• Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.

• Svar på tråden Upp och ned, hit och dit
  • Tooticki

Canon EOS 350D, en toppenkamera för en amatör som jag.

Du då?

• anne på grönkulla

Haha, jag är också en glad amatör - har en Nikon D70. Har tillgång till en D300 också, men inte lyckats bekanta mig med den.

Funderar på att komplettera med en liten kompaktkamera, har fått tips om att Finepix Fujifilm är bra, men inte fått ändan ur vagnen.

• nennesjuttioåtta

hej alla!
    1100 bilder på 14 dagar är mitt rekord (exklusive deletade).
    Här är ni ju!

• Lapinette

Hej nenne! Kul att du hittat hit!

• Tooticki

anne på grönkulla skrev 2008-07-04 10:42:34 följande:

Haha, jag är också en glad amatör - har en Nikon D70. Har tillgång till en D300 också, men inte lyckats bekanta mig med den.Funderar på att komplettera med en liten kompaktkamera, har fått tips om att Finepix Fujifilm är bra, men inte fått ändan ur vagnen.
    Jag med, vill egentligen alltid ha kamera med mig men det går inte när man har en digital systemklamera med flera objektiv, då måste man alltid ha en extra väska.

Vilken finepix har du blivit rekommenderad?
  • Tooticki
    nennesjuttioåtta skrev 2008-07-04 10:44:08 följande:
    hej alla! 1100 bilder på 14 dagar är mitt rekord (exklusive deletade). Här är ni ju!
    Mitt mål är 2000 under kommande resa
  • anne på grönkulla

Denna: Fuji Finepix F50fd - men jag vet inte vilken det är, har inte kollat upp det så noga.

Det där med väska är ett problem tycker jag ibland, systemkameran är för stor för handväskan (eller sliter hårt på den även om den är stor) och så ser man så paparazziaktig ut med den till vardags. O reser man så vill man inte alltid skylta med en riktig kameraväska. Just nu har jag en bra stadig handväska där den får plats, men det är nåt jag ofta funderar på.

• nennesjuttioåtta

Tooticki
    Lycka till, det borde inte vara några problem! Jag ska kanske tillägga att det är jag som tar få men genomtänkta bilder medan maken stammar på avtryckarfingret (väldigt bra nu när det är digitalkamera, inte så kul med analog när man framkallade och hälften av bilderna var på en hund med en tunga i en burk med en frolic i). Vi har en liten ixus med oss, men har en EOS 1D hemma. men som sagt, den tar sån jäkla plats och inte så roligt att kånka runt på den när man reser. Synd, för det blir otroligt bra bilder med den.

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit