• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • Hedebris

jag tar bara bidragsdelen ja...

jag håller delvis med dig.. men studielån är det ränta på och man kan inte bara betala av allt på en gång.. (väll??)

hade jag fått bestämma hade vi aldrig lånat en krona av någon... men björn har redan lånat 30000 av honom... (inte alltid roligt med gemensam ekonomi)

men som sagt, han har jättemycket pengar. Vill låna ut till oss... och ingen ränta eller brådska...

• SandyPandy

Hej svej! Är också Lundabrud, gifter oss i augusti :)
    Var har ni andra gift er/ska gifta er? :)

• Pumpkin

Flikar in: Studielån kan du betala av precis hur snabbt du vill.

• Hedebris

tack pumpkin :) men finns det inte också ett minimibelopp man MÅSTE betala varje månad

• Hedebris

jag ska gifta mig 080808 i malmö i stpetrikyrkan

SandyPandy skrev 2008-07-28 11:34:44 följande:
    Hej svej! Är också Lundabrud, gifter oss i augusti :)Var har ni andra gift er/ska gifta er? :)
  • Embo81

JO, men det börjar man betala på 6 eller om det är 12 mån efter att man slutat ta lån=när utbildningen är klar. Allt om återbet står på deras hemsida www.csn.se

Hedebris skrev 2008-07-28 12:10:09 följande:
    tack pumpkin :) men finns det inte också ett minimibelopp man MÅSTE betala varje månad
  • Embo81

Välkommen hit!

Kävlinge gamla kyrka 23/8, själv då?

SandyPandy skrev 2008-07-28 11:34:44 följande:
    Hej svej! Är också Lundabrud, gifter oss i augusti :)Var har ni andra gift er/ska gifta er? :)
  • Pumpkin
    Hedebris skrev 2008-07-28 12:10:09 följande:
    Precis som Embo säger, det börjar du betala tidigast 6 månader efter avslutade studier. Jag betalar drygt 500kr/månad nu.
  • Embo81

Killen som ska köra oss till/från kyrkan ringde innan idag. Något i motorn på den gamla räven har gått sönder och eftersom det är en så gammal bil så är det ju inte bara att köra till närmsta verkstad och byta. Så nu är vi på biljakt, igen! Har ni några bra tips på bra och ej svindyra bilar så kan ni väl vara gullig och skriva eller inboxa mig!

• Anja 19 juli 2008

Gabbi jag har hittat Escada magnetism parfymen. I stort sett helt full. It´s so yours.

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5