Inlägg från: SweetSun |Visa alla inlägg
  • SweetSun

Maj 2009

ja man kommer ju att lägga över lite uppgifter på folk, annars går det ju inte, men själva planerandet skulle jag aldrig kunna lägga på nån annan.

• SweetSun

vi vet inte om vi ska ha tärnor å marsalkar, känns lite fel när vi inte är så många.. men kanske att vi har en person var brevid oss, en av sambons kompisar som vi berättade för i helgen erbjöds sig att vara marsalk, så det var ju skoj! Få se hur det blir.

• SweetSun

tråkigt skruttgumma! Förstår att det måste kännas jobbigt! MAn vill ju att familjen ska bli lite gladare än så kanske. men förstod de att ni ska gifta er då?

Min mamma var också lite trög först hon sa bara "jaha, ja om det är det du vill så. Men har du tänk över det ordentligt?". Jippie va rolig hon var då.

• SweetSun

nalle puh 40 ; det roliga är att hon nu försöker ta över hela planeringen och tala om för mig hur jag ska göra.. helt plötsligt är detta superviktigt för henne med massa bestämda ideer... fast hon är fortfarande inte så där glad och entusiatisk.. bara bestämmande..*suck* mammor säger jag bara...

• SweetSun

haha ja det är lite roligt, jag är fruktansvärt oorganiserad i vanliga fall, gör allt i sista minut, men detta har blivit nått som jag känner måste klaffa 100%. Jag har blivit lite kontrollgalen, och blir stressad när tex min mamma säger att hon ska fixa nåt.. då vill jag veta exakt hur och när..

När vi var hos fotografen skrattade han lite och sa att vi var väääldigt tidiga ute Men det kändes skönt att få boka honom. Alla tror jag som vi berättat för tycker vi har planerat så himla tidigt, vissa tycker fortfarande det är överdrivet långt kvar, men jag menar hallå! det är ju bara 8 månader kvar!!!

• SweetSun

ja så tänker jag ibland också, att tiden gör att man velar för mycket.. som med min klänning, jag hoppas nu att jag inte velar igen! Hoppas jag får klänningen till veckan så jag får testa den och känna mig nöjd!

Nä man kanske skulle ha haft mindre tid för att gör mer snabba val utan tvekan.. men endå mysigt att ha den långa tiden att prata om bröllopet tycker jag.

Älskar när man ligger i sängen med sambon och vi diskuterar detaljer =P

• SweetSun

haha ja jag är fruktansvärt nöjd med min m2b =P Han pratar gärna med mig om detaljerna, och det är ju han som ringer och bokar allt, och jag får bestämma och komma med förslag ang detaljer.( han har bett mig gör det eftersom han själv anser sig vara totalt fantasilös) Han lyssnar och gillar det mesta jag kommer med. Jätteskönt!

• SweetSun

Vi har fixat;

Vigselplats, festlokal, fotograf, klänning, prel gästlista, tema och färger.

Vi har 43 pers på gästlistan, har 20-25000 i budget.
    Ska ha en trevlig liten fest på bygdegård med buffe. Sprit blir det nog en hel del, så barn är troligen inte tillåtna på kvällen.

Håller på att spåna på löften och vigseln uppbyggnad nu.(borgerligt)

Svar på tråden Maj 2009