Någon som vill hänga på o pulverbanta eller bara gå ner i vikt?
Har precis börjat, vore kul om vi är några stycken som kan hjälpa varandra, det är inte så lätt så här i början...:)
Har precis börjat, vore kul om vi är några stycken som kan hjälpa varandra, det är inte så lätt så här i början...:)
Pyron
Vad är det för tabletter du äter? Acomplia? Har inte hört talas om det...
Om du går ner till 55 kg kommer ditt BMI ligga på undervikt, vilket inte är att rekomendera...Men det viktigaste är att man mår bra...
FruRålin: Jo det är kanske sant, har vägt 55 för ett par år sedan dock och såg bara slimmad ut (jag har höfter och byst). Vet dock att det är 'lite i underkant', för det är nog det minsta jag någonsin vägt i vuxen ålder, så jag är nöjd bara jag kommer under 60 nu till sommaren :)
Idag har jag ätit 2 skivor mörkt bröd med skinka och light Philadelphia till frukost, fullkornspasta med tomat-svampsås till lunch och kalkonfilé med broccoli till middag.
Tyvärr kommer jag dricka en massa alkohol ikväll då jag ska ut, men men... :/
Här kommer mina mått:
Längd: 163 cm
Vikt vid omstart 22/5: 60.9 kg
Vikt vid smygvägning den 27/5: 59.0 kg
Målvikt: 54-55 kg
Lår (tjockaste stället): 55 cm
Rumpa: 90 cm
Höft (vid höftbenet): 82 cm
Midja (smalaste): 68 cm
Byst (utan BH) 85 cm
Som ni ser har jag mest att bli av med runt lår och rumpa. Midjan är jag nöjd med men inte mina lår. Det är synd att man inte kan punktförbränna fett.
Dag 6 på ren kur. I går kväll var första kvällen som jag var riktigt hungrig och idag vaknade jag med en lätt huvudvärk, annars mår jag bra! Kör rent tom onsdag den 4/6. Vill så gärna väga mig innan men ska försöka låta bli.
Tänkte på en sak i går att när man köper pulvret i affären så känns det så dyrt men med tanke på att det är det enda jag äter just nu + te och vatten så kostar min "mat" varje dag nu ca 35 kr. Det är ju betydligt mindre än vad vanlig mat skulle kosta under en dag, spec om man ibland lunchar ute.
Hej svejs! Välkommna alla nya! Rolig att vi är så många!! Pepp pepp!!
Idag känns det riktigt bra!..Trots att vågen har pekat uppåt. Känner att jag bygger muskler. Magen har blivit hårdare, låren fastare, o mina vader har börjat återfå sina forna former...Gammal fältrittsryttare som man är :) Såndär sjuk bulle bak på vaden...Hmmm...Känner mig starkare!!
Iad ska jag börja med Midiform. Byter ut ett mål till att börja med. Behöver verkligen inte bli av med mycket men behöver få igång min ämnesomsättning. Var hos doktorn igår,(har mega problem m matsmälltning, kramper o krånglande magsyror/tarmar) o han rekommenderade att byta ut ett mål per dag till Midiform. Då får i mig lite mer av det jag borde o kroppen klara av att bryta ner det.
Som sagt man kan bara utgå från sig själv när det gäller vikt o självkänsla. Nej jag är inte så tjock, men jag är för mjuk o mitt midjemått är inte helt ok.
Puff puff på er allihopa! Ni är väldigt duktiga! Det vet ni va!?
soon 2 be Mrs....
jag förstår va du menar, har precis kännt likadant som du när ens vänner som är trådsmala klagar på sin vikt o så säg att dom borde banta, hm..... man blir ledsen.
Soon 2 be Mrs skrev 2008-05-29 09:01:51 följande:
Tack1 Behövde jag=) Var ute och gick en lång promenix och cyklade en tur i går...så nu är jag på banan igen...