Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

Camebridgekuren - tråd 10

Hoppas att sackett är ok, är ju samma sötning som i lightläsk så det ska vara noll kalorier

• Anja 19 juli 2008

Nu har jag blivit sminkad... gå gärna in i galleriet o säg vad ni tycker. Jag skulle skriva ner mina tankar om eventuella ändringar till henne så hon kan göra allt perfekt på stora dagen.

Den bilden där jag har min rosa munkjacka är tagen utomhus o den andra inne på en mörk toa så de ser lite olika ut. På utomhusbilden har jag dessutom tagit på mig mitt älskade rosa läppglans. Jag tyckte inte att det hon satte på var tillräckligt rosa för mitt färgtema.

Synpunkter tas tacksamt emot

• Anja 19 juli 2008

Shit brudar jag är sååååå JÄ..LA HUNGRIG. Det river i magen!

Första dagen snart avklarad dock och jag är sååå nöjd! Klarat den utan problem trots att sambon o barnen åt sååå god middag med rökt fläsk, paprika, tomater, lök, fetaost (plockmiddag) pickles saltgurkor, feferonisar, baguetter m smält smör osv.

Det var HEMSKT...

Men jag satt där m min kakaodryck och mitt vatten...

Shit alltså, man inser inte hur underbar lyx det är att äta förrän man inte får!

Shit som jag kissar oxå... HELA tiden.

Har oxå varit ute en timme ikväll och gått stavgång med en annan BT-tjej. Jätteskönt!

Känner mig motiverad o duktig.

• Anja 19 juli 2008

En grej är jobbig dock...

jag ska på fest med jobbet på onsdag. Hur f..n löser man det Har tagit ledigt för att kunna vara med. Är poolparty hos en kollega så det blir bad och mat osv...

ska man sitta där m sitt jä..la pulver eller ska man göra så att man äter typ proteiner o sallad?

• Anja 19 juli 2008

Vad hade ni gjort?

Känns ju så jobbigt för jag har sedan länge lovat mig själv att midsommarmat är ok. Jag är säker på att jag klarar att fortsätta m den rena kuren direkt sen.

Men man känner sig ju lagom Oduktig om man äter vanlig mat TVÅ ggr redan första veckan man håller på.

• Anja 19 juli 2008

Mmmmm men jag har ju t.om tagit LEDIGT endast för att jag sååå gärna vill vara med på detta. Har inte varit med på något personalgrejs tidigare och detta är en privat fest hos en jobbarkompis. HOn har bjudit hem alla till sig, så de ska verkligen bli såååå trevligt och jag har sett fram emot det.

Är lixom ingen jobbgrej så... utan bara vår avdelning och vi har så jä..la roligt tillsammans. Eftesrom jag är timanställd så har jag aldrig blivit inbjuden till själva jobbgrejorna. Därför känns detta extra kul.

Så jag SKA dit, men frågan är hur jag ska göra NÄR jag är där!

Anettan, funderar på att knapra på nåt salladsblad eller så Jag menar va f..n, jämfört m hur jag äter i normala fall så är det ju ändå SKITBRA...

• Anja 19 juli 2008

hallå

ojoj skulle ha sett era inlägg innan idag...

Åkte ner t stan för att gå på ansiktsbehandling och fixa födelsedagspresenter till sambons systerdotter och vår egen plutt som fyller tre på tisdag...

Blev så jä..la lång tid på stan, mkt längre än planerat och jag hade inte hunnit dricka nåt pulver så det blev en nutrilettbar. Jag var helt yr o illamående så jag kände att det var att välja mellan pest eller kolera.

Så jaja...

Men tänker som så att nutrilettbar, det är ju inte heller något onyttigt utan innehåller vad man behöver. Tog en sån där LOW GI för att det skulle kännas bättre...

Är nog ingen fara, känner mig inte mindre duktig för det...

HÅller med om att det ALLTID är nåt!!

Midsommar ska jag ju äta, bestämt sen länge... är typ det bästa på året för mig. ÄLSKAR midsommarmaten. Ska dock äta måttligt och inga sötsaker utan bara mat och dricka enbart vatten...

Lär ju gå ner ändå lixom...

Nästa vecka fyller sonen år, då ska man stå o baka tårtor och ha gäster osv, suck... så nä, det finns aldrig nåt perfekt tillfälle...

Ska verkligen försöka köra pulver imorgon på festen men om jag verkligen inte står ut så tänker jag inte slå mig själv för det heller...

Är ju på det sättet jag så ofta trillar dig, genom att vara FÖR hård mot mig själv och så fort jag faller dit så tycker jag att jag är VÄRDELÖS och så straffar jag mig själv genom att GE UPP.
    Så korkat!

Nu tänker jag inte ge upp eller känna mig värdelös om jag inte fixar det när det är nåt speciellt, jag tänker tänka, att i det stora hela äter jag ändå så jä..la mkt nyttigare och så mkt mindre intag av kalorier så att jag ändå borde gå ner och så ska jag bara kämpa vidare OM jag misslyckas. Obs inte NÄR utan OM

Dragkedjan SKA gå igen!

Tack för all er peppning... ni är grymma...

och LOOM, 34 dagar... SHIT säger jag bara! Fy f..n så starkt!

• Anja 19 juli 2008

Loom

önskar jag oxå fick professionell hjälp... tror att det är exakt vad jag skulle behöva... då har man lixom någon form utav övre kontroll, dvs man VILL verkligen inte göra NÅGON ANNAN besviken. Varför känns det värre att göra nån annan besviken än att göra sig SJÄLV besviken!???

skumt...

Måste man vara väldigt överviktig öfr att få läkarhjälpen? Hur mkt bmi måste man ha, vet du det? Eller hur får man denna chans?

• Anja 19 juli 2008

Haha men pumpkin

jag TRÄFFAR ju inte dig för att du ska väga mig och sånt, fniss...

haha

tänker bara att om en LÄKARE hade förväntningar på mig lixom, eller om jag KÄNDE att en läkare kontrollerade mig så skulle jag verkligen inte våga annat än att köra kuren ordentligt. Skulle vara så roligt då, att få gå dit och visa upp sina framsteg!

Inte som viktväktarna... det är ju inte samma sak, man går dit av fri vilja... en läkarkontroll är nåt annat

• Anja 19 juli 2008

Daniel funkar INTE i rollen som övervakare... han blir bara föraktfull och fäller kommentarer när man inte klarar av nåt. Och då funkar jag INTE så att jag tänker "jag ska bevisa för dig" utan nä, då ger jag upp istället och blir ännu mer besviken på mig själv och ledsen.

Daniel har väldigt svårt för det här att peppa och stötta så nä... vill ha en PEPPANDE och stärkande övervakare, en som säger, äh, så du föll en gång, åt EN kaka, vad är det i det stora hela, upp igen och kör vidare, du är ju superduktig, detta fixar du, KOM IGEN... Jag tror på dig.

(läser du nu älskling) puss

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10