• Svar på tråden Juni 2008 Del 4
  • Monken

Hu, lerpöl lät inte kul alls!!!

Vi har fått reda på präst nu och har bokat in vigselsamtalet. Tyvärr blir det väldigt sent, inte förräns 4 juni, men så får det bli! Har mailat vigselprogrammet till prästen och han har godkänt det. På onsdag ska vi träffa svärfar och ge honom det som ska tryckas.

• Bellanote

ja vi kommer inte träffa våran präst förns i juni heller lite sent men han har semster i maj nu så inget val egentligen..

blir samma präst som begravde min morfar -86 så det är ju lite mer personligt med han bara hoppas han inte är en sån där gammal tråk präst som bara messar utan vill ha lite livad vigsel.

• Monken

Ja, man vill ju absolut inte ha en tråkpräst! Vår präst är självaste kyrkoherden och enligt ryktena är han underbar! Känns bra!

Måste bara få säga att jag nu äntligen bestämt mig för vad jag ska ha på bröllopsnatten. Jag har hittat ett svart sidennattlinne i min favvo-underklädesaffär (Change) som jag känner mig väldans fin i! Dessutom... den enda storleken som fanns kvar var en M och jag brukar dra en L, men minsann så satt denna helt perfekt! *glad*

• Bellanote

Monken åh sånt blir man glad över om drar en stl mindre helt plötsligt. .

Ja våran präst är med kyrkoherde för huskvarna församling..

• BlivandeFruJohansson

Imorron ska vi kolla på en ny catering, dom blir nog billigare! Hoppas de iallafall! Har hört att dom är väldigt bra så de känns bra!
    Tror ni kyrkan har noterna till Mendelsohn & Wagner? Dom är ju jättevanliga så de borde dom väl?? Har inte dom men har glömt att kolla efter dom De löser sig nog!

• Bellanote

Blivande tror nog de har noterna till dem men prata med kantorn för säkerhets skull. för en del vill inte ens spela låtarna om de inte har spelat dem innan. men de är ju som sagt vanligast.

www.kyrkomusik.nu har dem flesta bröllops marscherna plus att man får köpa noterna med.

• Lilla Puh78
    *asg* Ta med sig sina vänner till bröllopet? Hur knäpp får man bli? Det är ingen FF-fest på gymnasiet vi pratar om. Vi ska ha barn på bröllopet, kanske inte det ultimata, men m2b tycker de hör bröllop till och vi kommer ju ändå ha med vår dotter. Vi ska dock ordna en "lekhörna" med lite kuddar och böcker och annat som de kan leka med när de inte orkar sitta still längre.

Jag ger mig f*n på att min möhippa kommer bli i helgen. Inte så många helger kvar att välja på.Förvånad Jag drömde att jag kom ut ur duchen och alla tjejerna stod i mitt rum. Det var lite läskigt faktiskt så hoppas de hittar på ett annat sätt att hämta mig på.

Jag har missat samtal från prästen 2 ggr nu! Idag la min mobil av och när jag väl laddat upp den hade jag ett missat samtal igen. *grr* Typiskt att han ringde just idag då batteriet tog slut. Organisten (heter det så?) ringde igår, vi ska höras närmare när vi pratat psalmer med prästen och hittat ngn som sjunger i kyrkan.
  • BlivandeFruJohansson

Måste man prata me båda prästen & "organisten" om musiken???? Vi ska bara ha ingång och utmarsch samt 2 psalmer. Jaja, de får ja reda på när vi pratar me prästen på måndag
    Nu ska vi äta tacolasagne Gott!!

• Bellanote

en del pratar nog med kantorn samtidgt som med prästen tror jag. vet inte! usch vad ni gör mig nervösa när ni pratar sånt här..

• BlivandeFruJohansson

hihi, de pirrar bra i magen när man tänker på att de är nära nu

Svar på tråden Juni 2008 Del 4