Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Jag tror jag kan vara med i fika på onsdag, beror lite på aktiviteterna här hemma, ska ev till Liseberg.
Rosencaféet lät trevligt, men kostar det först 100 kr i inträde och sen fika ovanpå det???
Dyrrrrt då ju!
det är bara för att det är trädgårdsutställningen. Skall man inte kolla in utställningen så är det kanske inte så bra att fika där. Vi får gå någon annan stans. Storan kanske?
Aha ok visste inte att det var trädgårdsutställning.
Idag efter mitt lilla jobbande på SU på förmiddagen så tog jag vägen förbi tygaffären på Kungsgatan, spanade lite modeller och kollade några tyger för klänningen inför höstens bröllop. "Problemet" är ju bara att bebis kan ju lika gärna vara 1 månad gammal som 1 vecka gammal.. och hur lätt är det att sy något NU?? DEssutom kommer ju boobsen antagligen att öka i storlek, vara läckande och magen kommer vara fladdrig. Hjälp!! Vad ska man ha för klänning?? Det är i den perioden som man helst går runt i ett par redan fläckiga mysbyxor och håret uppsatt i en boll... hehe
omlottklänning tycker jag verkar vara en bra lösning. vad är det för typ av bröllop?
det är göteborgs lustgårdar på liseberg, trädgård, gunnebo o botaniska. jättemycket roliga arr.
Hmm ja vad ska man säga att detär för bröllop... "vanligt" i en kyrka utanför gbg och fest på en bygdegård. Jag och en till tjej ska vara tärnor så man kan ju inte komma i vad som helst heller. Tyget i våra klänningar ska vara samma men sen får det vara olika modeller enl blivande brudens önskemål
Vad sägs om den här modellen?
www.burdafashion.com/en/Patterns/Main_Collection/8056_Wedding_dress/1270778-1128998-1005430-1314302.html
tänkte man kunde göra nåt finurligt med axelbandet så man kan fälla ner vid amning.. hehe
jättesöt. en sak är ju att dra urringningen "omlott" om man säger så då skulle man lättare kunna "glipa" på klänningen.
hmm just det.
Ska åka till Myrins imorgon och kika där oxå, kanske ska rådfråga personalen, de har väl haft gravida/ammande kunder förr antar jag
ja tanterna på myrins brukar ju vara duktiga. jag handlade tyg hos dem på Kungsgatan senast men det var så mycket folk där. Vad skall ni ha för färg på er?
Vinrött!
Hittade ett jättefint vinrött thaisiden tyg på kungsgatan idag, men hon sa att det är "stelare" än de andra tygerna som passar till såna klänningar (och passar bäst till tajta klänningar) o om jag har en 1 vecka gammal bebis då så kanske man inte vill ha en tajt klänning.. hehe