• Svar på tråden Juni 2008 Del 4
  • lillan31

Brudar, när ska ni sy in era klänningar, eller har ni redan gjort det?

• Monken

Min sömmerska ville ha klänningen redan i slutet av mars, så den är inlämnad sedan dess. Den ska hämtas igen den 15 maj... Den skulle kunna vara klar till nu, men lite olika omständigheter gjorde att jag valde själv att inte hämta den förrän 15 maj.

• Lilla Puh78

Jag ska lämna in min klänning först 23 maj, men det ska inte ändras så mycket på den. Vill vara ute i sista sekund då jag hoppades (och fortfarande hoppas) på att få lite slankare figur till bröllopet. Hoppet är det sista som överger en.

• lillan31

Men Monken; hjälp vad tidigt, eller kanske går du dit flera gånger och tar mått? för det är ju lätt att gå upp eller ner lite i vikt på så många månader.

Lilla Puh78:Jag tänkte också att jag skulle fixa min klänning så sent som möjligt...för jag har ju också samma förhoppning som dig

• BlivandeFruJohansson
    Monken skrev 2008-04-28 12:29:05 följande:
    Vi funderade länge på hur mycket dryck vi skulle köpa, sen när vi bytte ställe för festen löste det sig naturligt med att vi inte kunde ta med oss eget dricka längre, utan köper allt genom dem.Jag vet när Mannens svensexa kommer att bli men har inge aning när min hippa blir, eller för den delen om det blir någon. Det ger sig! BlivandeFruJohansson, har ni hämtat ringarna ännu?
    Blev att hämta ringarna imorron istället Smabon va tvungen att åka förbi kontoret, och han måste ju följa me Men imorron ska de provas!!

Min klänning ska ja prova snart, se om den passar. Sen ska den lämnas in på kemtvätt. Hoppas då att den inte krymper:-O
  • Monken

Ja, jag tyckte också det var alldeles för tidigt, men dels har de otroligt mycket för sig just nu på våren och dels så måste min känning måste ju då... hmm... inte sys in utan snanare läggas ut liite liite granna, vilket tydligen är mycket svårare och tar längre tid. (Det var stooooor skillnad mellan storlekarna på min klänningsmodell och lättare att köpa den som behöver sys ut lite än att köpa en alldeles för stor som måste tas in mycket) Jag håller också på att minska i omfång och påpekade det, men sömmerskan svarade att det går att sy in en klänning på nolltid (som sagt tydligen svårare när man måste sy ut den), och att vi i så fall hinner ordna det då.

Det blir nog jättebra!

lillan31 skrev 2008-04-28 20:20:17 följande:
    Men Monken; hjälp vad tidigt, eller kanske går du dit flera gånger och tar mått? för det är ju lätt att gå upp eller ner lite i vikt på så många månader.Lilla Puh78:Jag tänkte också att jag skulle fixa min klänning så sent som möjligt...för jag har ju också samma förhoppning som dig
  • Monken

Fortsätter... Ja, upp i vikt får jag inte gå, men det är ju bara att finna sig i det! Den sömmerska jag använder är en som brukar sy om klänningarna från den brudbutiken jag köpte av, de är vana med just dessa tyger och därför valde jag att sy genom dem. De ville egentligen att jag skulle lämna in tidigare eftersom de får så sjukt mycket nu under våren. Märks det att jag har lite nervöst ångest över min klänning...?

BlivandeFruJohansson, väntar med spänning på att höra om ringarna i morgon då!

• Nabben
    misstrixie skrev 2008-04-28 18:22:03 följande:
    Ja vi bjuder på allt. 95 gäster men ca 80 som dricker alkohol... Vi ska ha bar med några olika sorters drinkar och så klart öl och vin till maten.
    Vi ska ha cirka 65 st gäster, kommer nog vara några stycken som inte dricker. Såhär handlade vi i Tyskland förra torsdagen:

Mousserat vin 0,75 L 22 st flaskor
    Vitt vin 36 st
    Rött vin 60 st
    Whiskey 3 st
    Cognac 3 st
    Punsch 2 st
    Baileys 2 st
    Öl 8 flak
    Cider 3 flak
    Vodka 1 L 4 flaskor
    Vaniljvodka 2 st
    Vodka lime 2 st
    Rom mörk + vit 4 st
    Malibu 2 flaskor

Nu när jag läser så ser det mycket ut :-O Men vi vill ju inte att något ska ta slut. Och blir det något över så är det ju bara till att ta hem det =)
  • SeTa

Jag måste berätta en superrolig grej!
    När vi bestämde att vi skulle gifta oss hade samon ett "krav". Vi skulle åka porsche från kyrkan!
    Jag har haft världens slit med att leta efter en porsche, men har inte lyckats. I förrgår insåg stackarn att det var dags att ge upp sin dröm.
    Igår var vi hos mina föräldrar och grejade med husbilen inför säsongen. På gatan utanför stog en porsche (!) ivägen. Sambon knackade på grannhuset och hittade raskt ägaren. Dessa två blev ståendes en stund, och min älskling kom senare tillbaka med stjärnor i ögonen.
    Han hade kastas ut en förfrågan, halvt om halvt på skämt, om inte killen kunde vara chafför åt oss på bröllopet. Men det var tydligen ingen bra idè eftersom det är så trångt bak, däremot får vi gärna LÅNA bilen över dagen!
    Dessutom ska dessa två själsfränder ut o köra innan bröllopet så att sambon lär sej hantera bilen innan det är dags.

Kan ni förstå vilken lycklig man jag har här hemma?

Svar på tråden Juni 2008 Del 4