• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • Anettan73

SG brud08 skrev 2008-08-04 23:54:43 följande:

Anja: Vi behövde aldrig använda paraplyet, så det spelade ju ingen roll vilken färg det var på Anette: Vad roligt att du blev nöjd med bilderna från Caroline. Var inne och tittade lite snabbt på dem och de såg jättefina ut. Caroline fotograferade oss också i lördags och det kändes bra. Ska bli så spännande att få se bilderna!Fick ni alla bilderna hem på mail?Hur många fick ni ungefär?Vill ha våra bilder nu
    Dom som ligger på vår sida... Hon tog bra många fler än vad vi fick

Men jag ska höra med henne om man kan få ALLA som hög upplösta...

Ja hon e verkligen super!!! jag o tärnorna kom 35 min sent men hon stressade inte ör det Bara skrattade åt oss... Jag fick ju ringa henne och medd att vi va sena..
  • Anettan73
    Embo81 skrev 2008-08-05 03:04:28 följande:
    VILL KÖPA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Ja ja du får köpa..
  • Embo81

japp, var på jobb inatt... nu hemma och trött..zzzz

Ska till gudsmeden och lämna in förlovnings-ringarna idag, hoppas banne mig att det går lite fortare att få tillbaks dem än vad det gör med vigselringen. Lämnade 17 maj och har FORTFARANDE inte fått den...

Anettan -TACK

• a wife to be

Var på Palm Design idag och nålade min klänning. Jag provade med en underkjol, wow vilken skillnad var den fin innan så blev den helt underbar Jag känner mig så vacker i den.

Känns som om allt börjar komma på plats nu, har en del saker kvar att inhandla.

Ballonger
    Ljus
    Pennor
    Ram till bordsplacerings tavlan

Ska även börja på vigselprogrammet. Vi har fortfarande inte bestämt om vi ska ha Änglagård eller Ronja som utgångs musik.

• Embo81

Visst är det gott att känna att det mesta är på plats?! Ni gifter er oxå den 23e, eller?

Gjorde klart placeringstavalan och lapparna till bordsplaceringen igår -känns bra. Har bara festprogrammen kvar att skriva ut, men eftersom vi har bordsplaceringen i programmen väntar vi så länge det bara gå OM det skulle bli några återbud. Har satt lapparna på placeringstavalan med häftmassa, så är det bara att flytta om någon inte skulle komma.

• ingenjörsbruden

Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-04 22:49:37 följande:

Nej, jag bannlyste ris. Vägrade ha det under korsetten och i bh:n etc. och jag fixar inte att få saker slängda mot mitt ansikte sen jag bröt näsan pga en brännboll som kom flygande. Minsta lilla fluga, fågel, boll, riskorn etc som kommer MOT mig så svimmar jag nästan av ångest. så nix pix. Inget som flyger, åker mot ansiktet här inte.
    Ok...hjälp va hemskt!! Bubblor räcker ju långt....men mitt i allt är jag lite traditionalist (hur det nu stavas)...så det får nog bli både ock.......

Embo skrek högst så hon får köpa bubblorna av Anette tycker jag....

Ingen annan som har hjärtris över eller såpbubblor?!

Hedebris....vilken dag!!! Gillar planeringen att ni hade käkat McDonalds innan ni pratade med kocken !

Embo o Anneli....låter som att ni börjar bli klara!!!

I helgen var det exakt 20 v till bröllopet!!! *gulp*
    Nu börjar jag bli stressad!!! Har ju inte sett ut klänningsmodellen ännu!!!! Ska få den skräddarsydd men hon behöver ju lite tid på sig!!!!!

Nä nu ska jag hem o träna!!!!
  • Hedebris

varje dag är så!!!

idag är det naglarna nu fram till 15.
    sen kyrkan 15-16
    sen sminkösen

• Embo81

Oj, vilkan naglar du kommer få om ni ska fixa med dem i 5 timmar!!

• labbråttan83

Japp, jag är så glad att jag hade semester de sista 3 dagarna innan bröllopet för de var hysteriska! Det är så skönt när vigseln sätter igång för först då kan man verkigen ta det lugnt och slappna av och njuta!

Hedebris skrev 2008-08-06 09:36:57 följande:
    varje dag är så!!!idag är det naglarna nu fram till 15.sen kyrkan 15-16sen sminkösen
  • labbråttan83

Ingenjörsbruden: Nu ger du mig dåligt samvete jag borde också träna efter jobbet, man kan ju inte släppa på allt fast man är gift ha ha

Embo och a wife to be: Ni verkar ha stenkoll på läget! Hoppas allt går vägen med dina ringar Embo, jag hade varit lite pirrig själv...

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5