• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
  • Nibla

Ab,
    Kan förstå din frustration. Idag får du spy ut all galla på fikan så kommer det kännas bättre.
    Jag kan irritera mig enormt på att N är för pedantisk, att han inte sorterar smutstvätten rätt, eller när han säger att han dammat och det ändå ligger skit och damm kvar i fönstrena......

• Ab fab

jag tror inte jag behöver spy galla över honom ikväll. det blir nog mer över mina vänninor jag skall på semester med

• Carma07

Sitter här med papprena som ska skickas in till Försäkringskassan som underlag för våra föräldrapenning. De vill att man ska ange årsarbetstid i dagar eller timmar. Hur hittar man sådant? Är det sånt som står i avtal eller är det något man ska räkna ut själv på något vis? Är det någon som vet?

• Nibla

Det är väl arbetsgivaren som skall fylla i den delen?

• Ab fab

normalt är att man jobbar 156h per månad. jag tror man räknar me d225 dagar men är inte helt säker

• Carma07

Nibla: Vår arbetsgivare har ingen aning heller hur man gör och det är ju mitt jobb att sköta lönerna. Så jag tar reda på hur det fungerar och talar om för henne hur hon ska fylla i den.

Ab: Jag tror att med den anställningsformen vi har så räknas alla löneformler på 170h. Det är dem timmarna jag ska ta x 12 månader då för att hamna rätt?

Krångligt det här. Får nog ringa dem och fråga för säkerhets skull. Vill ju gärna undvika krångel med dem (om det går) utan helst få det rätt från början.

• FruTez

Hej tjejer!

Ska bli trevligt med lite fika idag! *längtar efter er*

Carma: Linum behövde fylla i samma fråga för ett tag till f.kassan, då frågade jag lönetanten på jobbet och hon gav mig en siffra som jag tyvärr glömt bort. Hör med Linum!

• Carma07

Nibla: Har ni skickat in era papper ännu?

• Carma07

Tezz: Synd att inte Linum hänger på tråden idag. Hoppas på att få arbetsgivares underskrift idag och få iväg det.

• Linum

Jag kommer tyvärr inte ihåg hur många timmar vi har, men jag jobbar ju å andra sidan inte 40 h/vecka heller... arbetstidsförkortning etc.

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2