Upp och ned, hit och dit
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Just det, nu när jag är bland gourmander och connaisseurer, maken fyller år i augusti och vi ska ha ett cocktailparty; skulle behöva tips på drinkar gjorda på gin, vodka och/eller ljus rom. Inte för många ingridienser då vi har tänkt att göra många olika. Skulle bli väldigt glad för lite hjälp!
En har vi spikat:
Vodka
Hemgjord flädersaft
Sprite
Is
Den är väldigt god och brukar vara uppskattad.
Tooticki - har drinklistan från vår inflyttningsfest liggandes hemma. Tips kommer ikväll/imorgon!
En fråga till er Sydamerikatraveller - hur mycket går en semester på i Argentina och vad kostade flyget? Tittade förut på flyg och det var hiskeligt dyrt.
Vi betalade ca 8000 kr från Köpenhamn till Buenos Aires, 300 kr tåg Göteborg- CPH. Det var billigt att bo, larvigt billigt att äta. Vi gjorde av med total 40.000 för två ink allt tom shoppingen
P.S. tack, ser fram emot att se den!
Nu ska vi se. Här kommer lite drinktips. Vi lade fram denna drinklista (inplastad ) samt bild på drinkarna. Sen fick alla blanda bäst dem ville och det funkade faktiskt bra.
P2
3 cl Vanilla vodka
3 cl Sourz apple
Pressad lime
7 Up
Blind Date
4-6 cl gin
Fyll i med tranbärsjuice och russian
Vanilla Club/Vanilla Coke
4-6 Vanilla vodka
Färskpressad lime
Ginger Ale/Coca-Cola
Mycket is
Cosmopolitan
4 cl citronvodka
2 cl Cointreau
4-6 cl cranberryjuice
pressad citron eller lime
Apple Sour
3 cl Bacardi
1 cl Calvados
2 cl citronjuice
Toppa med sprite
Lennart
4 cl Xanté poire au cognac
2-3 cl limejuice
Fyll upp med fruktsoda
Absolut Rickey
1 cl Absolut citron
Sodavatten
Österlen
4-6 cl Gin
Schweppes tonic
Roses lime
Vissa av ingredienserna kanske ni inte har hemma men vi körde på det som stod i barskåpet. Även ytterligare en drink med mörk rom. Favoriten verkade vara Österlen som flera kommenterade. Själv gillar jag både P2 och Lennart (klassiker ). Glöm inte att ha MASSOR med is hemma.
Maken kom precis hem med en present (som han kallar det för) en flaska Chablis och en flaska Crozes Hermitage. Själv var jag även inne en sväng och snappade åt mig en Bandol, rosé med namnet Domaine des Baguiers Rosé. Kan rekommenderas annars tycker jag (vi) det är svårt att hitta goda roséviner här. Så nu ska vi nog överleva helgen.
Lapinette: Så många goda drinkar!! Mmmmm får snart ställa till med party tror jag
Är cocktail fantast..tillfälliga favoriten är White lady..mmmm syrlig och fräch!
Vi var med svärmor på Gondolen i fredags och introducerade henne i både strawberry daquiri och mojito !
Dumma du!! Nu blir jag ju sugen på vin oxå...Grrr kör vit vecka fram till nästa onsdag...åhhh.. haha lät som jag är periodare...Nä kör en kortare detox o då sabbar ju tyvärr alkoholen lite...