• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
  • Ab fab

japp- va bra. fika o prat. Jag kan visa fler kort på Knut

usch idag har jag bara gjort privata saker
    -bokat hotell i Barcelona för mig o vänninan i oktober
    -bokat tåg för mamma o mig i september. vi skall till Stockholm
    -fixat med tågluffen i augusti.

men gjort lite jobb också. tur att man har simultankapacitet

• Nides

Ab: låter som om du har gjort massor.
    Du kanske kan hjälpa mig o komma på vart vi ska ¨åka på vår bröllopsdag. Tips på billiga resor till prag eller budapet, eller kankse Wien.... hmmm svårt att bestämma sig. Eller Paris. beslutsångest

• Ab fab

jag hjälper gärna till med resetips

har varit på alla de ställen du säger. vad är du ute efter?

Vi åker ju till Paris på vår bröllopsdag, så det kanske säger lite

• Nides

mm det var väl det vi är ute efter.... har bra tips på billg flyg och Bra boende till hyfsat pris???

• Ab fab

Vi skall bo på ett litet hotell 2 stjärnor i närheten av Montmartre (min bästis bor i närheten) Centralt, inte de flashigaste kvartern precis men inte turistfullt. 75 euro natten tror jag så det är ju lågprishotell

• Nides

hmmm det var väl så där billigt för en 2 stjärnig. Jag har aldrig vart i Paris, så första gång vill jag nog bo ganska centralt. hmm får leta vidare.
    Mellan prag och budapest, vilket mest romantiskt???

• Ab fab

Jag skulle säga att det är supercentralt. IOnte Champs Elysée men där är väl inte så kul att bo. 75 euro- superbilligt.

Prag är nog mer romantiskt men otroligt mycket turister. Budapest är fint -framför allt finns det härliga badhus.

• Linum

Vill ni åka till ett ställa som är urmysigt, superromantiskt och jättevackert, rent och snyggt etc?

Salzburg!!! Har varit där 10 ggr och tröttnar aldrig på gamla stan...

• Ab fab

Ja Salzburg är fint. Dubrovnik gillade jag. istanbul är all time high favoriten men inte så bra i slutet av augusti. Bättre på våren. Krakow är enormt fint

Hittade lite hotelltips här på BT. Många bra tips allt från EUR 100-250 (de är två-tretjärniga)
    www.dokhans-sofitel-paris.com
    www.hotel-pont-royal.com
    www.leshotelsdeparis.com
    www.closmedicis.com
    www.muranoresort.com
    www.hotel-paris-minerve.com
    www.hotel-paris-familia.com

• Frujj

Sådärja, tillbaka från röntgen. Det gick bra men jag fick inte följa med in pga magen. Kanske lika bra det för ens barn blir större när inte mamma är i närheten.

Vi har bröllopsdag på måndag, känns lite trist att N jobbar och tja.. vad gör man? Funderar på att spara firandet till helgen efter men det känns ändå som om man vill göra nåt på den riktiga dagen. Men vad? Kan ju inte resa nånstans nu annars hade en weekend nånstans varit very nice. Men flyga är väl no-no just nu.

Kanske en weekend i Huvudstan nästa helg... hmm nån med tips till mig oxå? Inom sverige, inte för dyrt och inkluderat en 2åring...

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2