Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Tack för svaren. Uppdatera sig låter bättre än att fräscha upp känns det som iaf. Låter som om att "fräscha upp" låter väldigt negativt i sammanhanget.
Vet inte exakt vad det är han har börjat uppdatera sig på. Han fick för ett tag sedan lånat en del böcker av polarn som han har läst och så. Är väl inom programmering iaf.
Det var polarn (på det aktuella företaget) som tyckte att han kanske skulle få med det i det personliga brevet i samband med där han säger att han nu vill inrikta sig på det som han är utbildad för. Han trodde att de skulle titta en del på det, att han har intresset för det.
Vi klurar nog mest på ordvalet. "Fräscha upp", "Uppdatera".
Hmmm... vad en mening kan ställa till det. Vi får sätta oss på lunchen nu och se vad vi får ihop. Vi sitter trots allt på jobbet och fixar detta och snart kommer mer folk hit. Och vi vill ju inte att de ska veta något ännu.
Carma:
"Just nu ägnar jag mycket tid åt att uppdatera mina kunskaper inom området xx. Detta för att kunna stå beredd att använda mina färdigheter fullt ut när det krävs av mig."
Kanske kan vara något att börja med i alla fall. Rull runt meningen ett par gången så kanske det lossnar.
Hej igen
carma: Personligen så tycker jag att "fräscha upp" låter som om man har ganska dåliga kunskaper från början men att "uppdater" är att man bygger vidare på det man har och blir ännu bättre. Jag hade valt uppdatera, fräscha upp är nog mer talspråk.
Detta var min personliga åsikt
Nu jag har varit o köpt tyg till tärnklänningen
Mönstret var slut men det ska beställas.
En sån här klänning blir det
www.butterick.com/item/B5542.htm&page=4
Frujj: Fin! Det kommer att bli bra. Butterick har ganska bra och enkla mönster har jag hört.
Ja! det var en enkel klänning men ändå med finessen med banden bak på ryggen. Det blev thaisiden ändå, det är ju inte massa ryschppyshc och draperingar på klänningen så förhoppningsvis blir det inget tält.
Linum: Hur funkar det med vårdgarantin? Det är nu "nya" regler om att man ska få den vård man behöver inom tre månader, jag kan inte reglerna exakt men jag vet att inom min bransch så står det på remissen att man ska ge vården inom tre månader eller om pat får vård i annat landsting. Kanske värt att kolla upp? Kika på www.vgregion.se
haha på tal om stavning....ryschppyshc
rysch pysch menar jag såklart
hihi.. jag trodde du hade köpt hos Buttericks men får inte upp bilden tyvärr, ser fram emot att se resultatet.
linum- grymt snygg formulering.
AB: Hahaha ja det hade väl vart nåt o köpa en klänning på buttericks... hihihi
Nu har ni mail om ljudbok
Måste ladda ner Martina Haags senaste!!