Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

Camebridgekuren - tråd 10

Sosofofia

det kostar runt 500-600 per vecka om du kör ren kur (dvs tre påsar om dagen).

Beror på var man beställer. Om jag förstått rätt så har de fraktfritt på nailandbeauty så att du ger 500 kr, medan de tex på cambridge.nu kostar 95 kr för frakten o därför hamnar på en totalsumma av ca 600 kr.

• Anja 19 juli 2008

MyStyle

jag hoppas att du åt sallad och kyckling.

Dieter ska inte bli självplågeri. Sånt där MÅSTE man kunna unna sig ibland. Så länge man inte helt faller ur banan. Klart man ska kunna grilla m sin familj!

Grillad kyckling och sallad är ju för sjutton supernyttig mat. Tänk så istället för att tänka på ketosen. den fixar du tillbaka snabbt ändå

• Anja 19 juli 2008

EllaM

låter som jag... kör knappt cb alls just nu, men väntar på att motivation och karaktär ska komma ifatt mig.

Men jag kör nutrilettbar till frukost och lunch, sallad till middag osv...

ibland cb t kvällsmat... (unnar mig ALLTFÖR mkt, bland annat rostade mackor med NUTELLA igår till kvällsmat, hur f.n står man emot DET lixom)???

Men jag har inte gått upp många hekto faktiskt. Typ ett halvkilo upp, utav de 4 jag gick ner, så jag ligger ändå på -3,5 kg.

Ska ner resterande 7-8 kg till bröllopet (där är MYCKET mer att ta av alltså men det är mitt bröllopsmål).

Tror jag kommer få eld i röven några veckor innan jag ska hämta min klänning

• Anja 19 juli 2008

EllaM

ja just det där m att höja förbränningen, det är ju det jag har gjort så det är nog därför jag inte går upp mer.

Igår körde jag 12 minuter på löpbandet (fy f..n det var första gången jag vågade mig upp där, ryyyysligt) och sedan körde jag orbitrek och cykel med ganska hårt motstånd i snabb takt. Förbrände nog en hel del för pulsen var hög och jag svettades som en liten gris, haha...

Sedan körde jag styrka (m relativt lätta vikter) i en timme.

Är lagom mör idag men det är så grymt skönt att ha kommit igång äntligen!

• Anja 19 juli 2008

Alltså jag vill verkligen hitta min motivation igen och hänga här m er...

men igår blev det grillat kött, råstekt potatis m vitlökscremefraiche och till efterrätt rabarberpaj m vaniljvisp (jag väntade tills alla lagt sig och åt upp alla resterna som en riktig junkie )

jag klarar knappt av någon diet nu när det är grilltider. Alla underbara dofter i luften. Och våren, den gör mig VRÅLHUNGRIG!

• Anja 19 juli 2008

Mica

kör bara inte för hårt, de första dagarna är man ju helt matt, orkar ingenting och när man sen äter normalt så får man lätt illamående och ont i magen etc.

Så i ärlighetens namn tycker jag inte du ska köra ren kur precis innan lördag, för det är väl då du gifter dig?

Kör kombinerad kur istället så du dricker cb tre ggr om dagen + äter en rejäl sallad och dricker en massa vatten.

Bara så du inte blir kass, mår dåligt på din stora dag!

Vill bara väl! De första fem dagarna på ren kur har jag varit helt slut, helt matt, knappt orkat lyfta benen.

Man krymper magsäcken rejält även om man intar en sallad. Det som gör att mage och tarmar ofta ser lite uppsvällda ut och att man känner sig plufsig, är ju all mjölmat, typ bröd, pasta osv. Så undvik detta istället fram till din stora dag

Lycka till!

• Anja 19 juli 2008

aka79

tror faktiskt inte man kan få blodbrist pga mens, för det är så otroligt liten andel av mensen som är rent blod, det mesta är slemhinna och annan vätska, inte rent blod.

man blöder ju inte mer än en äggkopp fylld m RENT blod under en menstruation hur otroligt det än låter. Det är så utblandat m annat.

Det är inte vårluften och vårsolen som gör dig matt. Jag blir helt slut av den! skulle kunna sova konstant!

(jag har oxå kopparspiral och blöder massor och gick på ren kur)

• Anja 19 juli 2008

Åh grattis

vad jag ÖNSKAR att jag inte var så jä..la dum utan ORKADE tänka långsiktigt så att jag inte ger upp/lägger av när jag blir för sugen på nåt. Jag är ju expert på att lura mig själv.

Om jag kört fullt ut från det att jag började m cambridge så hade jag lixom gått ner alla mina kilon vid det här laget!

Så jä..la korkad man kan vara... (och efterklok).

Tror jag ska ta tag i det imorgon igen. Då borde det gå för jag ska jobba hela dagen ohc det med en tjej som kör stenhårt med modifast så vi kan sitta med våra påsar tillsammans *asg*

Håll tummarna för att jag kommer igång igen nu!

• Anja 19 juli 2008

Mica o Krille

åååhhh så fina ni var!!! Vilken underbar bild på er med kyrkan? i bakgrunden, där ni kysser varandra!!!

• Anja 19 juli 2008

Jag är fortf HELKASS... äter som vanligt typ, inget cb alls men kör nutrilettbar på morgonen. Älskar jordnötsbaren Tror jag är beroende av den!

Men nu ska träningen komma igång på allvar. Har varit mkt med jobb och sjuka barn nu men imorgon blir det ett grymt träningspass, ska träna halva kroppen + kondition coh så på fredag andra halvan av kroppen + kondition

Känns så grymt skönt.

Det roliga är att folk hela tiden kommenterar o säger ååh har du gått ner, nu måste du ha gått ner mkt osv? Men jag står på den vikt jag stod på när jag började m cb (gick upp allt igen ju). Men jag håller med dem... jag SER smalare ut, speciellt över axelpartiet (mkt fett sätter sig precis på sidorna av armarna upptill och gör mig SÅÅÅ MKT bredare i helhetsintrycket) och i ansiktet.

Så på måndag kör jag igen! I helgen jobbar jag så mkt att jag inte pallar göra något omvälvande.

Nu är det bara 3 veckor till min klänning kommer och till provuppsättningen. Då vill jag känna mig FIIIIN så nu med eld i baken så SKA jag lyckas gå ner minst 5 kg till den 1 juni och sen fem kilo till innan stora dagen 19 juli.

Har bokat ansiktsbehandlingar, två st fram till stora dagen, borttagning av ytligt kärl, fotvård + pedikyr, manikyr osv så nu SKA även vikten ändras på. NERÅT...

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10