Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Linum,
Har läst några Michael Connolly men tycker det är lite trist med amerikanska författare då de får betalt per ord. Det blir mycket ordbajseri då......
Carma,
Tar gärna emot tips på frysmat!
jag har läst Denise Rudberg i helgen... fy tusan va trist. Fick ju en hel del böcker på bokbytardagen som jag normalt inte brukar läsa
Jag är arg/ledsen.
Hade precis fikarast med kollegorna. En 60-årig dam gav mig följande kommentar: "Hej din lilla rulta, nu är du bra stor och mullig".
Inte nog med att jag själv inte vill titta mig i spegeln emellanåt för att jag inte trivs.
Det känns som att bara för att man är gravid så har folk rätt att kommentera ens kroppshydda hursomhelst. Sitter här med gråten i halsen nu. Vill bara hem och lägga mig under ett täcke och inte komma fram förrän det är dags att åka till förlossningen.
Säg till henne att du blev sårad! Jag tror inte hon förstår att hon sårade dig.
Jag kan bara säga att jag tycker du är ovanligt söt!
Tack tack
Känns helt otroligt att det är ett helt år sedan man satt hos frissan nu och gjorde sig fin!!
Känns ännu mer otroligt eftersom det är måndag idag. Hehe
Nibla: Håller med abbe. Ibland så vill man inte och förstår inte att man sårar nån med sina kommentarer.
Dessutom så är du mer än bara gravid. Du är söt o vacker.
Apropå böcker så är jag ju inte nån storläsare... men jag är så glad att jag har börjat läsa- Jag börja tro att anledningen till att jag itne har läst så många böcker tidigare är för det har varit dåliga! Men nu läser jag "män som hatar kvinnor" så bra!!!
efter det blir det tusen strålande sol eller nåt sånt heter det. Den har ju kommit som pocket!
Nibla: En del människor tycker att det är så vackert med gravida att man inte tänker sig för vad man säger. Tror inte att det var illa menat.
Du kan ju alltid säga till nästa person som kommenterar din kroppshydda: "Ja, du är ju inte så jävla smal du heller". Det hade jag gjort - bara för att retas.
Och Nibla... du är vacker oavsett vad du än känner just nu! Du är ju i en övergående fas. Du har ju inte direkt tänkt vara gravid för resten av ditt liv, eller hur?
Niblas nya mantra: Jag är vacker!
Nibla: *kramar om* Dumma kolllega. Det är någ konstigt med det där när man är gravid, folk får plötsligt alla rättigheter att säga vad dom vill, klämma en på magen och kläcka de mest vedervärdiga kommentarer. Min svåger som jag knappt ens träffar har det intressanta nöjet att talla mig på magen när vi ses (typ en gång/år vilket gör det ännu mer obekvämt). Undra vad han skulle säga om jag klappade honom på baken och kommenterade att han var rund o go... (hehe)
O en kompis till mig kallar mig hela tiden för flodhästen. "Tjena flodhästen" är det första man hör när tel ringer. *morr*
Nä!! Gravida och vackra är vi, eller hur!
Tror som Linum att folk inte menar nåt illa, det bara liksom kommer ut ur munnen på dem, fast det blir så fel bara.
Och det är ju inte roligt att höra, speciellt inte om man inte känner sig så bekväm med sig själv.