• Svar på tråden Juni 2008 Del 4
  • Bellanote

ollesmamma tycker inte att ni ska behöva acceptera det. hus kulle de sett på er om ni hade tagit med er barn på deras bröölop om de inte hade velat det? vilket liv hade det blivit då?

• Cira

Jag tror jag har skrivit i någon sån här tråd tidigare. Hoppar in i den här också. Om sex veckor är det vår första dag som man och hustru. :)

• Bellanote

cira välkommen. det börjar närma sig. hur mycket har du kvar att fixa?

Vi har åtta veckor kvar! iii börjar bli lite smått nervöst nu.

• Cira

De stora sakerna som är kvar är festhäftet och toastmaster (!). Vi kan inte hitta en passande toastmaster alls. Annars är det bara småfix kvar faktiskt. Sånt som blir i slutet. Eller ja, bordsplaceringen gissar jag blir ett stort jobb också.

• Monken

ollesmamma, jag håller med Bellanote. Jag tycker inte att ni ska tvingas acceptera att andra tar med sina ungar när era barn inte kommer att vara med! Vi har också skrivit att inte barnen får vara med och alla har förstått utom ett par som tänkte ta med deras lilla 4 åring. Vi sa dock nej till det, om vi skulle ha bjudit allas barn skulle festen ha varit 50 vuxna och 20 barn vilket inte känns hållbart. Dessutom skulle vi inte ha råd att ha den fest vi vill ha om vi skulle ha bjudit med alla barnen. Några som vi har bjudit har tackat nej till festen pga att deras barn inte får vara med, men då får det vara så. En bröllopsfest är inte ett barnkalas, det är en vuxenfest!

Märks det att jag blir upprörd när jag läser sånt här?!

Cira, kul att du hittade hit igen! Vi gifter oss också 7 juni

• BlivandeFruJohansson

Vi har me ett barn, kommer då vara 2 månader.. Sen är de vår egen son, men alla barnvakter kommer ju vara där Fattar inte hur folk tänker.. Ta me sig sina vänner på festen??? Va tror man?? Ta me alla man känner så blir de en billigare fest för dom.. Eller om man vil ha barnfritt och folk ska propsa på iallafall?? Tänker folk inte att man blir bjuden som gäst och man blir bjuden på en fin fest (förhoppningsvis ) Folk borde verkligen skämmas!!

• Cira
    Monken skrev 2008-05-04 21:47:30 följande:
    Cira, kul att du hittade hit igen! Vi gifter oss också 7 juni
    Vi gifter oss 14:e juni. :)
  • Monken

Jajustdetja... vi har ju inte ens 5 veckor kvar till 7 juni... Man hinner ju inte med tiden ju!!

Cira skrev 2008-05-05 12:08:21 följande:
    Vi gifter oss 14:e juni. :)
    Jag drömde ännu en bröllopsdröm inatt. Drömde att vi var i kyrkan och övade då dörrarna plötsligt öppnas och alla gäster kommer in och det var dags "på riktigt". Märkligt nog fick jag inte panik i drömmen, utan tyckte bara det var kul att det blev oövat och spontant!
  • BlivandeFruJohansson

Vore kanske skönt om man inte hade övat nått så man inte vet va som ska hända! Kanske är mindre spänd då Hoppas ja inte blir så nervös, rukar bli de tyvärr Får nog dricka lite champagne innan

• Bellanote

monken jag har med drömt mycket på senaste om bröllopet. mest mardrömmar. typ glömt frisö makeup och sist så var det blommorna och sen att jag trillade i en mega stor lerpöl med klänningen.

Svar på tråden Juni 2008 Del 4