Upp och ned, hit och dit
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Ab fab skrev 2008-07-07 08:20:22 följande:
Precis så är det. Jag köpte ett helt koncept med tonårsbarn, stort hus, ännu större trädgård, Volvo o drinkar med grannarna.
Det går helt ok o jag trivs allt bättre men räknar ner tills vi skall sälja kåken o flytta till stan
Haha, ok. Volvo har vi nu men det blir det aldrig igen, planerar att köpa en Mini Cooper Clubman. Några barn kommer det inte bli heller, men hus, strandtomt och drinkar med grannarna kan jag tänka mig
Kul med lite göteborgare här inne, så Piggelin inte blir uttråkad när vi stockholmare diskuterar barhäng och restauranger .
Själv har jag haft en otroligt lugn och "tråkig" helg. Det behövdes när det varit så himla intensivt med att guida svärmor runt de senaste helgerna. Var inte ens utanför lägenheten igår!
Självklart!
Det är skönt med lugna helger- jag älskar när jag kan äta frukost vid sjön, läsa tidningarna hur läge som helst, duka in i medelåldersträsket genom att lösa Melodikrysset, sova middag i hängmattan...
tar tacksamt emot alla Stockholmstips. jag behöver rymma från svärmors omsorger när vi är där
Ahh, kul med lite fler Gbg:are
Aha, så Rubinen lyfte på taket - trevligt! Jag var där på en AW i höstas & då var det faktist över förväntan trevligt, var ganska skeptisk innan.
Själva hamnade vi plus en kompis på Franska Hörnet i Vasastan (nära Smyrnakyrkan) i fredags. Det var ju liksom inte alldeles lätt att hitta plats på ngn utservering i fredags, men Franska Hörnet var faktist riktigt OK & vi åt där också. Mannen & kompisen skojade till med Galette (på tal om diskussionerna innan i veckan!), för egen del blev det en sallad med chevre chaud. Yummie!
På tal om lgh vs hus - vi bor just nu i en fyra inne i stan, men ska flytta till hus nästa vår. Lite dubbla känslor det där - trivs så fantastiskt bra i stan med närheten till allt, speciellt nu när jag är mammaledig Hade nog fått lappsjuka om jag bott långt ut på landet dessa månaderna!
...och när vi flyttar till vårt hus så blir det verkligen hela Svensson-kitet med massor av barn i grannskapet... Kom precis tillbaka från ett möte med de som bygger huset - är precis inne i processen att välja kök, badrum, kakel, klinkers etc etc.
...och vi kör Volvo, men även Mini Cooper Har inte hjärta att göra oss av med vår ögonsten!
Det som är bra är att vi iaf inte flyttar jättelångt bort från stan Vi funderade också på detta med att bo kvar i lgh i stan, dock inte där vi bor idag eftersom det är ganska mkt trafik utanför där vi bor.
Mysigt med frukost vid sjön, Ab Fab!
Fler som rör sig ut mot förorten Man kan ju tro att jag bor i skogen.. men 2 mil från Göteborg och 17 minuter med pendeltåget får väl räknas som hyfsat civiliserat *s*
jag roar mig med att läsa lägenhetsannonser, fundera över var vi skall bo. Men det lockar också med något utlandsår kanske. Frankrike? Vietnam? Argentina? Jag som hemmafru, dricka drinkar o spela golf.. hade varit något