• Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.

• Svar på tråden Upp och ned, hit och dit
  • Ab fab

det blir inte mer än en vecka eller två. Vet inte var riktigt. har kollat in ett hus som går att hyra

• Tooticki

Låter mysigt. Har varit i Provence men måste säga att jag gillar Bretagne mer. Kan dock bero på att vi hamnade på ett riktigt turistställe i Provence medans i Bretagne var det bara vi och fransmän.

• Lapinette

Härligt fab! Älskar den delen av Frankrike. Vinerna så som Gigondas, Vaqueras och Chateau neuf, maten, de små byarna ...

Själva bodde vi ju inte så långt bort så vi har gjort lite utflykter "åt det hållet".

• Ab fab

jag gjorde som de flesta - gick i skolan i Aix en Provance efter gymnasiet. Men sen har det blivit somrar i Antibes, Toulon (ja besöka Poqerolle måste man göra. Underbara öar som jag inte vet hur de stavas till) och Nice

• Lapinette

Tooticki - där nämner du ett till MÅSTE ställe, Bretagne. Har bara varit i en liten hörna men vill absolut se mer. Sen har vi Atlantkusten som vi har diskuterat här inne en hel del. Har lagt Bordeaux med omnejd som semester våren 2009.

• Lapinette

Själv pluggade jag i Annecy som också är en helt underbar stad i alperna. Jag var inte ute efter franskan utan skidåkningen . Kan döda för ett bra åk!

Antibes är mysigt, Toulon har jag bara besökt IKEA och Nice bara någon gång per år (trots det korta avståndet och att jag flög dit minst 2 ggr per månad förut).

• Ab fab

Jag tillhör de där bekvämåkarna- gillar cognacen mer än snön Men gift med en man som gärna hoppar ner för berg o begraver sig (som tur är inte bokstavligen) sig i lössnö

Antibe gillade jag, Nice är fint. Villefranch har satt djupa minnen. När man var 19 o fick en bild av hur man verkligen trodde att frankrike (och därigenom världen **s) såg ut som

• Lapinette

Jag gillar mest bergen. Var nere på stranden max en gång per år (för att bada) när vi bodde där (hade pool) men upp i bergen åkte vi nästan varje helg. På vintern för att åka skidor och på sommaren för att besöka någon mysig by eller vandra.

• Mikabella

Åh jag har rest för lite inser jag! Ni ispirerar!

Älskar Antibe..För där har jag iaf varit hela kuststäckan mellan Nice-Monaco är väldigt mysig.

Vi bodde på vin gård i Toscana för några år sedan. Mitt emellan Florens och Sienna. Underbart!!! Hela min underbara lilla familjen. Mamma, pappa, 2 småbröderna o jag.

Fuktigt, härligt gammalt italiensk slott med tillhörande gammal kokerska med hund och trädgårdsmästare som hade så böjd rygg att han nästan nuddade marken med näsan Underbara.

Var verkligen rolig att åka med familjen. Inga respektive.

• Tooticki

Det är så svårt att hinna med allt man vill! Resa står högst på min och makens prioriteringslista men man har ju så lite semester...

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit