Cicci: hur är det med Malmö Aviation, brukar inte det kosta typ 900 kr t/r? Kullavik ligger väl på någorlunda avstånd med bil, kan det ta ca 15-20 min in till stan(?). De får väl erbjuda dig en bil med navi - det har de säkert om de bor i Kullavik... Annars har vi som sagt ett gästrum med en 90-säng. Resesäng till Victor kan vi nog låna från kompisar. It's up to you! Kul att du kommer iaf, jag har tid hela dagen att umgås, har skrivit upp det i min kalender att det är tråddejt då.
Läste i tidningen igår en födelseannons där det stod "grattis ... 1 år och välkommen ...", dvs första barnet fyllde 1 när de fick nästa. Hua! Bli gravid när man har en 3-månaders... Om du inte vill bli gravid nu så hoppas jag att du inte blev det men visst hade det varit typiskt. Ett typiskt practical joke av tanten
MrsB: vi kan ju bestämma ngt när det närmar sig.
Vi fick sålt vår båt igår - äntligen!!! Det bästa är att vi får loss 25 000 kr från båtplatsen (mer än vad vi får för båten) som vi kan säga upp, direkt in på sparkontot. Vi har naggat duktigt från vårt sparkonto under föräldraledigheten.
Tinga: jag tror mkt på rutiner och Anna W beskriver väldigt bra det här med moderskärlek, anknytning och rutiner. Att moderskärleken växer fram i den dagliga omvårdnaden av ett barn och de dagliga rutinerna. Och att rutiner gör att man slipper tänka och ta beslut hela tiden (dvs man slipper hela tiden fråga sin man "när åt hon senast? hur mycket åt hon då?". Jag kan lämna över till min man och han vet precis vad det är för tider och aktiviteter som gäller. Och det är enklare att lämna bort barnet till en barnvakt också.
Såhär skriver hon.
"Rutinerna är redskap. Att arbeta och leva efter vissa rutiner betyder ingenting annat för personligheten och dess utveckling än möjligen att energi frigörs till viktigare ting än att fundera över huruvida man ska äta just nu, sova just nu, äta alls eller sova alls, i så fall var och äta vad, och varför inte äta något annat i stället och varför inte sova i en annan säng i stället, och varför just med blå lakan och varför inte äta på fyrkantigt porslin?
Ett spädbarn har inga rutiner. Naturligtvis ska du som vuxen införa dem!"
Och jag håller med...
Ang standardmodellen så har jag och Vänner diskuterat det också och vi tror att det överhuvudtaget är svårt att "standardmodella" ett helammat barn. Anna W gav visst själv mkt ersättning (ammade högst ngn månad har jag förstått) och då funkar det. Med tvillingar får man nog försöker hitta sätt att göra saker samtidigt, tex mata samtidigt, annars kommer det att ta så mkt tid.