• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
  • Linum

Abbe: Jag tror att jag behöver en som passar mitt dagliga yttre...

• Ab fab

hihi.. men köpte en stor svart i sammet om du vill ha. 16kr

• Carma07

Hallojsan

Äntligen lite tid för er. Underbart väder idag och ska snart försöka mig på en promenad. Helgen har varit lugn och bra. I lördags hade vi vårat värdpar på besök (eller rättare sagt Lillsessan). Deras 4-åriga dotter älskar bebisar och ville sitta i soffan och hålla henne hela tiden. hon var jätteduktig på det.

I går fick jag sovmorgon. Lämnade över en mätt, torr och pigg dotter till maken klockan sex på morgonen. Sedan kom han in och väckte mig när hon var hungrig. jag ammade i sängen och sedan fick maken tillbaka henne och jag kunde sova vidare. Klockan tolv tvingade jag mig att vakna för att inte ela dagen skulle försvinna. Men vad skönt det var att få sova.

• Carma07

När jag fastnar i amningsfåtöljen brukar jag kolla på Smallville, Ophra, Ellens show, Ellen, Desperate Housewife (repris), Vänner, One Tree Hill, AFV, Las Vegas. Eller så har jag en korsordstidning och nu även en stor kasse med "Vi föräldrar" som jag fått. Mestadels brukar jag somna dock. Skönt, men brukar få lite ont i nacken.

• Carma07

Tezz: Ingen rolig vecka du hade. Hoppas du mår bättre och att denna veckan blir bättre.

Frujj: Skönt att det ordnade sig med "Arla"

Ab: Som vanligt är jag förundrad över hur mycket trevliga saker du hinner med på helgerna. Din helg lät väldigt mysig.

• FruTez

Hej hopp!

Det ringde perspn en och sökte en annan som var på tjänsteresa. Han skulle vara tillbaka den 1 oktober och efteråt så tänkte jag att oj va länge han ska vara borta! Så slog det mig, 1 oktober är ju redan om två dar!! Jisses, va tiden går fort alltså!

Har någon tips på ställen man kan lämna in en digitalkamera för service? Jag kontaktade NetonNet, men eftersom det är tre år sedan köpet och det inte är någon garanti kvar så fick jag beskedet att jag kan vända mig till två verkstäder bla. stockholm. Blir lite irriterad för det är exakt samma problem på kameran nu som för två år sedan. Då lämnade jag in den för reparation. Det stod i servicepapprena att de rengjort CCD-enheten. Hur fasen kan det komma skit innuti självaste kamerans kärna? Jag har ju alltid kameran i ett fodral när jag inte använder den och har alltid varit försiktig med den... *muttrar*

Frujj: Hur har det gått med 3??

• FruTez

carma: Tack! Mår mycket bättre idag efter en helg i vilans och sömnens tecken!

• Carma07

Tezz: Ska fråga maken när han kommer hem. (Om jag kommer ihåg) han tipsade svägerskan om ett ställe i somras när hon behövde laga sin kamera.

• FruTez

Hihi! tryckte på enter för snabbt! Carma, låter som att du också behöver lite vila. Rättare sagt, alla ni bullmammor. Låter jobbigt att vara så sömnberövad, hihi!

• FruTez

Carma: Åh, va snällt av dig att fråga honom! Jag funderar på ifall det är värt pengarna att laga kameran igen eller om man ska köpa sig en helt ny. Men som du, som husägare vet, så måste pengarna hållas i håååårt!

• Bauti

Hej

Det visar sig att jag har ledig kväll på lördag *tjooo hooo*.
    Gubben skall till Stockholm. Det skall bli skönt att vara helt ensam med lilleman Linus.

Skall snart ta mig till la strada. Får slänga i mig lite mat innan kursen börjar.

• Carma07

Tezz: Ja, man blir trött. Men jag har fördelen att jag får sova hyfsat på nätterna. Som husägare finns det mycket andra saker att lägga pengarna på än en ny kamera.

Bauti: Vad har du för planer tills på lördag då? Kura ner sig under en filt och bara vara? Ha det så kul på kursen.

• Frujj

Hmm fast det verkar som om de rullar igen...

Tezz: Väntar på att TRE ska ringa tillbaka. *trummar med fingrarna*

• Ab fab

Japp- hörde det. Men skall träna så jag åker inte förrän 1917.

• Carma07

Tezz: Canon center vid Krokslätts fabriker. Där svägerskan lagade sin kamera alltså. Och som du förstår hade hon en Canon då.

Imorgon är en fullbokad dag. På morgonen åker vi till Borås för att återigen försöka fullborda hörseltestet. Hoppas verkligen att det fungerar denna gången. Känns lite trist att åka hela vägen dit för ett test som tar fem minuter.

På eftermiddagen blir det först ett besök hos bvc och därefter ett besök hos bm. Misstänker att ett av stygnen har släppt så hon ska ta en snabb koll på det.

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2