• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4

Hej allihop

Nu är det inte långt kvar till den stora dagen!

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop.

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4
  • ingenjörsbruden
    SNOTCROW skrev 2008-06-13 00:06:26 följande:
    Angående juvelerare, vad säger ni? Har hört både dåligt och bra om de flesta. Guld och silversmedjan är återförsäljare för den ringen jag är sugen på, är de tillmötesgående? Vart har ni gått, och hur ser era ringar ut?
    vi har beställt våra ringar från www.nordstansguld.se.

Är det ngt speciellt du är ute efter så ring o fråga Christian.....han har stenkoll o kan säkert leta fram ett foto på en liknande/samma ring som du vill ha
  • Anja 19 juli 2008

Hedebris

jag undrar OXÅ vad du gjort...

• Fröken Planera

Hedebris.. Även jag undrar!!

• Embo81

hejhej

Precis tagit mig ur sängen med trötta ögon, har jobbat i natt -borde vara förbjudet att förda barn på nätterna! Gäsp!

Hur är det med alla då? Framför allt hur är det med Labbråttan? Hoppas att du/ni får en underbar dag imorgon! Tänker på dig! Förväntar oss en låååång redogörelse för ALLT sen!!

Fysio hoppas såklart även att din dag blir kanon imorgon! Lycka till -även rapport önskas där!

Imorgon ska det dansans! Gabbi: Var parkerade ni?

Hedebris: Vad tusan har du hittat på?

• Fröken Planera

Embo. Det finns parkeringar precis vid entrén innanför Studiefrämjandets grindar, så det är inga P-problem där, inte.

• Embo81

Perfekt -tack. Fattar inte att det är imorgon vi ska valsa, kändes ju som en evighet dit när vi anmälde oss... Hihi, undrar då hur det känns för de som ska GIFTA sig imorgon..haha, redo att dra i nödbromsen kanske!

• Fysio

Embo! TACKAR!!! börjar kännas lite pirrigt.. just avslutat bordsdekorationerna och fått naglarna fixade. fick dock återbud IDAG!!! Sjukdom... bara att skrvia om i festhäftena och ändra bordsplanering.... suck... men men!!! Läget är under kontroll!!!!

• AnneiLund

Hej tjejer

Labbråttan....snart tjejen!!!!
    Själv har jag två veckor kvar......undrar om jag ska göra festprogrammen, bordsplaceringen, vigselprogrammen, fixa presenterna till tärnor och bestman, en stor "var ska jag sitta-tavla", fixa klart frgesporten, fixa klart music quizen, köpa priser till vinnarna i våra tävlingar, skriva personliga hälsningar till alla gästerna som möts av det när de checkar in, fixa strutar (20 st) till vår strutfotbollsturne.....vilket ska man göra först? Ha ha ha
    Detta är bara ett axplock av allt det jag måste fixa klart. Vi åker även till Tyskland i morgon (blev inget sist, då vi hellre ville ligga och slappa i stugan än att sitta i bilen till tyskland).
    Anders har dessutom kommit på att han vill koka sin egen Flädersaft och hälla upp på småflaskor med etiketten märkt "Brudgummens Flädersaft 28/6-08", en sån ska han sen ställa till varje gäst att få ta med sig hem.

SEn ska vi kanske börja öva in ngn dans......
    Skriva personliga saker om alla 93 gäster...

Det sjuka är att Anders är så jäkla lugn......
    Jag går nu omkring med en viss oro....
    Jag vet ju att när jag väl står där framme så kommer allt att vara klart. Så funkar ju jag. Gör ALLT i sista sekunden, men jag vill inte somna på min egen fest kl 21.00 av trötthet....

Är det ngn mer än jag som har MYCKET kvar...OBS, 2 veckor kvar nu

Kram

PS: Jag ÄLSKAR skolavslutningar, suttit i kyrkan och bölat åt den blomstertid nu kommer....

• Fröken Planera

Vad bra Anne, att du åxå gråter på skolavslutningar. Jag började tro att jag var ensam!!! Det är ju såååå fint. Nu är det bara att konstatera att jag verkligen kommer att böla ihjäl mig under min vigselakt!!!

Jag känner åxå att vi har en hel del kvar, men jag slipper i alla fall göra strutar till strutfotbollen!!! hahaha
    Sonny skulle fixat vigselprogrammen idag, men det har ju inte hänt. Så nu funderar jag lite grann... Är det verkligen hela världen om man inte skulle hinna färdig med festprogrammen? Vi vet ju ändå inte vad vår Toastmaster och Sonnys Bestman planerar inför den stora kvällen. Det börjar kännas som att programmen ändå inte kommer stämma!

• AnneiLund

ja då kan vi böla ihjäl oss du och jag på våra egna bröllop...

Festprogramets huvudsakliga syfte för mig är att ge en presentation av alla gäster, presentera menyn och tacka våra sponsorer. Sen fyller jag ut med sångar, citat och små roligheter...

Man MÅSTE ju inte ha ett festprogram, jag var på ett bröllop, där satt folk och läste i sina program ist för att prata med varandra..det e ju inte heller bra

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 4