra tips för jag brukar alltid undvika stan när det är Varvet. Men skulle tro att Avenyn är typ det sämsta stället om man vill se ngt... Där står väl alla andra. Har dålig koll på loppet tyvärr så jag har inga bra tips.
Pirrs dotter finns i galleriet! Grattis än en gång Pirr, till en söt tjej!
frullan: jag skulle nog sagt att stör det dig inte med nattmål så fortsätt. Men å andra sidan kan det ju bli svårare att få bort det ju äldre han blir. Svår nöt det där.
AM: oj! Låter lite jobbigt. Men jag tror att det kan vara så som du tror, att hon regredierar lite. Det är väl vanligt när barn får syskon att de vill vara små igen och att börja på dagis kan nog upplevas lite skrämmande så hon behöver extra trygghet på natten(?). Intressant att höra hur det kanske blir sedan... Herregud vad otäckt det låter med tvångsamning!
Vickan: jag har läst om den där mojängen (tror den heter Ductus faktiskt) som går igen om det var 1h efter födseln. Hos de flesta barn funkar det, men inte hos alla. Helt fantastiskt att sånt funkar! Hoppas allt går bra för den lille krabaten! Hälsa Omsan från oss!
Jag tror Moa håller på och lägger om från 3 sovningar till 2 av sig själv. Hon har flera ggr varit helt ointresserad av att sova efter lunch vilket hon alltid brukar annars sedan flera månader tillbaka. Det där löser sig nog BS!
Vickan: jag har inte heller googlat utan läste en artikel om det och sedan såg jag att ett av klädmärkena som Moa har en omlottbody av hette just Ductus, därav fastnade det. Hade aldrig kommit ihåg det annars...
Lappis: kanske har missat dig redan men HA SÅ KUL i Hong kong!!! Drick många drinkar...
Cicci: VAD KUL att du också kommer ner till den 17:e!!! Behöver du sängplats? Gästrummet är ledigt... Jag håller med dig om att man inte får dalta med barn. Jag har ju fått ta några matstrider med Moa för hon är också viljestark, det gäller att visa dem vem som bestämmer.
Tinga: vad skönt att blodtrycket håller sig på plats, då funkar ju sjukskrivningen. Ska bli jättekul att ses igen! Skulle din man springa loppet? Apropå att det tydligen går uppför på Avenyn - har man klarat de båda broarna så kan inte Avenyn vara ngn fara... DE är jobbiga! Jag funderade på om Götaplatsen kan vara en bra plats för dig att stå på - där finns ju både Poseidon (fontän) och busshållplatser så att du har någonstans att sitta medan du väntar (kan vara bra när man är gravid...).
Sept: visst gör det skillnad om man sovit bra el inte! Men man klarar mer än man tror, man _måste_ ju klara det. Det riktigt jobbiga är när man är magsjuk och svag, att då ta hand om en liten är nästan omöjligt. Då är det bra att vara 2! Undrar hur ensamstående fixar det...
Har förresten stått på mig och nu har jag fått igenom alla mina idéer till möhippan så jag tror den blir riktigt bra (hur självgod låter jag inte nu?! ). Jag körde över den ena tärnan totalt och hon blev inte ens sur!