• Lapinette

Upp och ned, hit och dit

Japp, tiden går och det är dags att öppna en ny tråd för alla res, mat och vinsugna.

• Svar på tråden Upp och ned, hit och dit
  • muggles

Husaren i Haga är jag inte så väldigt förtjust i för jag tycker inte det är mysigt. Och jag äter sällan kanelbullar nu för tiden och deras är ju som en hel måltid. Tveksam fördel

• hbgbrud

här har ni en som inte varit norr om Åre och varken på Öland eller Gotland :-P

kängu-det har du rätt i, tänkte jag inte på.

• Lapinette

Har varit både i Val d'Isere och Val Thorens flera gånger och tycker Val d'Isere är mycket trevligare som by. Vet inte varför jag snöat in mig på Serre Chevalier. Kanske för att det är en supermysig by, att Langley har ett mysigt hotell där samt att det i sådana fall skulle bli en resa över nyår. Vad mer, jo eftersom liftsystemet inte är alls lika stort som i "dalarna" så känner jag mig inte tvungen att prova varenda lift och dra med stackars maken som är måttligt förtjust i skidåkning överallt.

• anne på grönkulla

Ooh, här är ett av de riktiga egypten-fansen. Men jag håller med om att charter- och turistorterna inte är mycket att hurra för, de visar verkligen inte upp landets bästa sidor tyvärr. Man ska ut och se det riktiga Egypten, i Kairo, Alexandria, Rosetta, Siwa för att det ska bli riktigt häftigt!

Åka båt på Nilen, äta nygrillad fisk vid Medelhavet, vandra i basarerna och hänga på kafe!

Tooticki skrev 2008-07-09 10:19:06 följande:
    Vilken del av Egypten?Har varit i Dahab och det enda jag kan rekommendera är dykningen. Maten, hotellen, människorna, servicen etc var jag inte imponerad av.
  • Telemarkgrrl

Muggles, vi har nog inte samma smak. Jag tycker att Argentiere är dödens tråkigt och Grand Montets ännu tråkigare så även om jag skulle bo i Argentiere är jag tvungen att ta bussen någon annanstans. Chamonix som by däremot tycker jag mycket om. Och flackt i Serre Chevalier? Flackt i alperna har jag nog inte varit med om på något ställe annat än i Valmenier.

Lappis, Vieille Ferme är supermysigt och hade världens godaste mat när vi var där. Dom enda små små minusarna är att det är lyhört och en liten promenad till liften. Villeneuve är väl inte heller den charmigaste av byarna. Skulle jag välja mellan Serre Chevalier och Egypten sulle jag hundra gånger av hundra välja Serre Chevalier.

• nennesjuttioåtta

ååååh pratar ni skidresor nu? Jag vill ju också!!! Har bara besökt Livigno och det var hundra år sen. Det är dumt (men bra för man spar på koldioxidutsläppen) att vi bor så nära fjällen och nöjer sig med några åk för att stilla sig. Ett tag betalade vi bara några hundra för ett säsongskort i alla anläggningar i Sälen, men nu åker vi så himla lite... Har kollat på Serre Chevalier, just för att Langley åker dit. Förhoppnignsvis kan vi inte åka i vinter men om inget roligare dyker upp så får jag väl boka en resa då...

• nennesjuttioåtta

Piggelin, jo jag fick din fantastiska sammanfattning om NYC, perfa! Nu ska jag bara kolla med mannen vad vi ska hitta på... Och om någon har en lagom dyr restaurang att fira vår bröllopsdag på så är ni välkomna med förslag, gärna med grym utsikt (iofs får jag ju det när han sitter mittemot...)

• nennesjuttioåtta

Annars har jag blivit sugen på Venezuela av alla ställen, vilka stränder det verkar finnas där! Fast jag ska nog hålla mig här där man slipper bränna sig (svirar runt mina spiror inkletade i brun-utan-sol)...

• muggles

Telis: men jag tyckte det var så mkt röda backar i Serre, inte så mkt svarta. Men det är typ 100 år sedan jag var där så jag kommer inte riktigt ihåg. Å andra sidan ska tydligen skogsåkningen vara grym i Serre men när jag var där var jag inte riktigt på den nivån...

Nennegalningen: ååååhhhh, stränder får mig genast att tänka på Australien! Där snackar vi stränder...

• Lapinette

Kommer inte ihåg skidåkning så mycket från Serre Chevalier mer än att vi just hade så himla varmt och strålande sol varje dag, att byn bestod av små stenhus, picnicken i backen var suverän, att en kille från Stockholm trodde att barrträden tappat barren pga alla utsläpp (idiot det är lärkträd!) samt att vi liftade till grannbyn för att gå ut på natten (en stor bil med 10 fransmän tog upp oss... ja, vad hade man i skallen?).

Svar på tråden Upp och ned, hit och dit