Upp och ned, hit och dit
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.
Vi skall tågluffa i till Frankrike så inget jobb med flyg iår. Vi avslutar med att åka båt från Kiel till Göteborg
Tooticki - ja, detta är ett problem sen "vätskekontrollen" startade på planen. Innan vårt bröllop tog jag 2-3 champagneflaskor med mig i handbagaget varje gång jag åkte hem från Rivieran. Numera beställer vi vin med ankomstadress svärmor dvs Frankrike. Sen får vi dricka det när vi är där på besök och just rulla in ett par flaskor som vi kan ta med oss hem. Skittråkigt att man inte kan ta med sig flaskorna på planet då maken vägrar köra ned i Europa. Vi hade dock 60-70 flaskor i bilen när vi flyttade från Cannes.
Ja, det är synd med vätskekontrollen. Man blir ju så sugen på att bygga på vinlagret med "privatimport" från Argentina och Cile.
Min make har suttit och kollat websidor, ring leverantörer etc för att få hit lite flaskor . Först säger dem att det är ok men när han bett dem kolla lite noggrannare så har de återkommit och sagt nej, inte till Sverige. När vi bodde i Cannes gick vi på en vinmässa utanför Nice 2 ggr per år. Gick runt och provsmakade viner och köpte sen hem kartonger. Galet trevligt, lulligt och i slutänden attans dyrt!
Vad härligt det låter!
Tyvärr är ju privatimport av just alkohol lite kruxigt till Sverige.
Jaaa tyvärr , så därför beställer maken när han hittar bra erbjudanden på internet paketen till svärmor.
idag behöver jag verkligen drömma mig bort till vackra platser... det regnar i Göteborg, jag är sur på maken, mobilen tjorvar
Vilken del av Göteborg är du i? Här är det sol och moln.
Dröm dig bort:
picasaweb.google.co.uk/velazsolano/Chile08
Sitter vid Lilla Bommen, nu har det slutat regna men är grått
Wow. vilka bilder! Grottformationerna är underbara
Vilken natur!