Inlägg från: Flamora |Visa alla inlägg
  • Flamora

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Gomorron!

Näst sista dagen på jobbet. Ska bli såååå skönt med sommarlov. Idag är det städning och imorgon planering inför nästa termin. E faktiskt lite bakis idag. Firade en kollegas födelsedag igår och det blev många glas vin Får skylla mig själv.

Jag vill oxå väldigt gärna ha det där vigselprogrammet om nån vill skicka det. lilla_millan@hotmail.com (Har msn om nån vill prata lite där )

Fin sminkning Anja. Jag har bokat tid på Make-up store men e lite nervös. Har hört en del dåligt om dem, men även bra. Hoppas jag blir nöjd. Ska på provsminkning den 3/6.

• Flamora

Åh, låter fantastiskt, Labbråttan! Blir nervös, men förväntansfull

• Flamora

Klart du ska testa olika, Anja. Förfärligt om man inte känner sig nöjd med en sån sak som sminkningen och sen stör sig på det varje gång man tittar på bröllopsfotona.

• Flamora

Det skadar ju inte att prova MUS Anja, precis som du säger. Sen kan du väl bestämma dig för hur du gör på bröllopsdagen när du har varit där?

• Flamora

Ja, det börjar närma sig för oss alla

Jag kan oxå tänka mig att fänga på till den där godisaffären

• Flamora

Gärna! Ska till Tyskland antingen måndag eller tisdag nästa vecka. Tror onsdag passar mig bra om det blir på kvällen. Ska träffa kantorn kl 15.

Embo81 skrev 2008-06-18 02:53:12 följande:
    Alla GOTTEGRISAR:: Jodå, jag ska tillbaks till godisaffären! Men som sagt, ligger lite skumt, men men... Ni kan ju få se i katalogen vad de har vid något tillfälle. Kvällsfika/öl eller så i nästa vecka?
  • Flamora

Nu har jag SEMESTER!!! Tjohooo! Nästan 8 veckor! Härligt att va lärare

• Flamora

Snotcrow: Vad fin klänning i ditt galleri. Är det den du ska ha?

• Flamora

Vad spännande. Kul att ha nåt som ingen annan har.

• Flamora

Attans! Inget mer EM för Sverige. Tråååååkigt.

Fy vad svårt det ska va att hitta strumpor. Ville ha sådana som Anja har köpt, stockings, inte stay-ups och så ska dom va champagne med ivoryspets. Slut på varenda en hemsida jag har kollat. Mailade dreambride, men hon väntar på svar från sin leverantör och det ser ju inte så ljust ut. Till slut hittade jag en brittisk sida som säljer dessa strumpor och de fanns!!! Blev så ivirg att jag genast beställde två par ett par i S och ett i M. Har stl S i vanliga fall, men det stod att de var för dem som är 150-160 cl långa och jag e 166. Tog ändå ett par S för säkerhets skull

• Flamora

Usch Embo, låter inte alls kul! Hoppas du hittar nån ny nagelfixare. Jag har ju en kusin som nygger naglar som du kan få numret till om du inte hittar nån.

Jag har ett tjockt häfte med massor av lekar. Vet inte om där e nån rolig som passar för midsommar.. Kan kolla!

• Flamora

Gokväll!

Har suttit och kollat affärer i Tyskland hela dagen, jämfört priser och gjort listor. Håller med Anne, DYYYYRT!

Vi har tidigare provat ett superbilligt mousserande vin som vi tycker e helt ok. Denna gång tänkte vi ta något lite "bättre". Dock sparar vi 800:- på att ta det superbilliga. Ska vi köra på det tycker ni, även om det andra är lite godare? Eller ska man unna sig bra saker till bröllopet?

• Flamora

Jättesvårt att veta hur mkt dricka man ska handla. Men vi har oxå folk som gärna köper det som blir över. Hellre för mkt än att det tar slut.

Vi tog med oss de mousserande vinerna som vi har funderat på, ett dyrt och ett billigare igår när vi träffade ett gäng kompisar. De fick testa (blindtest) vilket de tyckte var godast. Alla utom en tyckte det billigaste var godast. En hel del tyckte t o m det dyrare var odrickbart Så där sparar vi 800:-

Trevlig midosommar!

• Flamora

Ikea kanske... www.ikea.com/se/sv/catalog/categories/departments/decoration_and_mirrors/10776/

Feminista Fantastica skrev 2008-06-20 14:46:17 följande:

Hej lundabrudar!Om åtta dagar gifter vi oss i Lund och idag har jag letat febrilt efter billiga glasvaser. Det är omöjligt att hitta! Bolagret har hyacintvaser för 19 kronor, men de känns lite små. Är det någon som vet var vi kan hitta vaser? Det börjar brinna lite i knutarna nu!
  • Flamora

Haha, den där apan var ju superhäftig. Den idén måste jag bara sno när nästa kompis ska gifta sig

Ska bli kul att få se dina bilder. Tack för tipsen. Blommorna lät ju verkligen billiga. Vi har tänkt ha någon som filmar och är just nu på jakt efter filmkamera.

• Flamora

Fysio: Vad fina ni var. Och jättefina blommor, verkligen bra pris.

Embi: Vad bra att det funkade. Det är alltid nån som inte klarar av det

• Flamora

Oj, vad fin tavla, Anja. Den är absolut tillräckligt avancerad, tycker jag.

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4