• Svar på tråden Juni 2008 Del 4
  • Bellanote

skojar du eller! vi gifter oss tiderna 14-15-16,00 med så fattat att det blir tight me dgäster ris kastning plåtning utanför kyrkan osv..

• BlivandeFruJohansson

Gäller att hålla tiderna! Men förhoppningsvis hinner gästerna iväg innan dom andra kommer! Har själv ingen aning om hur många som gifter oss den dagen vi gifter oss.. Men min svägerska ska plocka blommor & dekorera några kyrkbänkar. Så lite fint blir de

• Monken

Uj, mycket var det att läsa igenom!
    Jag har haft en liten "bröllopssvacka" även jag och inte alls haft samma iver i planerandet som tidigare. Men så är det ju mellan varven. Det låter som om nästan vi alla har känt av det litegranna. Men nu är vi snart där brudar och det viktigaste på den dagen är ju i alla falla att vi säger "ja" och "ja". Ellerhur!!

fiinen, usch vad hemskt med din mamma!!! Hoppas att din hon mår mycket bättre!

• misstrixie

Det har vänt lite för mig nu. Festprogrammet har börjat ta riktigt bra form, psalmerna är valda i samråd med organisten, inköpslistan inför Tyskland är klar och min m2b:s syster åker med dit så att jag slipper, grannen har erbjudit sig att se till våra katter under bröllopsdagarna... små detaljer som ändå är en lättnad för mig. Vi har gjort bordsplaceringen också och det tog TIMMAR, men den blev bra!

Pepp och kramar till er alla, vi får kämpa på så att det här blir en så härlig upplevelse som det är menat att vara... även om det känns jäkligt motigt ibland!

• Monken

trixie, skönt att det har vänt!! Små detaljer kan ju faktiskt betyda väldans mycket ibland.

Vilka psalmer blev det?

• misstrixie
    Det blev I denna ljuva sommartid och Den blomstertid nu kommer fast bröllopsversionen. Känns som ganska säkra kort men jag tycker de är vackra båda två och det är trevligt om folk känner igen så att de tar i lite när de sjunger!

Pratade även med organisten om vår ingångsmusik (Pachelbels Canon in D) och hon hade provat att spela den och sa att det låter jättebra och kommer att bli mäktigt och stämningsfullt... kändes skönt att få höra det.

Har inte blivit hippad den här helgen heller... Är så nervös!
  • BlivandeFruJohansson

Vi ska me ha dom psalmerna Och dom är ju väldigt somriga!! Har inte heller blivit hippad, har en känsla om nästa helg.. Min syster sa att hon ska jobba den helgen oxå, men tror inte på de.. Vi år se. Imorron blir de möte me prästen, får se hur de går. Ska nog inte vara några problem. Nu ska ja ut i de underbara vädret

• Lilla Puh78

Nu har jag blivit hippad. Hade riktigt kul, nästan hela tiden. Om man bortser från att jag hade världens fulaste klänning som inte andades ett dugg i värmen så blev det genast mycket bättre. Vi åt champangefrukost, jag fick göra brazze-vax, magdans, vi åt picknick i en park, jag fick sminkning inför kvällen, sen åt vi middag hos en kompis, sjöng lite singstar och spelade gitarr-hero (eller hur det stavas) och sen gick vi ut. Men det blev inte så sent, hade ändå varit vaken sen tiiidig morgon. Lite skönt att ha det avklarat, nu kan jag ju planera upp resten av helgerna och veta att det inte blir ngt bus när jag verkligen behöver jobba med bröllopet.
    Har stannat upp helt, måste sätta mig med festprogram, bordsplacering osv. Mindre än 4 veckor kvar nu. Men hittar inte motivation eller ork. Är så himla trött hela tiden. Blä! Hur ska jag göra med honörsbordet när m2b's föräldrar inte är bjudna? Vilka ska vi ha där? Oss, mina föräldrar, tärna, bestman, toastmadame och sångledaren (som jag för övrigt inte har frågat...)? Och så dottern så klart. Tycker det är svårt... Tips? Egentligen ska väl toasmadame inte sitta vid honörsbordet, utan så hon har bra uppsikt över alla gäster och köket? Fast det kanske hon har därifrån?

• Monken

Puh, vad trist att du är trött!! Det kommer säkert snart att kännas bättre! Vilken mysig hippa du verkar ha haft!!

Vi har inte alls något trad. honörsbord utan har valt att ha tärnorna och marsalkerna till bordet istället. Föräldrarna har vi satt vid ett eget bord. Vi ska inte ha långbord alls, utan ska duka vid 4 runda och 3 rektangulära bord som står helt blandat. Vårt bord kommer att stå i hörnet mot massa fönster. Det kommer att bli väldans bra!

Min m2b har massa släkt som vi har bjudit, medan jag inte har nån alls. Jag har bara bjudit mina föräldrar sen har vi bjudit 2 väninnor till mamma som har varit som mina mostrar när jag växte upp. Det blir lite snedfördelat, men vi har ändå fått bordsplaceringen väldigt bra. Vi har inte splittat på par, och har placerat de som känner varandra vid samma bord.

• 666baby

Jag har suttit och gjort placeringskort ikväll. Börjar bli stressad på allvar nu när jag plötsligt inser att jag gifter mig om mindre än tre veckor!!! Har ju chillat i ett år och nu måste allt falla på plats... Helt galet. Men egentligen är det inte så mycket kvar att göra. Ska träffa vigselförrättaren på fredag och då hoppas jag att jag lugnar ner mig lite, när jag vet vad som kommer att hända och så.

Svar på tråden Juni 2008 Del 4