Inlägg från: Anja 19 juli 2008 |Visa alla inlägg
  • Anja 19 juli 2008

Camebridgekuren - tråd 10

Men du LOOM, att vara 0,6 kg ifrån målet!!! Det är INTE dåligt! Det är ju skitbra!!! Det kommer dom oxå att tycka. Målsiffran är väl bara en fingervisning.

och du kan visst tappa 0,6 kg på en dag, om du har tur... du kanske behöver bajsa preciiis innan vägning tex, hihi, då är du i mål lixom

• Anja 19 juli 2008

Jag vägde mig imorse, andra dagen, haha...

Började på 84,1 och vägde imorse 82,8, så det är på rätt väg (yes vätska jag vet, men ÄNDÅ )

• Anja 19 juli 2008

Duchess

jag håller med din make

• Anja 19 juli 2008

Lovelife

HÄRLIGT... kan ju mkt väl vara så att när man tränar så vill kroppen ej släppa ifrån sig fettet då den anser sig behöva det pga det låga intaget och hög ansträngningsfaktor.

Anstränger man inte kroppen så kanske den har lättare att släppa ifrån sig? Jag vet inte...

Härligt är det iallafall när det rasar!

Jag är bara på andra dagen så det som rasat från mgi är ju bara vätska än så länge men ser fram emot när jag oxå börjar tappa FETT

• Anja 19 juli 2008

Hallå hallå...

HÄr visade vågen -1.8 idag Härligt...

Är fjärde dagen och jag ska pausa imorgon för att äta midsommarmat, detta har jag lovat mig själv från allra första början.

Känns på något vis inte lika svårt denna gången som förra! Men det är nog för att jag VERKLIGEN har eld i röven nu!

Exakt en månad IDAG, wwwhiiiii....

7-8 kilo kvar. Det SKA gå. (inte till min idealvikt alltså, dit är det 18 kg, men till min bröllopsvikt)

• Anja 19 juli 2008

mariekba

Välkommen hit

Jag ska gå ner ca 20 kg jag oxå, men har ungefär 8 kg kvar till den vikt jag vill ha på bröllopet. (försöker hålla det målet realistiskt, men egentligen skulle jag såklart vilja gå ner ännu mer till bröllopet) Klänningen måste ju dock passa!

Ligger nu på 82,4 kg, började i måndags på 84,2 kg så det känns bra. Jag har ändå inte kört helt rent utan åt igår (istället för en av påsarna) ett grillspett med endast kött och två champinjoner då jag var på fest hos en kollega.

Imorgon ska jag äta midsommarmat så jag lär väl gå upp minst 1 av kilona men ska köra vidare direkt på lördag. Har ju eld i röven nu.

Som det är nu så går inte klänningen helt igen i ryggen (ryggfettet är dock tack och lov det första som försvinner på mig). Den går igen över höfter och midja och över byst och ovanför byst men det är den decimeter mellan bysten och midjan som jag är för bred, har ganska breda revben men även den där sjyssta lilla ryggvalken man får när man är överviktig eller har överflödsskinn + lite för många kilon efter att man fått barn.

jaja, det SKA bort så att klänningen går igen snyggt utan fettveck ovanför kanten

Har korsett så jag KAN ha klänningen även om jagitne klarar det, men ajg vill såååå gärna slippa korsetten. Svårt att röra sig naturligt och omöjligt att sitta med den på

• Anja 19 juli 2008

Jag är så jä..la arg på mig själv och mitt puckade psyke.

Ärligt talat tjejer, jag har 26 dagar kvar!

Skulle ju äta midsommar, men ojdå, det blev visst HELA helgen!

Varför gör jag så? Jag har ju målet framför mig, jag MÅSTE i min klänning osm just nu inte går att knäppa över ryggen!

Hallååååå Anja, kom igen lixom!!!

Jag måste ner 8 kg på dessa 26 dagar!

Måste!

På tisdag är det sonens födelsedag, imorgon ska jag baka hela dagen, är ledig. Varför ÄR det såna jä..la frestelser hela tiden?

Körde igång idag m cb igen, åt fre och lör, vanlig mat, massor av mat och chips och godis osv osv...

Gick ner 2,5 kg denna veckan, från måndag till torsdag (vätska jag vet), åt fredag och lördag och hade gått upp 2,3 utav dem. Så jä..la deppigt o jag blir både förbannad och ledsen på mig själv.

Så till kvällen nu, jaha, då åt barnen o m2b pannkakor m sylt o vispgrädde. jag stod inte ut. åt två stycken.

Korkat korkat korkat!

Imorgon kör jag igång igen, men jag blir tokig på mig själv för jag LETAR verkligen anledningar till att få fuska, få peta i mig nåt annat, få tugga etc.

jag är så rasande arg på MIG SJÄLV...

måste ner 8 kg. MÅSTE!!!

Peppa mig nu för sjutton, för jag skulle kunna äta upp ett helt berg m choklad eller gå och ta tuben m chokladsås i skåpet o bara spruta i mig.

Skit oxå...

jag vill ju BARA ÄTA.

Suck...

jag som aldrig hade några problem att motivera mig förr, inga problem m karaktären. ju fetare jag blev desto lägre karaktär fick jag

Måste ner till 75 kg till den 19 juli...

Ligger på 83 nu och det måste gå!!!

• Anja 19 juli 2008

Haha nu har jag suttit på dass m värsta diarrén sen jag skrev sista inlägget.

Så här får jag mitt straff!

Drack ett halvt pulver nu så att jag kan somna (kan ej somna hungrig). Imorgon är det pulver och nutrilett kombinerat, så även tisdag (kör bars då, för att trappa ner, så jag ej ska vara skithungrig), sen onsdag så är det ren cb och sen ren kur i tre veckor, sista dagarna innan bröllopet så kör jag kombinerad kur, där jag äter lättare middag typ sallad m resten av familjen så jag ej får en chock och blir dålig på bröllopsdagen när jag äter vanlig mat.

Undrar hur mkt jag skulle kunna hinna gå ner. Det är exakt 4 veckor kvar...

Åh vad jag hoppas jag går ner 8-10 kg. suck...

• Anja 19 juli 2008

Om jag ej fuskar/faller dit igen... är det en möjlighet att gå ner så mkt då?

Borde det väl vara på ren kur!

Är ju drygt 2 kg i veckan!

• Anja 19 juli 2008

Duchess

jag har ju korsett som jag kan ha... men jag VILL inte ha den.

Som det är nu fattas det ca 4 cm vid ryggen som gör att den ej går igen. Den går igen över höfter och midja och byst men inte mitt på ryggen, vid revbenen så att säga, ryggfläsken är i vägen, ca en dm under skulderbladen kan man säga, där går det inte få ihop tyget (har ju dragkedja i min klänning).

Så det är detta som står ivägen...

Mitt ryggfett är det första som försvinner när jag går ner i vikt så jag VET ju att det borde gå!!!

Vill ej ha korsetten för den sitter så pass hårt att jag får ryggfettvalkar som hamnar ovanför klänningskanten när jag sitter ner (kan dessutom knappt sitta i korsetten).

Och ja, jag antar att jag är en sån som inte kommer igång förrän kniven är mot strupen. Jobbar tex bäst under riktigt stressiga förhållanden etc. Då är jag supereffektiv medan alla andra irrar runt hysteriskt

Svar på tråden Camebridgekuren - tråd 10