Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Frujj: Nu har jag pratat med din svärmor! Trevlig kvinna!
Världen är bra allt liten. Förra månaden ringde ju Addiz hit och hamnade just hos mig, vi är ju ändå 12 st som sitter här...
Jag är nu proppmätt på kräftor *mumms*
Det var kräftskiva på a-huset idag.
Igår så stod jag på öronen hos min syster i hennes trappa. Blev liggande som en påse nötter och fick ropa på henne. Hon kom nerrusande och fick hjälpa mig upp.
Jag trodde fasenen jag hadde dragit axeln ur led. Sådan smärta. Men efter en stund så blev det bättre och armen gick att röra utan någon större smärta.
Men idag är det inte lika kul. Ont och mörbultad.
Känns som om en motorkross har kört över mig över axlarna.
Fru T: Hihi vad kul! Ja hon är jättetrevlig! Sa du att du kände mig då?
Bauti: ajaj inte gå o ramla i trappor! Man kan slå sig ordentligt. Hoppas det blåa och gula går över snart!
Efter som jag inte fick blåmärken så var jag tvungen att måla en tavla i olja
Den blev som min "vanliga" konst, konstig
Men det känns skönt att få utlopp för sin skaparlust.
Godkväll. Kommer ni ihåg att jag berättade om dotterns första vecka i skolan och första ggn hon skulle åka bussen själv till skolan och busschauffören inte stannade trots att hon plingat? Jag skrev ett klagomålsmail till dem och fick svar idag, och det var det löjligaste jag hört!! Citerar en del:
Vi beklagar att din dotter inte kom av på rätt hållplats. Föraren ska stanna när någon markerar att dom ska av, men tyvärr så blev det en miss denna gång. Dom kan inte alltid stanna efter hållplatsen om det inte är trafiksäkert och det verkar som om det var så i detta fallet.
Ehh men hallå?? Stod det en gangster på hållplatsen eller vad??? Jag har själv både gått på och av på den hållplatsen och det är inte nån direkt högtrafikerad väg som fylls av ganstrar/rollatortanter/kossor/vägarbeten eller vad sjutton det är som hindrar chauffören att stanna.
BAH! Nästan så man har lust att maila tillbaka och skriva att om chauffören inte kan stanna av säkerhetsskäl, så kan han meddela detta i högtalaren och stanna på första lämpliga plats.
*morr*
Verkar inte som om Västtrafik vet att de är ett Serviceföretag...?
Morgon. Jobb idag med. Avdelningsmöte men sen blir det lite förströelse. Båttur på sjön o sen hem till kollegor. Två av dem på min avdelning är ju tyskar o bor här.
Idag kommer R hit o skall vara med i kväll. I morgon skall vi slappa (grymt spa på hotellet. Där tror jag att jag skall tillbringa min förminddag.) Sen åker vi till Kiel o tar båten hem.
Ser fram emot att tvätta
Hej på er,
Sitter och äter frukost från 80-talet. Rostad barkis med marmelad. INte så nyttigt, men ack så gott!
Kl 7 hängde jag på låset på ICA. Ringde min pappa vägen dit för att småprata lite. När han hörde att jag var på väg till affären sa han: "Va fan, har du blivit pensionär". Haha!
Rätt skönt att gå och lalla i affären helt ensam faktiskt.
Hihi.. du måste skrämt slag på ICA så tidigt jag har varit där 08 en lördag o då var det vi o ett gäng brandmän
Ab,
Hahaha, brandmän.....kanske ska hänga på låset imorgon också? *dreglar*
Ha en bra dag på konferensen!
rätt tjötigt. Vi är ju en avdelning av synnerligen pratsamma individer. O när alla 9 (den tionde fick barn i förrgår så han är inte med)är i samma rum blir det myyyyycket prat.
Frujj- fortsätta bråka med Västtrafik. Det brukar jag göra när jag inte är nöjd. Jag laddar för ett bråk med Deutche Bahn (tåget vi skulle med till Köln bestämde sig för att gå till Amsterdam istället....)