Upp och ned, hit och dit
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Tar varje tillfälle i akt men visst önskar att vi hade mer semesterdagar och speciellt maken som gick från 30 till 25 när han flyttade hit.
Det har blivit en resa varje månad utom nu i sommar då jag inte har något emot att vara hemma.
Ab fab - en fråga, varför vill du åka till Ulan Bator?
En per månad är perfekt, då kan man "beta" av allt från Köpenhamn till Tbilisi. Nu när jag pluggar har det varit svårt för oss att resa så mycket som vi velat men så fort jag är klar så ska vi ändra på det.
När jag i skolan på 70-talet så fick man bergwalls röda skolatlas. jag var bra på geografi och älskade kartböckeroch resor. Det som verkade mest exotiskt var just Ulan Bator
Jag har blivit mer selektiv i resandet på senaste åren. Det blir allt fler jobbresor så personerna jag reser med är viktigare än resmålet känns det som
Jag har hört att Mongoliet ska vara väldigt vackert men att man ska ge sig ut utanför UlaanBaatar för att uppleva det vackraste av landet. Roligt med människor som längtar efter exotiska resmål!
Jag reser inte i arbetet men maken så det har hänt många gånger att han bara åker hem och byter väska innan vi åker iväg för en weekend. Faktiskt har nästan alla våra resor i år varit för att besöka folk som bor någon annanstans, Paris på bröllop, kompisar i Hong kong samt svärmor i Frankrike.
Ja vänner runt om i världen är bra att ha! Sånt är kul. O sen att åka med människor man kanske inte hinner med att träffa så ofta som man vill. Tillbringa tid med maken är ju inte dumt heller
Åker ingenstans utan maken. Har rest så mycket själv innan då vi inte bodde i samma land så vi värdesätter varenda resa vi kan göra tillsammans.
Det är praktiskt att känna folk på olika platser, min morbror med familj bor i Spanien (och har dessutom flyttat runt från Madrid - Sitges - Tarragona - Madrid igen) så där har man ju i princip bott på somrarna under tonåren, min farbror bodde tidigare i Bryssel och nu bor kusinen i Santiago. Dessutom har jag vänner i London, Australien och Guinea Conakry.