• Brud-08

Maj 2008 del 4

Tror inte att någon startat en fortsättning...

• Svar på tråden Maj 2008 del 4
  • MatchlessLady

Det känns bra! Bara lite smådetaljer kvar. Vi ska ha ett litet bröllop och sen äta middag hemma på kvällen (20 pers) så det har varit en del målning, städning och fixande etc senaste veckorna. Vädret ska bli toppen och kanske nästan för varmt i vårt uterum, men lite senare på kvällen blir det nog perfekt.

• pluggis

Det känns helt underbart!!! Imorgon ska jag gifta mig, helt otroligt.

Festlokalen är i ordning och jag hoppas att allt kommer avlöpa utan större katastrofer, små sådana är livets gång medan de stora katastroferna kan man få vara utan.

Vi blir 65 personer imorgon så det blir många olika människor...spännande.

Lycka till alla ni andra, må ni få det som ni har drömt om.

• Champis_Sanna

Till er som gifter er imorgon/idag:
    Lycka till, ta vara på dagen och grattis i förskott

• lottis84

Lycka till alla som gifter sig idag, själv får jag vänta en vecka...
    Min sambo blev svensexad igår. Jag får nog ingen, men det gör inte mig något, medtanke på hur han mår idag....

• MatchlessLady

Vi hade en fantastisk dag igår! Det finns lite bilder i mitt galleri för den som är intresserad, inga på oss men på tårtan, buketten etc.

• Offis

Grattis alla ni som gifte er i lördags!! Nu har jag bara 5 dagar kvar!!! Blev hippad i lördags...hade ingen aning om det, men gud vad kul jag hade!!

Sambon skulle i lördags iväg och jobba vid 11 och jag hade tvättid vid 12, så jag hade tänkt tvätta, men samtidigt hänga med mamma en sväng på stan för att kolla ut nagellack och lite annat till henne inför bröllopet, men tji fick jag. När jag kom ner till tvättstugan stod hela tjejgänget där och satte på mig en slöja och leksakstiara Sedan drog de iväg med mig på stan.

Först fick jag göra ett eget silversmycke i en guldsmedsaffär. Under tiden blev jag bjuden på dricka, jordgubbar och vindruvor. Smycket skulle bada i nån syra innan det var klart, så jag ska hämta det i veckan.

Efter detta drog vi iväg till Åbackarna runt Norrköping (ett fint prommenadstråk) och vi käkade lunch på Färgargården (ett mysigt fik där) i det otroligt fina vädret! När vi ätit klart fick jag en burk med lappar i. Jag skulle under dagen fotograferas bredvid det som stod på korten typ rollator, polis, manligt afärsbiträde, bebis, cyklist m hjälm osv.

Sen fick jag även dra en lapp från en annan burk där min "riktiga" uppdrag fanns. Det första uppdraget var att sjunga och tjäna 20kr. Sedan fick jag även posera i ett skyltfönster och dessutom skulle jag göra en cheesburgare på McDonalds, men det fick man visst inte... Jag fick göra en cappucino på ett café ist.

Sedan bar det av till en park där vi drack lite gott och åt chips + att vi körde en frågelek om mig. Sedan spelade vi minigolf- jag mot de andra (som var ett lag). Efter detta gick vi hem till mig och bytte om. Vi gick sedan till en fiskrestaurang och då kom även m2b med sitt killgäng (han hade svensexa samtidigt). Kanonkul att höra vad sambon fått vara med om. Han hade bla fiskat strömming och när vi fick in maten låg det 4 råa strömmingatr med potatis på min talltik!! Trodde först att vi beställt fel men insåg snart att de bara ville skämta med oss Vi fick sedan den riktiga maten och den var kanongod!!

När vi käkat klart gick vi till ett uteställe och satt o pratade ett tag och senare gick vi till ett annat uteställe som lämpar sig mer för dans och där vi avslutade kvällen

Hade verkligen en kanondag!!!! Hoppas att ni som inte blivit hippade får en kanonrolig hippa!! Nu ska jag vika vigselprogram och knyta rosa band runt

• RDF

Tjingeling!
    Jahapp så är man fru nu då!

Hela dagen var perfekt på alla sätt! Ingen stress och kanonväder.

Frisyren blev bra

Blommorna underbara

Herrgården var över förväntan så vackert både ute och inomhus

Vigselförättaren jättetrevlig och gjorde vigseln speciell och romantisk, läste bla en dikt av Nils Ferlin.

När vi kom i land efter båtturen med ekan från stenen stod en tjej från Herrgården med brudskål (champagne med jordgubbar)

Fotografen var kanonbra och väldigt tillmötesgående.

Vi fick bilder i alla möjliga miljöer,
    inne i herrgården,
    utanför herrgården,
    på rummet bla i sängen (lite busbilder)
    vid vattnet,
    i ekan,
    på stenen,
    vid forsen,
    blommorna,
    ringar m.m Väntar med spänning på bilderna.

Maten var kanon och frukosten jättegod, så underbart att äta en goood frukost utomhus i den fina miljön med utsikt över sjön och "vår"sten.

Stenen hade vi även utsikt från våra fönster på rummet

Dagen efter vigseln hade vi relaxen 1 timme för oss själva, bastu och stort bubbelbad och så fanns det en massa lyxiga produkter för topp till tå att använda.

Vi är så nöjda med vår dag! Nu återstår fest för våra nära och kära. Bröllops/familjeresa i sommar och sen en romantisk weekend i höst.

Det enda som gick lite snett var väl att ena stay up strumpan rullade ner när jag skulle klättra ner för stenen, frissan brände mig på tinningen med locktången och jag fastnade ett antal gånger med klackarna i bryggorna vi var ute på för fotografering så de är inte så vackra längre. Men det känns som småååå bekymmer hihi

• fiffinurlig

En till som nu kan titulera sig fru

Vädret var såååå underbart! Och hela dagen var perfekt, ÄVEN om vigselförrättaren var lite sen, vi var tidsoptimister när det gällde våran påklädning och det slutade med att best man fick klä på mig *fniss* samt att jag hade glömt vinöppnare och mjölk till kaffet..ALLT ordnade sig och vi fick en helt underbar dag och en enormt trevlig fest..
    Är väl kanske liiiiite besviken över att våran fotograf inte tog så många otraditionella bilder (Hade gärna också haft busbilder i sängen ), men det berodde ju på att vi inte bett om det kanske..

Ska lägga upp bilder i galleriet sen!

• Syrran79

Nu börjar jag känna av bröllopsnerverna!! På lördag är det dax. Var hos frissan idag med tärnan o kollade hennes uppsättning samt klippte och färgade mitt hår. Imorgon ska det göras naglar. Förhoppningsvis kommer tärnans klänning oxå imorgon. Torsdag är det genrep i kyrkan samt hämta alla kläder. Fredag ska vi försöka ta det lugnt. Ära en god middag med tänan och bestma samt deras respektive samt toastmasterparet. Sen tidigt i säng.
    Hoppas sen på bra väder.
    Är här några mer 17 maj brudar med bröllopsnerverna på G??

• pandis2405

Jag är inte förrän 24 maj men börjar få lite bröllopsnerver nu. Alla frågar hela tiden om jag börjar bli nervös och jag har hittills sagt nej, men igår kväll! Och det jag blivit nervös för är själva bröllopsdansen. Ahh, jag har två vänsterfötter och alla kommer stå och kolla!!

Svar på tråden Maj 2008 del 4