• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
  • FruTez

Halloj tjejer!

Abbe: Hann tyvärr inte upp och hälsa på dig... kanske kommer förbi senare i veckan när jag börjar bli lite varm i kläderna! Just nu är min hjärna slutkörd av att koncentrera sig konstant i en hel dag! Satt som ett ufo hemma hos mamma och käkade middag. Nästan så maken fick mata mig och torka bort dräggel! Haha!

Nu ska jag packa ner mig själv i sängen! Har förresten uppdaterat min blogg!

Ps! Ang. fika och sånt... kan inte ni slänga iväg ett mail om det så man inte missar nått kul? Kommer ju inte kunna hänga här som förrut längre. *abstinens*

Kramelikram till er alla underbara vackra fruar!

• Carma07

Godkväll

BT har krånglat här hemma. Man blir ju bara så sur.

Tezz: Har läst din blogg. Kul att få en välkomstblomma på din nya arbetsplats. Det tycker jag var gulligt. Skönt att höra att du har haft en bra dag. Hoppas att du kommer att trivas gott.

Frujj: Hoppas det gick bra hos magkontrollanten. Och att din magvärk inte är något att behöva oroa sig över.

• Carma07

Fika nästa vecka låter trevligt. Då har ju jag gått på semester... ... och är förhoppningsvis inte så trött som jag är nu.

TRE dagar kvar!!!!

Nu MÅSTE jag gå och lägga mig. Ha en trevlig onsdag!

• Ab fab

God morgon
    Vilken härlig morgon. Jag missade tåget o fick en halvtimma över. Gick ner till restaurangen (där bröllopet var), köptte kaffe och promenerade i trädgården. De har gjort så fint där, tom en liten romantisk bro. Sjön var spegelblank o solen sken. jag tror jag kommer le hela dagen idag

igår var det träning så lite ont i rumpan. Slappade i soffan o tittade på Midsommer. Skrev irriterat brev till Telia och pratade med värdarna till det bröllop vi skall på.

Carma- gu va skönt att det snart är över.
    Tezz- vilka fina presenter du fick. Precis sådant som du vill ha. Perfekt. O välkommen i huset. De verkar himla snälla i receptionen tycker jag men å andra sidan säger jag ju mest hej på morgonen *s*

Det ligger mejl till er

• Nibla

Hej hej,
    Är hemma och är sjuk idag. Har så förbaskat ont i halsen.

Igår ringde N mig på jobbet och sa att de ringt från SOS Alarm för att vårt larm gått igång. Eftersom det var larmet på ytterdörren blev vi lite oroliga så vi beslutade oss för att åka hem. Behövde väl egentligen inte åka bägge två men det gick fortare eftersom jag hade bilen.
    Larmbolaget skall vara på plats inom 20 minuter och göra en yttre kontroll, typ kolla om nån fönsterruta är sönder. När vi kom hem hade de inte ens varit där och då hade det gått ca 1 timma.
    När vi står på garageuppfarten 1 timma och en kvart senare kommer en väktarbil, vänder utanför på vägen, kör inte ens in på vår grusuppfart. Han går inte ens ur bilen. N blev skogstokig och sprang efter bilen och fick fatt i väktaren som hävdade att han gjort sitt. Hallå?!?! Ni som varit hemma hos mig vet hur hög vår granhäck är, man kan omöjligt se genom den.
    Det visar sig att de har EN bil, med utgångspunkt V:a Frölunda. Hur fan ska den hinna hit på 20 min. Snacka om falsk marknadsföring.

N ringde till larmbolaget och sa till dom att de kan komma och montera ner larmet, vi tänker inte betala 7000 kr första året för nåt som inte uppfylls.
    När han lagt på sa han: "Om man skulle ringa Sverker Olofsson på Plus". Hahahah!

• Frujj

Godmorgon

Ab: Vilken underbar start på dagen - sådana dagar behöver man ha lite oftare. Kanske skulle bokas in i almAnackan

Carma: jodå besöket hos magkontrollanten gick väl bra förutom att hon inte är nöjd med det jag har beklagat mig över, så jag fick en ny tid hos tant doktorn för att kontrollera att utgången fortfarande är ingenbommad så att säga *S*
    I övrigt skulle jag äta magnesium för att minska på alla sammandragningar.

Tezz: Vad roligt med så fina presenter

Nån som gillar att sy här och har tips på var man hittar mönster (på nätet) och tyg till en tärnklänning?? Tänkte förbereda min spaning på nätet så jag slipper vara så förvirrad när jag är ute i affärerna sen och letar som en galning.

• Frujj

Nibla: Huu vad är det för vaktbolag???
    Hoppas huset var orört!

• Frujj

Oj nu såg jag SOS Alarm. Hrmf.. På en timma hinner ju en ev tjuv göra massor av saker i ens hem!!!
    *obehagligt*

(fröken mörkrädd har talat)

• Carma07

Godmorgon

Ab: Vilken härlig start på morgonen det blev ändå.

Kom i säng sent igår och är lite trött idag. Men har lite att fixa med. Idag är vi dessutom själva på jobbet och då brukar man få gjort lite mer här.

Ab igen: Vi håller på för fullt med alla CV-papper jag fått låna av dig. Maken håller på att skriva ihop CV och ansökning som helst ska in i veckan. Han satt uppe länge inatt och det lär nog bli en sen natt till igen. Jättesvårt att få ihop det personliga brevet. Ska passa på idag att fortsätta kopiera papprena när vi är själva.

Tezz: Vad hette sidan med distanskurserna som du gick? Kommer inte ihåg.

• Ab fab

vilket bolag har ni Frujj. Vi har också larm o upplever att det funkat bra men egentligen har vi väl aldrig testat det till fullu. Du kan väl mejla så jag får kolla. Inte kul om bilen finns i Frölunda - det är ju 35 km.

Grrr så arg jag hade blivit. Det kostar ju multum med larmet o då vill man ju ha lite trygghet för de pengarna. jag kan slänga ner larmfirman i min egen soptunna så behöver du inte ringa Sverker!

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2