Inlägg från: SweetSun |Visa alla inlägg
  • SweetSun

Maj 2009

alldeles för stor, den var bra i midjan, men enorm i övre delen. Knepigt vilken skillnad, enligt måtten skulle de vara 76 i midja och 95 i byst (jag omräknade inches), vilken var lite stort för mig, men inte såå stort?? Det står t.o.m sixe 16 i den å det bord eju bara en 44?? jaja nu ska jag leta nån som kan sy in den..

• SweetSun

sstorlekarna stog med måtten klara, det stog tex 38/30 och så vidare.. och det står size 16 i den, tyckte det verkade vara lite knasigt.

Gränsen drog vi så att vi ville inte ha så många gäster, dels ekonomin, å sen för att vi inte vill var sååå mycket i centrum Och då blev det så att sambon bjöd sina bästa vänner och närmsta familjen (föräldrar, syskon och deras tjejer). Hade han bjudit en kusin han har bra kontakt med så hade det ju blivit alla kusinerna, å sen ala farbröder å mostar, nej så så fick det bli. jag har mindre vänner och bara lite släkt på mammas sida, så det löste sig bra.

• SweetSun

Tror min sambo vill ha romantiska låtar =P hehe men han vet inte vad så jag kommer med förslag. Tror det bli Stand by me iaf, den är fin =P Vi ska ju bara ha "gamla" låtar också

Har pratat med svärmor idag om klänningen och visat upp den! Hon tyckte den var jättefin och gav mig tips om hur jag ska sy in den.. kanske ber jag henne göra det

• SweetSun

vi vill ha barnfritt, men många har barn, och vi har faktiskt inte råd att bjuda barnen också. Inte plats ehlelr för den delen. Sen tycker inte jag att barn platsar på en fest där det är fullt av fulla människor och hög musik.

Problemet är väl att tex min mamma tycker det är fel att säga åt folk att låta barnen vara hemma. men jag menar, ingen tar väl med sig barn på en vanlig fest..

• SweetSun

vi ska inte ha barn med på vigseln heller. Det är begränsat med utrymme, så det får väl typ bara plats de som vi tänker bjuda.

• SweetSun

Nocia; häftigt med storband!

Ja det med musiken är svårt.. har en del ideer, men vet inte riktigt vilken som blir "bröllopsdansen" men troligen nån av dessa...;

Vet bara inte vilken vi ska ta.. svårt val...

• SweetSun

va skumt!!!! jag la in länkar men de syns inte..

prövar igen;

• SweetSun
    karni5 skrev 2008-09-21 21:36:56 följande:
    SweetSun: Jag tycker "Only you" är klockren!
    Ja vi satte oss ner och min m2b tyckte den var finast. han sa att han blev rörd bara av att lyssna på den nu Så nu är den bokad =P

Har ju lite fler låtdilemman när det gäller under vigseln, men ingångslåt är färdigt, samt en under vigseln, men utgång vet jag inte om vi behöver, men om vi ska ha det vet jag inte vad det blir..
  • SweetSun

Nu är inte mina låtar nån inspiration för er andra ( ) men kan ju visa vilka vi ska ha..

Klart är ju ingångsmusiken;

Låt som en bekant ska spela;

Utgång vet vi som sagt inte.. men borde kanske ha nåt som "avslutar" det hela.. vi ska ju vara i ett litet valv, och efter ceremonin ska vi gå till en intilliggande dammen och skåla, så nåt kanske man borde ha..
    Enda förslaget just nu är;

• SweetSun

såklart att det blev trassel med länkarna.. är lite snabb..

utgången;

ingång

• SweetSun

jag har lyckats gå ner 25 kg, så vill nån ha tips så får ni gärna inboxa

• SweetSun

ja det är GI jag har kört/kör, och jag har inte ansträngt mig alls egentligen!

• SweetSun

vi betalar 4000kr för fotograferinbg innan, under och lite efter vigseln. Vi får en fotobok och alla bilder(högupplösta) på skiva.

Svar på tråden Maj 2009