Inlägg från: SweetSun |Visa alla inlägg
  • SweetSun

Maj 2009

haha ja jag drömmer också ibland helt galna grejer om bröllopsdagen... kan det vara lite prestationsångest? att man inte tycker sig ha kontroll över situationen?

Sen att det är så långt kvar och man redan har mardrömmar..ajaj hur ska det gå

• SweetSun

ja min karl han tror sig veta vilken jag ska ha, men ICKE! Det blir en överraskning =P

• SweetSun

ja vi ska ha ingångsmusik, diktläsning, lite tal av VF, sen nån live-sång av en bekant, och nåt mer sagt av VF.. å utgångmusik.. som en vanlig vigsel. beror kanske på hur man vill ha det, ska gästerna tex stå, vill man nog inte ha en 30 min lång ceremoni, men får de bara sitta ned, så kan det nog vara lika långt som ett kyrkligt tycker jag.

• SweetSun

usch ja inbjudan leder till obehag.. jag kan inte bjuda pappa (jag har sagt till honom att vi ska gifta oss men det har han glömt..3ggr..)
    Och min mamma har bjudit in fler på egen han dän vad vi tänkt oss..*suck*

Vem sa att det var lätt att fixa bröllop?? Jo visst det var ju jag det..haha

• SweetSun

ja tänk om det vore så lätt att säga emot min mamma.. hon pladdrade på sist om att en person bara var tvungen att komma. Å jag sa "eh..jaha..jo visst". Hon kör på som ett tåg och säger hur saker ska göras. Jag vet hur det blir om jag säger stopp; "jasså det duger inte, fy fan vad otacksamma ni är, nu när man ställer upp 100%" Så är min mamma, hennes hjälp på hennes sätt, eller ingen hjälp alls...*suck*
    Känner på mig att det här bröllopet kommer orsaka en hel del osämja..mer än et brukar vill säga...

• SweetSun

ja jag trodde det skulle bli 40 bjudna och högst 35 som skulle komma, men som det ser ut nu så är det 47 bjudna..å alla kommer..

Jag hoppas att mina käre sambo kan ryta i åt min mor om hon blir jobbig.. för mig lyssnar hon inte på. Hon anser inte att jag har egen vilja och visar mig noll respekt. Hon har däremot lite respekt för min sambo, så det blir väl han som får säga ifrån..

• SweetSun

eller ja 47 på listan, ingen är ju officielt "bjuden" än

• SweetSun

tx2; ja det är stopp på 50 personer! och hellst tror jag inte man vill vara mer än 40, då det är så trångt...

• SweetSun

jag drömde också nyligen.. att brölloet blev av mycket tidigare än planerat och jag hade inte hunnit köpa klänning eller hunnit fixa håret, plötsligt bara skulle vi iväg och gifta oss och jag var så ledsen över att inget var planerat.

• SweetSun

usch , jag skulle inte kunna ha nån som fixade festen åt mig.. måste ha koll på vad som blir. Klart det kommer bli inslag som vi inte är beredda på (lekar, tal) men resten planerar jag! Jag vill ha kontroll över situationen och blir det inte lyckat så är det mitt eget fel, då kan jag inte bli arg på nån annan..

Svar på tråden Maj 2009