• Brud-08

Maj 2008 del 4

Tror inte att någon startat en fortsättning...

• Svar på tråden Maj 2008 del 4
  • Offis

Mica o Krille skrev 2008-04-28 15:18:09 följande:

Hehe.jag tänkte på en sak, vi ska fotas (om jag nu lyckas hitta en ny fotograf) efter vigseln, tänkte jag att gästerna ska få bål när de kommer till lokalen, men vore det inte kul att det fanns nåt för dem att göra? Nån lek eller liknande, nåt som går att kasta ihop fort såhär på slutet. Har ni några tips?
    En kompis som var toastmadame på ett bröllop förra sommaren hade fixat en tipspromenad med frågor kring brudparet medan brudparet fotades. Det var visst uppskattat Dessutom fick gästerna något att dricka och tugga på undertiden, kanske behövs om fotograferingen drar ut på tiden
  • Syrran79

Var o hämtade vårs ringar idag. Såååå fina, blev nästan rörd när vi provade dom.
    Beställde idag det sista från Calligraphen: påsar till riset, sidenband, kort för bordplacering och till festprogrammen.
    Ska trycka mina vigselprogram imorgon. Tänkt att göra upp ett tidsschema för bröllopsdagen så man hinner med det man ska utan att stressa ihjäl sig.
    Tiden går fort nu. Bara 18 dagar kvar!!!!!

• Majsis2008

Oj, spännande för er som gifter er i helgen. har ju en hel månad kvar. Och känns som det ligger lite på is nu. Orkar inte planera hela tiden...för allt är ju planerat till punkt och pricka..

• Mica o Krille
    Offis skrev 2008-04-28 22:57:06 följande:
    Mica o Krille skrev 2008-04-28 15:18:09 följande:
    En kompis som var toastmadame på ett bröllop förra sommaren hade fixat en tipspromenad med frågor kring brudparet medan brudparet fotades. Det var visst uppskattat Dessutom fick gästerna något att dricka och tugga på undertiden, kanske behövs om fotograferingen drar ut på tiden
    Ja jag funderade på det.
    Vi kommer bjuda på bål o snittar medans de väntar, så nåt har de att tugga på o mjuka upp lederna med. hehe.

Gud, bara 4 dgr kvar... Kan inte förstå det.

Det jag inte kan bestämma mig om är om jag ska ha slöja eller ej, och om min bukett ska vara hårt bunden eller inte. Och jag stör mig jätte mkt på att stolarna i den där lokalen är så hemskt fula. Hehe.
  • Brud-08

Mica o Krille ; Har det löst sig med fotograf?
    Angående stolarna, såg du hur de löste det på bröllopsbonanza, syper snyggt och enkelt med att knyta ett lakan runt stolen.

• Mica o Krille

Brud-08, jag funderar på det där med lakan. Men då går det åt ytterligare pengar.. Behöver... 43 lakan då.. Hmm..

Det har löst sig, min vän som skulle fotografera säger att hon kan det nu iaf. Fan hon gav mig panik.. Hehe. Hon har två barnvakter nu, om den ena skulle sticka som den förra gjorde. Känns hur bra som helst, nu är jag lugn igen!

• Brud-08

Skönt, men har de inte lakan på ikea för typ 15kr/st, de blir ju inte så farligt om du nu verkligen inte gillar stolarna..

• Mica o Krille

Brud-08 skrev 2008-04-29 14:50:21 följande:

Skönt, men har de inte lakan på ikea för typ 15kr/st, de blir ju inte så farligt om du nu verkligen inte gillar stolarna..
    Jaha, så billigt?! Ska jag genast kolla upp!
  • Nikajo

Idag har vi haft en hel bröllopsfixardag! Vart och beställt bröllopstårta, träffat cateringen och gått igenom alla arrangemang med dom. Vart på IKEA och handlat lakan till dukar, rosa lakan som skall sys till löpare, vaser, och godisskålar, servetter och champagneglas. Härligt att ha så mycket klart nu. Även beställt vår caketopper från e-bay. Hoppas den kommer snabbt. Beställt champagne på bolaget, och ikväll skall vi provsmaka rödvinet vi tänkt att ha med varmrätten vi skall ha.

• FruFA

I dag fick vi de trycksaker vi beställt från Spira kort-design... Hur fina som helst!!
    Nu är det snart bara en vecka innan jag blir fru !

Svar på tråden Maj 2008 del 4