• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
  • Ab fab

vad skall köpa/göra till R på ettårsdagen. det är bomullsbröllop tror jag. Vad tycker ni?

Frujj- blev det någon uppvaktning eller fick du hångla med diskmaskinen?

• Linum

kan du inte göra en staty av hönsnät som du klär med bomull?..

haha

• Ab fab

ja det vore något. jag var o tittade på en statyett på ett galleri just med hönsnät men den var för dyr. Gör en egen??? Varför inte! Men är ju oerhört kass på att vara konstnärlig

• Nibla

Hej hej,

Grymt effektiv dag på jobbet idag, har börjat lämna över arbetsuppgifter så om två veckor har jag nog inga kvar.

Igår såg jag en skum film, huvudrollsinnehavaren fick en Oscar. "There will be blood", handlar om en gubbe som borrar efter olja i Kalifornien. Långdragen, seg och inte särskilt bra alls.
    Men idag smäller det!!! Idag ska jag ÄNTLIGEN se SATC. Längtar!!

Igår följde hankatten efter mig vart jag än gick och när han fick chans satte han sig och slickade sig i skrevet. Jaha, tänkte jag, här är man inte buskablyg.
    Sen när han hoppade upp i sängen när vi skulle sova la han sig demonstrativt på rygg med magen och andra delar i vädret. Såg då till min stora fasa att han har en fästing, stor som ett blåbär på den stackars lilla snoppen. Åhhhhh, vad det måste gjort ont! Ryser bara jag tänker på det. Stackarn som följt efter hela kvällen och försökt visa antagligen.....

För övrigt saltade vi ihjäl nio mördarsniglar igår.
    Ab, hur går det för er med dessa skadedjur?

• Ab fab

stackars liten. Var det Leffe? putte...

Jag dödar sniglar effektivt o mycket. Men inget mot förra året, då var vi invaderade. Iår blir det inte alls lika mycket. Jag plcokar med med stekpincett o lägger dem i plastpåse. Kväver dem gladeligen .-)det är bra att lägga ut fällor. Allra bäst är melonskal- de dras dit snabbt

• Nibla

Ab,
    Ja, Leffe, den stackarn.

Hahaha! Melonskal! Du kanske har en odling i alla fall..... ;-D

• Ab fab

Hihi.. det tänkte jag ju inte på

förresten- vad blev det för vaktbolag?

• Nibla

Ab,
    Jag tror att N trots allt bestämde att behålla dem och ge dem en andra chans. (Vilket jag egentligen tyckte var dumt, de har ju bränt sina broar.....)
    Vi fick i alla fall kompensation i form av 6 månader kostnadsfritt plus brandlarm.

Ska vi byta kostar det en slant och de pengarna finns inte just nu.....

• Ab fab

nej det förstår jag. Bra att ni fick rejäl kompensation. Hoppas det skärper sig

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2