• Snart   så

Någon som vill hänga på o pulverbanta eller bara gå ner i vikt?

Har precis börjat, vore kul om vi är några stycken som kan hjälpa varandra, det är inte så lätt så här i början...:)

• Svar på tråden Någon som vill hänga på o pulverbanta eller bara gå ner i vikt?
  • alexiis
    Pyron skrev 2008-05-28 20:08:19 följande:
    HejNu sållar jag mig till er skara.Jag hade en startvikt på 105 kg för ca 6 månader sen. Då började jag äta acomplia och jag ner en massa kilo, sen var det ett dödsfall i familjen och jga spårade ut totalt igen.Nu har jag kommit på rätt spår, jag har börjat med pillerna sen några veckor tillbaka och jag är nu nere i 97,5.Det känns underbart.Jag är trots detta rätt nöjd med min kropp, men vist bättre kan det alltid bli och det jobbar jag på.Jag har ingen aning om vad jag har gått ner i cm, för jag vågar inte kolla. Ska vänta tills jag är nere på 90. Förhoppningsvis är jag snart där.Jag hejjar på er alla som kämpar.
    Välkomen!! Håller tummarna för dig!
  • malinadam

Pyron

Vad är det för tabletter du äter? Acomplia? Har inte hört talas om det...

• FruRålin080808

Om du går ner till 55 kg kommer ditt BMI ligga på undervikt, vilket inte är att rekomendera...Men det viktigaste är att man mår bra...

Fratris skrev 2008-05-28 20:02:09 följande:
    Mått:Byst: 87cmMidja (smalaste stället): 60.5cmHöft: 89cmLår (tjockaste stället): 48cmÄr 170cm, väger 62 och vill ner till 55kg HELST, men 57 kg duger :P
  • Fratris

FruRålin: Jo det är kanske sant, har vägt 55 för ett par år sedan dock och såg bara slimmad ut (jag har höfter och byst). Vet dock att det är 'lite i underkant', för det är nog det minsta jag någonsin vägt i vuxen ålder, så jag är nöjd bara jag kommer under 60 nu till sommaren :)

Idag har jag ätit 2 skivor mörkt bröd med skinka och light Philadelphia till frukost, fullkornspasta med tomat-svampsås till lunch och kalkonfilé med broccoli till middag.

Tyvärr kommer jag dricka en massa alkohol ikväll då jag ska ut, men men... :/

• Snowsee

Här kommer mina mått:

Längd: 163 cm
    Vikt vid omstart 22/5: 60.9 kg
    Vikt vid smygvägning den 27/5: 59.0 kg
    Målvikt: 54-55 kg

Lår (tjockaste stället): 55 cm
    Rumpa: 90 cm
    Höft (vid höftbenet): 82 cm
    Midja (smalaste): 68 cm
    Byst (utan BH) 85 cm

Som ni ser har jag mest att bli av med runt lår och rumpa. Midjan är jag nöjd med men inte mina lår. Det är synd att man inte kan punktförbränna fett.

Dag 6 på ren kur. I går kväll var första kvällen som jag var riktigt hungrig och idag vaknade jag med en lätt huvudvärk, annars mår jag bra! Kör rent tom onsdag den 4/6. Vill så gärna väga mig innan men ska försöka låta bli.

Tänkte på en sak i går att när man köper pulvret i affären så känns det så dyrt men med tanke på att det är det enda jag äter just nu + te och vatten så kostar min "mat" varje dag nu ca 35 kr. Det är ju betydligt mindre än vad vanlig mat skulle kosta under en dag, spec om man ibland lunchar ute.

• Mikabella

Hej svejs! Välkommna alla nya! Rolig att vi är så många!! Pepp pepp!!

Idag känns det riktigt bra!..Trots att vågen har pekat uppåt. Känner att jag bygger muskler. Magen har blivit hårdare, låren fastare, o mina vader har börjat återfå sina forna former...Gammal fältrittsryttare som man är :) Såndär sjuk bulle bak på vaden...Hmmm...Känner mig starkare!!

Iad ska jag börja med Midiform. Byter ut ett mål till att börja med. Behöver verkligen inte bli av med mycket men behöver få igång min ämnesomsättning. Var hos doktorn igår,(har mega problem m matsmälltning, kramper o krånglande magsyror/tarmar) o han rekommenderade att byta ut ett mål per dag till Midiform. Då får i mig lite mer av det jag borde o kroppen klara av att bryta ner det.

Som sagt man kan bara utgå från sig själv när det gäller vikt o självkänsla. Nej jag är inte så tjock, men jag är för mjuk o mitt midjemått är inte helt ok.

Puff puff på er allihopa! Ni är väldigt duktiga! Det vet ni va!?

• Soon 2 be Mrs
    alexiis skrev 2008-05-28 18:19:23 följande:
    Soon 2 be Mrs skrev 2008-05-28 16:53:22 följande:nää så får du inte säga! Det är ju helt individuellt hur man känner sig och var det där lilla extra känner sig! Själv vet jag att ja har ett problem emd vikten och att mycket av det sitter i huvudet. Men just nu passar inga av mina jeans så vill gärna ner till 54 så de sitter snyggt ch bekvämt!vi menar ju inte att få ngn annan att känna sig tjock.. nu e de ja som skäms
    Hehe nej det vet jag att ni inte menade... dock så känner man sig tjockare när man läser detta. För att jag är så stor.. Det var inte så att jag tog det som att ni fick mig att känna så nej nej. Menade bara att ni är smalare och tycker det är synd att ni känner som ni gör... Jag mår ju dåligt för att jag ser ut som jag gör trots att jag kämpar men lite jobbigt när mina vänner som är smala klagar på hur dom ser ut och sen snackar om vikt och att dem är så tjocka när dem är 2 stl mindre än mig. Sen när man själv säger något så säger dem: nej men du är ju jätte fin som du är... Snacka om dubbelmoral... Usch nu var det inte meningen att komma ifrån ämnet men idag är en dålig dag.. :(
    Känner inte mig inte motiverad och känner mig bara ledsen och tjock!!!
  • hemse

soon 2 be Mrs....
    jag förstår va du menar, har precis kännt likadant som du när ens vänner som är trådsmala klagar på sin vikt o så säg att dom borde banta, hm..... man blir ledsen.

• alexiis

Soon 2 be Mrs skrev 2008-05-29 09:01:51 följande:

Hehe nej det vet jag att ni inte menade... dock så känner man sig tjockare när man läser detta. För att jag är så stor.. Det var inte så att jag tog det som att ni fick mig att känna så nej nej. Menade bara att ni är smalare och tycker det är synd att ni känner som ni gör... Jag mår ju dåligt för att jag ser ut som jag gör trots att jag kämpar men lite jobbigt när mina vänner som är smala klagar på hur dom ser ut och sen snackar om vikt och att dem är så tjocka när dem är 2 stl mindre än mig. Sen när man själv säger något så säger dem: nej men du är ju jätte fin som du är... Snacka om dubbelmoral... Usch nu var det inte meningen att komma ifrån ämnet men idag är en dålig dag.. :(Känner inte mig inte motiverad och känner mig bara ledsen och tjock!!!
    det kan ja helt klart förstå!!! Men av egen erfarenhet vet ja att de inte tänker sig för..men de e ju föga tröst när du redan har blivit ledsen! Ja håller iaf tummarna för dig!! U can do it=) massa kramar!

Förörigt vaknade jag precis, tog lååång sovmorgon då jag ska jobba i natt. Ska snart ut på promenix oxh sedan ta min första shake.. ska försöka hålla mig till en shake innan middag/kvällsmat för att inte störa rytme helt iochmed natten!

vägde mig idag oxå=) Började lite lätt med dieten förra torsdagen, hade en rejäl ätar helg men har ändå lyckats gå ner 1,2 kg! szupernöjd och ännu mer peppad att fortsätta!!

kram på alla
  • FruRålin080808

Tack1 Behövde jag=) Var ute och gick en lång promenix och cyklade en tur i går...så nu är jag på banan igen...

Mikabella skrev 2008-05-28 10:59:31 följande:
    SKÄRPNING!! Inte slarva! 1,2,1,2 ut o gå! Lycka till nu. Skickar puffar o kämpapåkramar till dig!
Svar på tråden Någon som vill hänga på o pulverbanta eller bara gå ner i vikt?