• Svar på tråden Juni 2008 Del 4
  • SeTa

Hej tjejer!
    Hur går det för er? Börjar allt falla på plats?
    Vi kan nog andas ut nu, det är bara maten kvar och det är mammas "problem"!
    den 20e ska vi träffa prästen och innan dess kanske det kan vara bra att hitta passande psalmer, men jag tycker det är jättesvårt!
    Jag vill verkligen inte ha de vanliga "skolavslutningspsalmerna". Dessutom har vi inte helt bestämt vilken låt solisten ska sjunga, det beror lite på vad kantorn kan spela. Vi får väl hoppas på att han har en bred repertoar!

• misstrixie

Det går inte bra för mig nu. Får mest panik, kan inte välja solosånger, inte bestämma vad som ska vara i tårtan, vad som ska stå i festhäftet, har fått jättefula soleksem över hela kroppen och ska boka in en spray tan innan bröllopet men jag vet inte om resultatet blir bra för jag har aldrig testat förut... Pengarna bara rinner iväg och jag skulle behöva köpa en massa saker (nya skor mm.) men jag vågar inte för det finns så många utgifter kvar. Vår best man skulle egentligen åka med till Tyskland för att köpa alkohol så att jag skulle slippa, för jag är så vansinnigt åksjuk, men nu kan han inte så jag får väl följa med i alla fall... Jag har fått höra från en massa människor "Ska ni bara ha TRE i serveringspersonalen?" så nu är jag skitnervös att det inte räcker.

Förlåt att jag är så negativ... Hindersprövningen har kommit tillbaka i alla fall, och idag ska jag hämta våra såpbubblor.

• Bellanote

miss trixie hur mycket folk är bjudet till bröllopet? är det buffe eller sitt bjudning?

vi ska ha fyra i serverings personalen och då är vi 63 pers. och buffe. så för oss räcker det gott och väl.

jag ska göra spary tan dagen före det är skit snyggt har gjort det en dång innna för två år sedan.

• pallesj

Nu är det ett tag sen sist jag kollade denna tråden hmmm men har tappat lite det roliga med att gifta sig, känns inte lika roligt o första prio längre. hoppas det blir bättre, 44dagar kvar nu o inte alls i närheten av att klara få ihop pengarna, känns inte heller så kul. Men ringen har kommit och den är fin

Behöver peppa mig lite för att komma tillbaka till bröllops-feelingen

• Bellanote

pallesj tänk pos så ska allt ordna sig ska du se

Här inne finns vi för dig och alla dina tankar det vet du. ibland är det faktiskt skönare att ventilera sig här inne än hos kompisar.

• pallesj

Tack Bellanote, Ja ibland kan det vara bättre att ventilera, men vet inte varför det känns så just nu, har helt tappat allt ang bröllopet, kanske för att allt är klart sen länge men vill inte ens tänka på det o ibland känns det som om det inte kommer att bli av tom PUST. Får försöka få tillbaka de positiva känslorna kring det igen på nåt sätt.

• misstrixie
    Bellanote skrev 2008-05-07 10:38:15 följande:
    miss trixie hur mycket folk är bjudet till bröllopet? är det buffe eller sitt bjudning? vi ska ha fyra i serverings personalen och då är vi 63 pers. och buffe. så för oss räcker det gott och väl. jag ska göra spary tan dagen före det är skit snyggt har gjort det en dång innna för två år sedan.
    95 gäster, buffé. Tror du det är för lite då med tre? Jag vet inte om jag kan hitta några fler. De vi har ställer upp gratis, och om vi hyr in ett proffs så blir det en extra utgift plus att då måste vi ju ge de andra någonting också... och då kan det plötsligt bli väldigt dyrt... Blää, ångest.

Kul i alla fall att höra att det blir bra med spray tan! Men jag läste något om att man inte bör duscha på hela dagen efter, hur ska man då planera? Man vill ju gärna vara fräsch på bröllopsdagen! Kanske om man gör den två dagar innan?

pallesj, vet precis hur det känns. Hoppas det snart vänder för oss båda så att man kan börja njuta igen...

Jag tog mig i kragen idag, ringde konditorn och sa som det var att jag inte alls visste vad jag ville ha för tårta. Hon var jättesnäll och engagerad, vi pratade i nästan en halvtimme om olika idéer. Så nu är det bestämt, en vit femvånings marsipantårta med rosor i rosa och guld, med chokladmousse och passionsfruktmousse inuti. Känns jätteskönt att ha fått det avklarat.
  • Bellanote

miss trixie du måste duscha efter spray tanen för annars färgar den av sig. det bästa är nog om du duschar precis efter om du gör den dagen före och sen på morgonen därpå med. den ska ju sitta i en till två veckor så det är ingen fara där inte tror jag

det med serverings personalen beror ju helt på om de klarar det eller ej hur struktureade de är och hur bra de har lagt upp det. men har ni buffe så ska d eju inte servera något. men har ni någon annan till bar och så då med eller?

• fiinen

Någon som är lika knasiga som oss och gifter sig på en fredag nu i juni?

ÄNTLIGEN kom min underkjol från USA som jag nästan hade gett upp hoppet på. Blev sååå glad att den äntligen dykt upp för att sedan få en rejäl smocka mitt i nyllet. Fick veta att min mamma åkte in akut igår av att hon råkat ut för en stroke (hjärninfarkt). Besökte henne med ungarna igår och höll på att kollapsa när jag märkte att hon inte kunde prata ordentligt. Känns som om jag vill ställa in hela bröllopet nu och har TOTALT tappat all bröllopsglädje.

SNYFT

• Bellanote

fiinen vilket bakslag, och nej vi gifter oss en lördag.

Svar på tråden Juni 2008 Del 4