Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
Då var det dax igen!
Här är den gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2808588.html
nix inget om ljudböcker så tipsa gärna mig
Frujj: Det måste vara graviditeten som får dig på sådant humör. Själv har jag blivit väldigt känslig och gråter för absolut ingenting. Men har du inga fler som behöver en rejäl utskällning när du ändå är på hugget?
Frujj; hahhaha hoppas att du blir på bättre humör snart...
Carma: guuuuuuuuuuuuuud va skönt det måste vara...
Förresten; det här med buzz, jag fattar inte riktigt va man ska göra.... har registrerat mig men jag fattar ingenting...
AB: tack
man registrerar sig på o sen kommer det erbjudande v ia mejlen
Nides- är du bättre?
Jag ringde ortopeden på Sahlgrenska (de har hand om ryggproblem). Pratade med en snurrig sköterska som inte lät nykter... Hon sade att de hade bedömt min röntgenbild igår och att de skulle återkomma. "Jag hittar inte din journal just nu för den ligger i någon hög här. Vi skickar ett brev." Tack tack. "Det blir i alla fall inte under sommaren utan snarare fram emot oktober."
Jag ska alltså gå här och ha pissont i ett halvår till? Gud, vad kul.
Imorse gick jag upp 0515 som vanligt, men kunde inte klara mig till toan utan att vila i hallen. Ni vet ju själva hur långt det är att gå... "Om det är akut, fast bara akut, så kan du ju alltid åka in till akuten, fast det är inte säkert att det går fortare där" sade sköterskan.
Vad är det som tar sådan tid?
Det nya nu är ju att man knappt blir sjukskriven för något längre. Hur vore det om vården tog sitt ansvar och snabbade på lite i sin hantering av sådana som är riktigt dåliga och sjukskrivna så att de kunde gå tillbaka ut till arbetslivet istället för att tvingas leva under psykisk stress, inte ha några pengar, riskera att förlora jobbet och tvingas flytta långt bort för att där finns ett jobb som de kanske kan utföra... Pissverige... Jag vet... Lååång mening. Linum ARG! Tur att man inte är sjukskriven i alla fall...
Nja... sådär.. det rinner inte i näsan konstant iaf...och jag känner mig så matt. Jag svettas vid minsta ansträngning. Usch!
Jag har inte fått nån mail. JAg få väl vänta o se.
Linum- har du pratat med din arbetsgivare? Hota med att du kommer att bli sjukskriven ytterligare 6 månader. Kanske kan ni göra någon privat variant? Kolla om Carlanderska erbjuder något. Det är ju för jäkligt att gå så.
Linum- igen.. Dina föräldrar bor väl på Dal? har de koll på sommarauktioner? Är så sugen att gå på bondauktion i sommar
Linum: för någon som har suttit där du är nu, (inte ont i ryggen men väntat på att komma till Sahlgrenska och en läkare.) så vet jag exakt vilken frustration det är . Usch... jag ringde nästan 2-3 ggr i veckan o tjatade och ändå tog det ca: 7 månader för att komma till en läkere. Ändå hade de skickat tre remisser. Ring ring varje dag. Tyvärr så funkar inte sjukvården. Jag var sjuk skriven i ett år och jag har inte varken blivit bättre eller smärre. Bara förlorade massor med pengar och kostade staten lika mycket. Usch!!!!
De har inga sådana avtal eller nåt. En tjej på löneavdelningen har också diskbråck, och hon vet det mesta om vad som går och inte på det företaget. Hallå - det är småländskt... Jaqg har redan kollat med jobbet.
Carlanderska kostar runt 60 000 kr för en operation. Uteslutet ekonomiskt sett.
Sommarauktion... det lät trevligt! Ska kolla.