• Virvel

080809 del 4

Nu är det dags att starta upp del fyra för alla som ska gifta sig den 9 augusti 2008.

Den stora dagen närmar sig sakta men säkert och snart så är den här och tills dess kan det vara kul att prata med andra som ska gifta sig samma datum.
    Tänk när vi sitter här kvällen innan och önskar varandra lycka till.

Välkomna alla gamlingar och alla nya till tråden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-18 11:54
    Här är alla vi som gifter oss augusti 080809 i år

Skriv gärna ert nick, datum och vart ni bor i landet

www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2910147.htm...

• Svar på tråden 080809 del 4
  • lisa07

Hej! JAg har inte varit inne här så mycket, men nu börjar det närma sig. Även jag följer väderprognosen noga, fast det egentligen inte gör något om det kommer regn, för vi ska mest vara inne, men ändå.....man vill ha soligt!
    Hur ska ni andra göra för att minnas er dag? Vi ska ha en som fotar alla gäster när de går in i kyrkan, då får vi även med de som bara är med i kyrkan, och inte är bjudna på festen. Sen på festen ska vi ha ett "biktbås" Ni kommer väl ihåg Robinson? Där fick deltagarna gå in i ett rum, och filma sina innersta tankar. Och det ska de av våra gäster som vill få göra. Kul att titta på filmen efteråt och inte ha en aning om vad folk har sagt eller gjort.
    Håller tummarna för att allas våra bröllopsdagar ska bli underbara!!

• augustibrud 08

lisa07 - vi ska göra precis som ni! Och vi som tyckte vi var så unika ;) Jag tror att det blir en jättebra grej - och framförallt kul att ha efteråt som du säger!

• Bride in England

Usch jag ar sa nervos. Har ont i magen och mar illa Vill bara att det ska bli lordag nu!

• TyresöBrud

Hej,
    Vi har vatit i kyrkan och övat nu. Blev tårögd av att stå där och öva på löften osv Tänk hur de ska bli på lördag, längtar verkligen men snart är vi där!

Jag är faktiskt klar med det mesta, känns så skönt. Det kommer väl att dyka upp saker men det mesat vi vet om är gjort.

• kalevala

varit o fixat naglarna idag....kommer hem .....så är pärlan borta som satt i mitten på en liten blomma ...störigt,,,,

• TyresöBrud

åhh nu har vi också drabbats av återbud, så trist! Ett par, han var tvungen att jobba, trdde att han skulle kunna hitta ersättare men tydligen inte! Precis som flrta sagt tidigare så känner jag att han kunde ha flaggat för detta tidigare, har ju tydligen vetat om problemet hela tiden. Då hade jag kunnat kolla med slottsfrun när han senast behövde meddela. Har en kuvertavgift på 1100kr. Behöver inte betala för deras dryck iaf

Ja ja, det är ju sånt som händer tyvärr, hoppas att vi inte får fler avhopp.

Längtar helt galet mycket!

• nilia

Måste bara berätta om vår händelse idag!
    Är hemkommen från skåne nu, allt höll på att gå åt skogen idag! Min m2bs byxor som han ska hyra var 4,5cm för korta!
    Såg inte klokt ut!!!
    Och hans skjorta som är måttbeställd efter honom var för kort i ärmarna. Den ska ju synas under kavaj ärmen men den syntes inte, hur mycket vi än drog i den! Vi höll på att bli tokiga! Och det är minst 1 månads lev. tid på en sådan skjorta.
    Så då föreslog de i butiken att de skulle sy dit nya ärmar istället, och det funkar ju! Bara att det tar oss 2,5h att åka till den butiken och det har vi inte tid med igen.
    Så då skulle de fixa till både byxorna och skjortan och skicka det med post istället för de hann inte göra klart dem idag.
    Så att vi skulle få dem på fredag.. Men fasen posten kan man ju inte alltid lita på! Byxorna har de nu lagt upp så att vi fick med oss dem hem. Och jag vägrade att tro att skjortan skulle dyka upp, det skulle ju bli panik om den inte kom! Så nu har vi fått låna med oss en nästan likadan. Och min m2bs morfar som bor i skåne får åka och hämta skjortan på fredag. Sen kommer han på lördag, men det är inte säkert att han hinner i tid till fotograferingen. Men då från nicke ha den andra skjortan då och byta till vigseln.
    SUCK! Sådant knöl!!! Det blev en lång story, men var tvungen att få prata av mig

Har hämtat ringarna idag oxå, bilder finns i galleriet

Nu ska jag åka och hämta våra festprogram så att vi kan sätta ihop dem ikväll!

• Nufsan

Nilia, jättefin ring

Vi har också varit i kyrkan och övat idag och allt känns så overkligt tycker jag..

Försöker se det positivt även om det blir regn, men här ställer det till massor. Häst och vagn som vi tänkt åka är nu ändrat till bil ist.... supertrist då jag hade sett fram emot att få åka med en urvacker nordsvensk hingst, men men.

• bridesilly

På tal om stress, en del får munsår, andra finnar. Jag får ett blossande eksem bakom öronen som blir illrött och varmt om jag är fööör stressad och inte är på topp med hälsan. Shit, måste hålla mig luuuugn nu så det inte kommer å hälsar på.

Det får gärna vara molnigt om det vill, fotografen säger att det blir bäst bilder då ändå Vi får hoppas och tro på det bästa. Gifta blir vi för sjuttan ändå

IIIIIIIIIIIIIIH va lite tid det är kvar

Vi har inte så mycket kvar. Ringa runt till alla och sen är det allt dekoreringsarbete på fredag. Imorgon ska vi fixa till presenter till lekarna, det ska vara allt.

Svar på tråden 080809 del 4