Nu har jag hennes ring hemma. Den är för liten=(
Jag vet inte riktigt hur hon ställer sig till att "göra om den ". Den passar inte till min förlovningsring, som den är just nu så kan jag inte ha den som vigselring. Jag kan ju ta ut den och ha den på högerhand istället. Om det är så att hon vill att jag ska använda den som vigselring, så kommer nästa problem - det är två stenar i den - svårt att få till den då. Det brukar ju vara en eller två.
Jag vet inte om dom är äkta men jag misstänker det och då är dom nog väldigt dyra. Jag tänkte att annars kan man göra ring med en sten och ha den andra i ett halssmycke ?
Men som sagt, jag tror att hon vill ha den orörd.
Semesterbruden skrev 2008-03-13 20:37:42 följande:
Min svärmor frågade mig idag om jag vill ha en vigselring från hennes familj. Jag blev jätte glad och hon är så snäll och go. Jag är lite rädd bara att den inte riktigt är vad jag tänkt mig, vill inte att hon ska bli ledsen. Jag älskar verkligen smycken och en vigselring vill jag vara 100 % nöjd med.det känns så rätt att ta hennes ring, jätte mysigt OM den är "ringen jag drömt om" så att säga. Jag vet inte helt vad jag tänkt mig utan tror att jag känner att det är rätt när jag väl hittat den.Hur har ni ? Köper ni ny eller är det någon som får "äran att ta över" en annan ring ?