Juni 2008 Del 4
Startar en ny eftersom vår förra tråd stängs i morgon... Snart är vi framme!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-14 18:32
Glömde länka till den förra ju...
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2667605.html
Startar en ny eftersom vår förra tråd stängs i morgon... Snart är vi framme!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-14 18:32
Glömde länka till den förra ju...
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2667605.html
Ja visst är det! Vi är nästan helt klara med allting och har betalat alla som går hittills. Vill verkligen inte ställa in men hälsan är mer värd än en fest!
Vi gifter oss me en lördag, men man kan ju gifta si på en fredag me. Då har man ju 2 dagar på sig att vile upp sig på
Fiinen: Usch, va hemsk Hoppas de löser sig och att din mamma blir bra!
Har nu pratat me cateringen och dom ska lämna ett pris snart. Väntar otåligt
Vi gifter oss en fredag! Midsommarafton.
Bellanote, okej det låter bra (med spray tan)! Serveringspersonalen har enbart hand om middag + tårta och sedan är de "lediga" resten av kvällen och är med på festen som alla andra... hade tänkt göra upp ett noggrant schema för att det ska gå smidigt, men nu undrar jag om jag lägger för mycket jobb på de stackarna...
Vi kommer hyra personal, 2st till 37 pers. Cateringen tyckte de va lagom. Dom ska fixa välkomstdrink (hälla upp champagne..), fixa maten, dukning, duka bort, stå i baren & säkert nått mer Städningen så klart me
Pratade med prästen igår, och det känns inget bra... Han kändes inte alls som jag vill, lät som en grinig gammal gubbe som verkade tycka att det var mest besvärligt att hålla på med bröllop. Jag sa att jag börjat skissa på vigselprogram efter en mall jag hittat på nätet, men att den mallen är borta, och jag har bara skrivit vilket alternativ jag ville ha, inte vad just det alternativet innebar. Tex, vad vi säger vid löften, olika texter etc. Men då började han blanda ihop allt och säga att det och det skulle han välja etc. Han verkade inte vilja förstå. Och när jag sa att jag vill gå in med min pappa blev han riktigt ... nedlåtande. Jag förklarade att det inte rör sig om en "överlämning" utan att jag vill att min pappa går med mig fram till främsta bänkraden där han sätter sig, och att han går på min vänstra sida så han inte går mellan mig och m2b. Usch! Känns inte alls bra nu. Vi ska träffa honom 24/5. Jag har inte sagt till m2b hur jag känner för jag vill att han ska bilda sin egen uppfattning. Håller med ovanstående att det inte känns riktigt lika kul längre. Ju närmare man kommer desto mer tänker man på problem som man trängt undan så länge som möjligt...
Önskar nästan att vi gjort som mamma sa, tagit pengarna och dragit utomlands och gift oss där.
Va tråkigt Hoppas bara han hade en dålig dag och de blir bättre nästa gång ni ska träffas. Hade våran präst till sonens dop och alla tyckte hon va kanon! Så vart jättenöjd när vi fick henne Ska prata me henne på måndag! Har skrivit ut hur vi vill ha vigselhäftet, men vill hon ändra nått så e de okej.
Lilla puh usch det låter inte roligt med prästen alls, jobbigt läge.
vis ska träffa de andra brud paren på måndag och bestämam dekorationer för kyrkan, så det ska bli lite roligt faktiskt.
Bellanote:
Är ni fler som går ihop och delar på dekorationerna i kyrkan??
ja vi är tre par som gifter oss samma dag i den kyrkan.
Då blir de fullt upp för prästerna, tänk alla stressade/nervösa brudpar