Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

Camebridgekuren - tråd 10

Ett bmi på 20,5 är helt ok men man ska helst inte ligga lägre än 20 för att det ska vara helt hälsosamt.

Övervikt är ju över 25 men allt mellan 20-25 är ok. Själv längtar jag som en GALNING efter att få kalla mig normalviktig, dvs hamna UNDER 25. Ligger på 28,8 nu *suckar*

• Anja 19 juli 2008

Jag brukade ligga på 21 och har aldrigt trivts bättre med mig själv!

• Anja 19 juli 2008

Mmmm önskar man kunde ta bort den lille djävulen bara för ett par veckor

• Anja 19 juli 2008

Choklad/vanilj
    choklad/cappuccino
    Vanilj/banan

är oxå helt ok

Men jag håller med om att banan/choklad är godast

mintchoklad/banan är oxå helt ok! Även mintchoklad/vanilj!

• Anja 19 juli 2008

dragonesse

tack

som det är nu har jag inte kört ren kur mer än två dagar förra veckan.

Nu har det blivit pulver t frukost, nutrilettbar till lunch, nutrilettbar t middag o pulver t kvällsmat (bara halva pulver då förvisso).

Vissa dagar då vi haft riktigt nyttig middag hemma, som idag, köttgryta på nötkött o svamp, inget fett alls, så åt jag gryta UTAN ris.

Så jag kör kombinerad får man väl säga. men jag SKA sätta igång med REN kur nu.

• Anja 19 juli 2008

EllaM

ja, fy sjutton vad man kissar o fryser när man går på ren kur, haha... Det är sanslöst...

• Anja 19 juli 2008

Alltså det måste vara något fel på mig. Jag mäktar inte med ren kur! Är som att psyket sätter sig på tvären direkt och jag börjar sukta efter ALLT som jag inte ska ha.

Kombinerar cambridgepåsarna med nutrilettbarer så jag kör väl ungefär 50/50%.

Har sedan i söndags till imorse gått ner 1,5 kg trots det. Känns rätt skönt för eftersom jag inte är i ketos eller nåt sånt så är det inte bara vätska som försvinner, dvs jag får verkligen bort fett.

Förra veckan körde jag ju cb, gick ner 2,5 kg. Åt en dag och gick upp 2,2 kg! Då är det inte kul! Då har man ätit INGENTING annat än pulver i en vecka för NADA. Blev så jä..la ARG när jag vägde mig dagen efter midsommar. Grrrrrrrr...

Vi får se, jag vill trappa upp till att köra ren kur men jag blir verkligen helt "knäpp" av det. Får något slags läskigt frosseribehov utav att jag inte får tugga och blir fixerad vid att få lura mig själv att få äta PRECIS VAD SOM HELST.

När jag får tugga en bar då och då så hålls monstret i schack åtminstone haha

• Anja 19 juli 2008

Härligt EllaM

Vägde mig i morse på jobbets våg (har sovit på jobb), en helt ny digital våg som ju borde visa rätt? Vägde 81,6. Startade ju på 83,9 för exakt en vecka sedan (söndagen midsommarhelgen).

Så det blir 2,3 kg på en vecka och då har jag kört kombinerat med nutrilettbarer och faktiskt även ett par ggr, vanliga måltider (mycket nyttiga sådana).

Känns faktiskt skitbra! (igår syndade jag med några godisbitar och lite popcorn).

Men nu blev jag sporrad att sluta synda...

tror dock att denna våg visar liiiite mindre än min våg hemma, för det är flera av mina väninnor som sagt att de väger mer på min våg än sina egna så jag kanske egentligen inte vägde 83,9 från början.

Skit samma, om min RIKTIGA vikt är 81,6 så är jag ju närmre 80-strecket som JAG SKA UNDER denna veckan

• Anja 19 juli 2008

ellaM

beror säkerligen på mensen... man kna ju lägga på sig kilon i vätska när man har mens. Jag går upp typ två kilo då!

Så håll ut!

• Anja 19 juli 2008

EllaM

haha, ditt inlägg var precis vad jag behövde. Har faktiskt redan införskaffat såna inlägg från lindex så jag hoppas att det ska ordna sig. NÅgon sa att det även finns klisterlappar med klister på båda sidor som man kan fästa på bröstens ovansida så att klänningen "klistras" fast där o inte glipar. Ska kolla upp det.

Du har så rätt... Man kommer ju ändå känna sig fin, m tanke på klänningen, make-upen, håret och bukett och allt...

Ska fokusera på allt det som är bra och försöka skita i att klänningens passform över bysten är åt skogen

Tänker köpa en bolero oxå, döljer fettvecken på ryggen *asg*

• Anja 19 juli 2008

Åh nu känns det verkligen bättre igen

GLAD!!

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10